Το σχόλιό του μου κέντρισε το ενδιαφέρον και με έκανε να αναρωτηθώ: «Αλήθεια, τι διαβάζουν άραγε οι κορυφαίοι Διαφημιστές; Οι άνθρωποι της Επικοινωνίας γενικότερα»; Κάπως έτσι, «γεννήθηκε» η ιδέα για τη δημιουργία αυτής της στήλης, η οποία θα φιλοξενεί κάθε φορά τις βιβλιοπροτιμήσεις ενός καταξιωμένου στελέχους της εγχώριας (και όχι μόνο) αγοράς.

Επιλέξαμε να κάνουμε πρεμιέρα με την Κατερίνα Τσεμπερλίδου, μέχρι πρότινος Γενική Διευθύντρια και Executive Creative Director της Adel Saatchi & Saatchi, ενώ είναι και συγγραφέας 7 βιβλίων. Ιδού ποια είναι μερικά από τα βιβλία που διάβασε πρόσφατα και ξεχώρισε:

«Για μένα το να πηγαίνω στα βιβλιοπωλεία είναι θέμα εξέλιξης. Από τη Βοστόνη ως το Λονδίνο κι από τη Νέα Υόρκη ως την Αθήνα, μέσα στα βιβλιοπωλεία έχω μυριστεί και “μυρίζομαι” τις νέες τάσεις, τις νέες ιδέες, τα νέα ονόματα, το πού κατευθύνεται η κοινωνία, το design, ο πολιτισμός, η ανθρωπότητα. Από τα Χριστούγεννα εκείνα που πήρα δώρο από τη νονά μου το πρώτο μου βιβλίο, τα “30 διαλεχτά παραμύθια”, είμαι fan των βιβλίων. Η παρέα του βιβλίου είναι σύντροφός μου σε κάθε πτήση, σε κάθε εκδρομή, όπου υπάρχει πολυθρόνα ή ξαπλώστρα, μια γωνιά για να συγκεντρωθώ.

Το βιβλίο είναι σαν διαλογισμός. Θέλει υπομονή -υπάρχουν πολλοί που την έχουν σήμερα;- και συγκέντρωση. Όταν μπορείς να εκπαιδεύσεις το μυαλό σου να συγκεντρωθεί στις σελίδες του χωρίς να πετάει δεξιά και αριστερά, θα γίνεις συμμέτοχος μιας συναρπαστικής αφήγησης. Παρακάτω παραθέτω μερικά παραδείγματα από τέσσερα βιβλία που διάβασα πρόσφατα και από ένα που θα διαβάσω σύντομα:

1. Marketing lessons from the Grateful  Dead  -what every business can learn from the most iconic brand in history
Οι συγγραφείς David Meerman Scott και Brian Halligan, βρίσκουν πολλές αναλογίες με το πώς το πρωτοπόρο συγκρότημα αντιμετώπισε το κοινό του και τι ανάλογο θα πρέπει να κάνουν οι μάρκες στο Internet.

2. Get rich click – the ultimate guide to making money on the internet
Αν κάποιος θέλει να έχει μια πλήρη εικόνα όχι μόνο για τα Social Media αλλά γενικά για το τι ευκαιρίες υπάρχουν στο Internet, αυτό είναι το βιβλίο του και ο Mark Ostrofsky ο συγγραφέας του.

3. We are weird –The myth of mass and the end of compliance
Εδώ, ο συγγραφέας Seth Godin αναπτύσσει τέσσερα θέματα, Mass, Normal, Weird και Rich, με πολύ σύγχρονο τρόπο.

4. 59 Seconds – think a little, change a lot
Μια πολύ έξυπνη ιδέα. Ο συγγραφέας, Professor Richard Wiseman, γράφει συνοπτικά, για όσους δεν διαθέτουν χρόνο, αλλά θέλουν να διαβάσουν self help βιβλία και να ωφεληθούν από συμβουλές για προσωπική αλλαγή. Δίνει μέσα σε 59 δευτερόλεπτα, συμβουλές βασισμένες σε έρευνες που έχουν γίνει σε πανεπιστήμια. Έρευνες και απόψεις για την ευτυχία, για την πειθώ, για τα κίνητρα, για το πώς να παίρνεις αποφάσεις, για το πώς να βρεις το χαμένο σου πορτοφόλι, γενικά συμβουλές που σου ανοίγουν το μυαλό.

5. The litigators – John Grisham
Το επόμενο βιβλίο που θα διαβάσω. Μόλις κυκλοφόρησε. Για έναν άνθρωπο που έχει σπουδάσει νομικά (όπως εγώ), τα δικαστικά θρίλερ του John Grisham είναι ένας τρόπος να ξεχνιέσαι με συναρπαστικές πλοκές και να μαθαίνεις καινούργια πράγματα σαν να είσαι ρεπόρτερ-δικηγόρος- δικαστής-αναγνώστης, που φανατίζεται με τη δικαιοσύνη.