Τα 4 δις δολάρια αναμένεται να φτάσει φέτος η συνολική επένδυση στις διαφημίσεις podcasts, τέσσερις φορές περισσότερο από ότι πέντε χρόνια πριν. Το νούμερο αυτό αναμένεται να αυξηθεί κατά 25% και να ξεπεράσει τα 5 δις έως το 2027, σύμφωνα με στοιχεία που κυκλοφόρησε η OnlyAccounts.io. Με τα δεδομένα αυτά συμφωνεί και έρευνα της Statista Market Insights, σύμφωνα με την οποία το global podcast ad spending αυξήθηκε κατά περισσότερο από επτά φορές από το 2017, από περίπου μισό δισεκατομμύριο δολάρια σε πάνω από 4 δις. Παρόλο που ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης μειώθηκε από το ιστορικό υψηλό του 45% το 2021 σε 16% το 2024, αποδεικνύεται ότι η τεράστια έκρηξη που γνώρισε η αγορά κατά τη διάρκεια της πανδημίας αντικαθίσταται από σταθερή ανάπτυξη και επενδύσεις. Η Statista εκτιμά ότι η παγκόσμια δαπάνη σε podcast ads θα συνεχίσει να αυξάνεται κατά μέσο όρο κατά 400 εκατ. δολάρια ετησίως για να ξεπεράσει τα 5 δις μέχρι το 2027. Το 2024, περίπου 460 εκατ. άνθρωποι θα ακούσουν podcasts, δηλαδή 55 εκατ. περισσότεροι από πέρυσι και 5 φορές περισσότεροι από το 2017.

Ενδεικτικό της ανάπτυξης και της κινητικότητας της διαφημιστικής αγοράς στο κομμάτι των podcasts, είναι και οι νέες κατευθυντήριες γραμμές των ASA (Advertising Standards Authority) και CAP (Committees of Advertising Practice), οι οποίες αναφέρουν ότι ο διαφημίσεις των podcast που εκφωνούνται από τον κάθε host θα πρέπει να οριοθετούνται σαφώς με αδιαμφισβήτητες ενδείξεις. Creators και παραγωγοί podcast πρέπει να διασφαλίζουν ότι κάθε πληρωμένο υλικό είναι άμεσα διακριτό από το μη εμπορικό περιεχόμενο.

Συνεχίζοντας στην… ηχητική διαφήμιση και ερχόμενοι στην Ελλάδα, ο ραδιοφωνικός διαφημιστικός χρόνος σε επίπεδο δευτερολέπτων αυξήθηκε κατά 10,74% το διάστημα Ιανουάριος-Ιούνιος 2024, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Συγκεκριμένα, καταγράφηκαν 79.459.068 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Spot Monitor για το πρώτο εξάμηνο 2024, με την Αθήνα να σημειώνει άνοδο 8,80%, τη Θεσσαλονίκη 4,42% και την Περιφέρεια 13,56%. Η κατηγορία Διασκέδαση ήρθε πρώτη σε επίπεδο κατηγορίας διαφημιζομένων, με 10.463.731΄΄ διαφημιστικού χρόνου, έναντι 4.836.948 του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι.

Ξεκάθαρη η ανάπτυξη και εδώ, με αύξηση της επένδυσης των brands τόσο στη διάρκεια της ραδιοφωνικής προβολής τους, όσο και στη δημιουργικότητα που τη συνοδεύει.