Η Εφη Ζίκουλη και η Μαρία Σπαλαράκη, συνιδρύτριες της Sports Traveler 76, μιλούν για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Beach Taekwondo, μια διοργάνωση που έκανε την πρεμιέρα της στη Ρόδο τον Απρίλιο και η οποία προβλήθηκε διεθνώς από το τηλεοπτικό δίκτυο της EBU.

    MW: Ποια τα βασικά συμπεράσματα από τη διοργάνωση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Beach Taekwondo στη Ρόδο;

Εφη Ζίκουλη: Η διοργάνωση έκανε τη διεθνή της πρεμιέρα πέρσι στην Ελλάδα. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Taekwondo ήθελε να δημιουργήσει μια πιο εξωστρεφή εκδοχή του αθλήματος η οποία να ξεφεύγει από τους περιορισμούς του αγωνιστικού της μέρους και να έχει μια πιο freestyle, urban και φεστιβαλική μορφή. Διαθέτοντας εμπειρία είκοσι χρόνων στους τομείς του Operations & Media Broadcasting αθλητικών διοργανώσεων, τους προτείναμε λοιπόν να οργανώσουμε το Beach Taekwondo στην Ελλάδα.

Επιλέξαμε μία εξαιρετική τοποθεσία, τον Ναυτικό Όμιλο της Ρόδου, ο οποίος βρίσκεται στην είσοδο του παλιού λιμανιού, με εντυπωσιακή θέα της παλιάς πόλης και της παραλίας. Οι υποδομές ήταν βέβαια εγκαταλελειμμένες και χρειάστηκε να αναλάβουμε τη διαμόρφωσή τους. Για να αξιοποιήσουμε τον χώρο και να δημιουργήσουμε ένα σκηνικό κατάλληλο τόσο για το άθλημα όσο και για την τηλεοπτική του μετάδοση χρειάστηκε, μεταξύ άλλων, να μετατρέψουμε την πισίνα του Ομίλου σε γήπεδο taekwondo. Για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Beach Taekwondo αναλάβαμε εξ ολοκλήρου τον σχεδιασμό και την υλοποίηση, έχοντας πάντα την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας.

    Σε τι αναλύεται ο συνολικός σχεδιασμός και ποια η έμφαση που δώσατε στην επικοινωνία;

Μαρία Σπαλαράκη: Σχεδιάσαμε όλες τις ανάγκες της διοργάνωσης, από τη διαμόρφωση των υποδομών, τη διαμονή, τη σίτιση, την προπόνηση και την ιατρική περίθαλψη των αθλητών, μέχρι το καπελάκι και το αντηλιακό που δόθηκαν ως δώρα στους συμμετέχοντες. Προσλάβαμε και εκπαιδεύσαμε προσωπικό. Παράλληλα, αξιοποιήσαμε την ευκαιρία και τεστάραμε την πλατφόρμα sportstraveler76.com, η οποία έχει δημιουργηθεί για να καλύπτει ένα ευρύ σύνολο αναγκών όσων θέλουν να συμμετέχουν σε μια αθλητική διοργάνωση, αλλά και των ίδιων των οργανωτών.

Σε επίπεδο επικοινωνίας, το πιο σημαντικό για ένα νέο άθλημα που βγαίνει για πρώτη φορά προς τα έξω είναι η τηλεοπτική του μετάδοση. Η περσινή διοργάνωση αναμεταδόθηκε από το Olympic Channel, το επίσημο ιντερνετικό κανάλι της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής. Φέτος, κάναμε ζωντανή αναμετάδοση και μέσω της EBU και μάλιστα με αθλητικό σχολιασμό απευθείας από την εγκατάσταση. Εκτός από αυτό, δημιουργήσαμε επίσης ένα τηλεοπτικό προϊόν ειδικά για το ελληνικό κοινό με οκτακάμερη παραγωγή με 30 άτομα τεχνικό προσωπικό, OB van και παρουσιαστές τη Λάουρα Νάργες και τον Στέφανο Αβραμίδη.

Για τη μετάδοση, επιλέξαμε τον ΣΚΑΙ και η πρώτη προβολή, η οποία και έγινε το βράδυ της 13ης Μαΐου, είχε μέσο όρο τηλεθέασης 21%. Σε τεχνικό επίπεδο και σε συνεργασία με τη Sony και την LG, δοκιμάσαμε μια νέα τεχνολογία πιστότητας εικόνας, την HDR-HFR. Πρόκειται για μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και που έχει εντυπωσιακή ευκρίνεια. Εκτός από την τηλεόραση, επικοινωνήσαμε το event και στα social media. Η μέχρι σήμερα αποτίμηση της δημοσιότητας που λάβαμε περιλαμβάνει δημοσιεύματα σε 20 διαφορετικές γλώσσες.

    Ποια η δυναμική που διαβλέπετε στον αθλητικό τουρισμό στην Ελλάδα;

E.Z.: Η Ελλάδα δεν έχει πλέον κρατικά κονδύλια για να προσελκύσει παγκόσμιες διοργανώσεις. Το Beach Taekwondo είναι το μόνο παγκόσμιο πρωτάθλημα που έχει έρθει στην Ελλάδα από το 2000 και στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε ιδιωτική πρωτοβουλία. Σαν χώρα, ωστόσο, έχουμε πολύ ελκυστικά χαρακτηριστικά για την προσέλκυση μικρότερων διοργανώσεων. Εκεί υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες. Το ζητούμενο είναι να δημιουργήσουμε προϊόντα ικανά να προσελκύσουν χορηγούς και να κάνουμε σωστή διαχείριση του κόστους της διοργάνωσης.