«Γνωρίζουμε πολύ καλά πώς να αφηγούμαστε τις ιστορίες για λογαριασμό των πελατών μας. Και δεν χρειάζεται καν να τις ανακαλύψουμε. Είναι εκεί, τις έχουν και εμείς κάθε φορά προτείνουμε τον καλύτερο τρόπο για να τις αποδώσουμε». Ο Στέλιος Σοφιανός, partner της My Spectrum, γνωρίζει όσο λίγοι την τέχνη του storytelling. Δημοσιογράφος για τρεις δεκαετίες, με σχεδόν 20 χρόνια σε διευθυντικές θέσεις, τα μισά από αυτά στον Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη όπου διετέλεσε διευθυντής σύνταξης στο «Βήμα», διευθυντής του BHMagazino και των άλλων περιοδικών του «Βήματος», αλλά και Digital Content Director. Από τα τέλη του 2013  ασχολείται με την επικοινωνία, με ειδίκευση στην παραγωγή και την αξιοποίηση περιεχομένου για μερικά από τα μεγαλύτερα brands της χώρας.

MW: Πόσο και με ποιον τρόπο σας έχει βοηθήσει η εμπειρία σας από τον Τύπο;
Στέλιος Σοφιανός:
Είναι αυτή που παίζει σήμερα τον πιο σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των business. Η My Spectrum απαρτίζεται από στελέχη που έχουν εργαστεί και διοικήσει MME, ενώ έχουμε και μια πλειάδα συνεργατών με πλούσια εμπειρία από τον χώρο. Το storytelling είναι η φύση μας. Αυτό μας δίνει το πλεονέκτημα να γνωρίζουμε με ποιον μιλάμε, σε ποιον μιλάμε, αλλά και πώς να «μιλήσουμε» κάθε φορά, ώστε το μήνυμα που έχουμε αναλάβει να μεταδώσουμε, να φτάσει γρήγορα, αποτελεσματικά και οικονομικά στο κοινό που στοχεύει.

Τι σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό;
Πέρα από το σαφές marketing υπόβαθρο, που ξεκινάει από τη φιλοσοφία της εταιρείας, μια βασική διαφορά μας είναι αυτή η βαθιά γνώση των Media και των Social Media. Για τους πελάτες μας αυτό σημαίνει οικονομία χρόνου και πόρων, σημαίνει αποτελεσματικότητα. Ξέρουμε τι θέλει το κοινό, γνωρίζουμε πώς να πούμε κάθε φορά την ιστορία με τον πιο πειστικό τρόπο, το κάνουμε με ταχύτητα και με value for money κόστος, πάντα με υψηλή ποιότητα. Η άλλη σημαντική διαφορά είναι οι άνθρωποι. Οι επαγγελματίες.

Θέλετε να μας μιλήσετε λίγο περισσότερο γι’ αυτό;
Η My Spectrum αποτελείται από στελέχη με πολύ σημαντική εμπειρία στους τομείς δραστηριοποίησής της. Δεν τα γνωρίζουμε όλα εμείς οι ίδιοι, αλλά γνωρίζουμε σίγουρα εκείνους που κάθε φορά μπορούν να προσδώσουν στην ομάδα το εξαιρετικό και το διαφορετικό – εκείνο που στο τέλος ενδιαφέρει και τον πελάτη. Και αυτή η ειδίκευση, αυτό το excellence, ξεκινάει από τη στρατηγική και φτάνει έως την υλοποίηση και την παραγωγή.

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να πεις μια ιστορία;
Εκείνος που θα οδηγήσει το κοινό να ενδιαφερθεί για την ιστορία σου, να εμπλακεί μαζί της συναισθηματικά ή λειτουργικά και να αναγνωρίσει τον ρόλο του brand σε αυτή. Να είναι μια αυθεντική ιστορία, αληθινή, αλλά και μοναδική. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να αμφισβητηθεί και αποδίδεται με τρόπο και γλώσσα όχι «διαφημιστική», αλλά, αν θέλετε, δημοσιογραφική, ώστε να πείθει. Από εκεί και πέρα είναι τα μέσα που θα χρησιμοποιήσεις, ώστε να κερδίσεις σε ελάχιστο χρόνο την προσοχή. Αυτό, δηλαδή, που έχει ανάγκη κάθε brand.

