Στο σημερινό σημείωμα θα αναφερθώ σε πιθανά επακόλουθα για το branding. Το branding πλέον δεν μπορεί να αγνοεί τα social media ως εξέχον touchpoint του brand με τον καταναλωτή. Η δραστηριοποίηση ενός brand στα social media δεν μπορεί πια να αντιμετωπίζεται ως απλός τρόπος διαφήμισης ή/και προώθησης αλλά ως κεντρικό στοιχείο του brand, ως τμήμα της εμπειρίας που προσφέρει στον καταναλωτή, σε πολλές περιπτώσεις ισάξιας με την εμπειρία που προσφέρει μέσα από το ίδιο το προϊόν ή την υπηρεσία του. Όπως έχω γράψει παλιότερα, το brand στα social media καλείται να γίνει ένας ακόμα χρήστης, παρουσιάζοντας τον εαυτό του, αλληλεπιδρώντας, δημιουργώντας περιεχόμενο και γεγονότα, γράφοντας, αναρτώντας, συζητώντας, προτείνοντας.

Υπερχρήστης μεν, ένας ακόμα χρήστης δε. Και να δημιουργεί μικρότερα δίκτυα μέσα στα δίκτυα, στα οποία οι υπόλοιποι χρήστες θα μπορούν να συμμετέχουν και να αλληλεπιδρούν. Ή να δημιουργεί υπερδίκτυα τα οποία θα ξεπερνούν τα όρια ενός συγκεκριμένου δικτύου και θα διατρέχουν πολλά διαφορετικά δίκτυα, όπως κάνουν οι πιο επιτυχημένοι από τους ιδιώτες χρήστες. Η απλή διαφήμιση και προώθηση, οι διαγωνισμοί και τα δώρα δεν μπορεί να κρατήσουν για πολύ μέσα στο όλο και αυξανόμενο clutter. Υπό αυτό το πρίσμα, το branding θα πρέπει να ξεκινήσει να μελετά και να αναπτύσσει την ταυτότητα του brand για τα social media. Οι συνδεόμενοι μαζί του θα αποτελούν πλέον ένα ακόμα stakeholders group. Το περιεχόμενο που θα δημιουργεί θα ανταγωνίζεται σε αξία και οφέλη για τον καταναλωτή το ίδιο το περιεχόμενο των συσκευασιών των προϊόντων του.

Κάποιοι θεωρούν ότι τα social media θα έχουν μια διασταλτική επίδραση στα συνθετικά στοιχεία του brand, ότι δηλαδή θα πιέσουν τα brands να αποκτήσουν μεγαλύτερη ευελιξία και να ξεφύγουν από τα στενά όρια που θέτουν οι αξίες τους, η προσωπικότητά τους, η κεντρική τους υπόσχεση. Θεωρώ λανθασμένη μια τέτοια εκτίμηση. Τα brands πρέπει να βασιστούν στα συστατικά τους στοιχεία και να αξιολογούν απέναντί τους κάθε δράση, συμπεριφορά και περιεχόμενο που αναπτύσσουν στο ήδη εξαιρετικά ευμετάβλητο περιβάλλον των κοινωνικών δικτύων. Τα εργαλεία που έχουν αναπτυχθεί για τον έλεγχο του προφίλ και του στίγματος που αφήνει κάθε brand στα κοινωνικά δίκτυα είναι ήδη πολλά και μπορούν να βοηθήσουν το brand να μην ξεφεύγει από τα όριά του. Κάποιοι θεωρούν τα social media ως ανταγωνιστικά του branding. Θεωρώ ότι αποτελούν μια χρυσή ευκαιρία να αυξήσει το ρόλο του.