Είναι το βίντεο το κυρίαρχο μέσο;
Σίγουρα, ωστόσο δεν είναι το μοναδικό. Και βλέπουμε πως έρχονται σήμερα πιο «κλασικές» μορφές αφήγησης να το ενισχύσουν, μετατρέποντάς το σε ένα πολυ-μέσο. Και μιλάω για τα infographics, τα podcasts, τη φωτογραφία… Υπάρχουν δεκάδες τρόποι να πεις μια ιστορία – και η τεχνολογία καθημερινά σου προσφέρει νέους, όπως το VR και το AR. Στο τέλος εκείνο που μετράει είναι η εμπειρία που προσφέρεις. Μπορείς να καθηλώσεις το κοινό με ένα 360 βίντεο, αλλά μπορείς να έχεις το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα με έναν ήχο, μια λέξη, με ένα άρωμα – ακόμη καλύτερα, με όλα μαζί. Χρησιμοποιούμε κάθε διαθέσιμο κανάλι επικοινωνίας, print, web, mobile, audio, physical, Social Media, μιλάμε με την κατάλληλη για κάθε κανάλι γλώσσα, όμως κάθε ενέργεια υπακούει στο κεντρικό μήνυμα και «σενάριο»: αυτό είναι το transmedia storytelling.

Μπορεί το storytelling να αλλάξει τη μοίρα ενός brand;
Μπορεί σίγουρα να την επηρεάσει. Έχουμε δουλέψει με πολυεθνικές, που είναι πολύ ανοιχτές στις νέες ιδέες και τάσεις και χρησιμοποίησαν το storytelling για να αλλάξουν πρώτα απ’ όλα την αντίληψη που οι ίδιοι οι εργαζόμενοί τους έχουν για την εταιρεία τους. Όπως έχουμε συνεργαστεί με εταιρείες που είδαν σημαντικά αποτελέσματα στη φήμη και τις πωλήσεις τους, όταν «βγάλαμε» τις ιστορίες τους με τον κατάλληλο τρόπο προς τα έξω.

Σήμερα όλοι μιλούν για περιεχόμενο. Και όλοι το ζητούν. Είναι μια τάση που θα «ξεφουσκώσει»;
Πάντα το περιεχόμενο ήταν η βάση της επικοινωνίας. Σήμερα, ακόμη και η παραδοσιακή διαφήμιση λέει ιστορίες, είναι μια αναμενόμενη εξέλιξη καθώς ο καταναλωτής εξελίσσεται και αναζητεί τις αξίες πίσω και πέρα από τα brands. Και βλέπουμε μεγάλα brands, ολόκληρους οργανισμούς, να παράγουν καθημερινά σπουδαίο έργο, το οποίο συχνά δεν φτάνει στον καταναλωτή, στο ευρύ κοινό. Το πώς αυτό το έργο θα αναδειχτεί, στον σωστό χρόνο και, κυρίως, με τον κατάλληλο τρόπο, αυτό αποτελεί δική μας δουλειά – και σε ό,τι αφορά ειδικά τη My Spectrum, αποτελεί σίγουρα ειδικότητα.

Νάσος Λέζος: «Η My Spectrum είναι μια εταιρεία marketing»

Ιδρυτής και managing partner της My Spectrum, o Νάσος Λέζος δίνει το positioning της εταιρείας στην αγορά:
«Οι υπηρεσίες μας καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας από την αρχή έως και το τέλος – από την αναγνώριση του προβλήματος, τη χάραξη στρατηγικής έως και την πλήρη εφαρμογή και παρακολούθησή της. Xρησιμοποιούμε για αυτό όλο το φάσμα των εργαλείων του Marketing και της Επικοινωνίας. H εταιρεία δημιουργεί very senior ομάδες εργασίας, εξειδικευμένες στο εκάστοτε ζητούμενο του πελάτη, επιλέγοντας τα ικανότερα στελέχη από όλες τις εμπλεκόμενες αγορές. Έχουμε την ευελιξία να αντιμετωπίσουμε όποιο ζητούμενο, όσο πολύπλοκο και αν είναι! Έως σήμερα έχουμε τη χαρά να έχουμε συνεργαστεί με πάνω από 200 εταιρείες και σε πάνω από 600 projects, είτε με τη μορφή άμεσων υπηρεσιών marketing και επικοινωνίας είτε μέσα από την αποκλειστική διαχείριση της διαφημιστικής εκμετάλλευσης των εμπορικών κέντρων της Lamda Development (The Mall Athens, Golden Hall, Mediterranean Cosmos)».

Οι υπηρεσίες της My Spectrum
1. Issue, Competitive analysis & Insights (ICAI analysis) 2. Strategy & Marketing
3. Corporate Affairs & Communication (PA&C) – Digital PR 4. Content Marketing and Storytelling 5. Income generation for Venues
6. Business Development

Case Studies

«Ένας Καλύτερος Κόσμος», για τον Όμιλο ΟΤΕ
Ζητούμενο ήταν να επικοινωνήσουμε τον Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης 2015 του ΟΤΕ και της Cosmote σε ευρύ κοινό. Δημιουργήσαμε έναν «καλύτερο κόσμο», με τις ιστορίες από τις δράσεις του Ομίλου. Με πρωταγωνιστές ανθρώπους και με χρήση σύγχρονης γλώσσας και τρόπων αφήγησης,
όπως videos, animated infographics κλπ., «μεταφράσαμε» τον Απολογισμό και φτάσαμε σε μεγαλύτερα και πιο δυναμικά κοινά.
Το έργο κερδήθηκε από spec.
www.okosmosmaskalyteros.gr 

«Millennials» για την Coca-Cola Hellas
Ζητούμενο ήταν να αναδειχθεί η στήριξη του brand σε νέους Έλληνες απόφοιτους, της γενιάς των millennials, μέσα από προγράμματα κατάρτισης και απασχόλησης που εφαρμόζει και υποστηρίζει. Δημιουργήσαμε ένα longform και με χρήση videos, φωτογραφιών, δημοσιογραφικού κειμένου και infographics, αφηγηθήκαμε τις ιστορίες 4 νέων κοριτσιών, εργαζομένων της Coca-Cola Hellas. Το longform προβλήθηκε από νεανικά digital Media και Social Media (με έξτρα περιεχόμενο που δημιουργήσαμε ειδικά για αυτά), είχε πολύ υψηλή αναγνωσιμότητα και engagement από το κοινό-στόχος.
www.neolaia.gr/millenials 

Generation Win για την Coca-Cola 3E
Ζητούμενο ήταν η προβολή του Graduate Trainee Program, που η εταιρεία υλοποιεί επί 26 χρόνια. Δημιουργήσαμε ένα microsite και με τη χρήση videos, infographics, podcasts, φωτογραφιών και κειμένου παρουσιάσαμε μέσα από έξι Graduate Trainees την εμπειρία τους από το πρόγραμμα, καθώς και την εξέλιξή τους σε θέσεις ευθύνης. Mε λογική long read το microsite «έπαιξε» σε digital media και είχε εξαιρετικά αποτελέσματα.
gr.coca-colahellenic.com/generationwin/index.html

Περιοδικό για τον Όμιλο ΕΛΠΕ
Η My Spectrum κέρδισε πρόσφατα το spec για τη δημιουργία και παραγωγή περιοδικής έκδοσης που απευθύνεται στους εργαζόμενους του Ομίλου Ελληνικά Πετρέλαια (6.000 άτομα στην Ελλάδα και το εξωτερικό). Το πρώτο τεύχος αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στον Φεβρουάριο του 2017.