Σε μια περίοδο που τα social media αποκτούν μεγαλύτερη βαρύτητα από ποτέ, τα brands καλούνται να ξεχωρίσουν μέσα από τον «θόρυβο» και να διαμορφώσουν μια αυθεντική παρουσία που δημιουργεί συναισθήματα και συνδέεται με τον χρήστη, με τον βέλτιστο τρόπο, την ιδανική στιγμή. Πώς μπορούν να ανταποκριθούν στην πρόκληση;

Σε μια περίοδο που τα social media αποκτούν μεγαλύτερη βαρύτητα από ποτέ, τα brands καλούνται να ξεχωρίσουν μέσα από τον «θόρυβο» και να διαμορφώσουν μια αυθεντική παρουσία που δημιουργεί συναισθήματα και συνδέεται με τον χρήστη, με τον βέλτιστο τρόπο, την ιδανική στιγμή. Πώς μπορούν να ανταποκριθούν στην πρόκληση;

Άμεσα εφαρμόσιμα tips, καινοτόμες λύσεις και υποδειγματικά case studies παρουσίασαν experts από την Ελλάδα και το εξωτερικό στο Social Media Conference που διοργάνωσε διαδικτυακά το Marketing Week και η BOUSSIAS στις 8 Οκτωβρίου. Συμπληρώνοντας 10 χρόνια υλοποίησης, το συνέδριο ανέδειξε τις πιο δυναμικές τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τις νέες δυνατότητες που προσφέρουν οι πλατφόρμες, αλλά και βέλτιστες πρακτικές influencer marketing, προσφέροντας στους συμμετέχοντες actionable insights, έμπνευση, αλλά και ευκαιρίες networking.

ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ TRENDS
Τις κυρίαρχες εξελίξεις στα social media σήμερα παρουσίασε ο Will Bonaddio, Senior Client Partner της Electric House, αναλύοντας παράλληλα τις δυνατότητες που δημιουργούν για τους marketers. Όπως ήταν αναμενόμενο, o Covid-19 αναδεικνύεται πρωταγωνιστής, με την παραμονή στο σπίτι να εντείνει τη χρήση των social media για κάθε σκοπό. Άτομα από κάθε δημογραφική ομάδα αυξάνουν την κατανάλωση περιεχομένου media γενικά, με την τηλεόραση, τις υπηρεσίες streaming και το online video να τοποθετούνται ακόμη υψηλότερα στις καθημερινές συνήθειες.

Τονίζοντας τις ευκαιρίες που μπορούν να αντλήσουν τα brands, o W. Bonaddio σημείωσε ότι σε σχέση με την περσινή χρονιά, η παρακολούθηση video με περιεχόμενο health and fitness εκτινάχθηκε κατά 145%, lifestyle και μουσική κατά 48% και 47% αντίστοιχα, ενώ άνοδο 36% σημείωσε το food and drink content.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι σημαντικότερες τάσεις, τις οποίες καλούνται να αξιοποιήσουν οι marketers, περιλαμβάνουν:

  • Live video: Fitness workouts, QnA’s, talk shows κ.λ.π.
  • Video chat: Σε διαφορετικές πλατφόρμες και social media
  • Φαγητό: «Αποκάλυψη» συνταγών, νέες υπηρεσίες από εστιατόρια κ.λ.π.
  • Tik Tok: Ήταν το app με τα περισσότερα downloads σε ένα τρίμηνο όλων των εποχών. Δημιουργήσετε custom περιεχόμενο για την πλατφόρμα
  • DIY: Στα υψηλότερα επίπεδα δημοτικότητας από ποτέ
  • Facebook groups: 1,8 δισ. άνθρωποι τα χρησιμοποιούν κάθε μήνα
  • Ηλεκτρονικό εμπόριο και νέες δυνατότητες από πλατφόρμες: Εμπλουτίστε και διευκολύνετε την online αγοραστική εμπειρία.

ΚΑΤΑΚΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΤΙΚ ΤΟΚ
Με 800 εκατ. ενεργούς χρήστες παγκοσμίως και 52 λεπτά μέσο όρο παραμονής στην πλατφόρμα, το Tik Tok βρίσκεται στην κορυφή των charts των downloads εφαρμογών επί επτά συναπτά τρίμηνα, ενώ έχει βρεθεί σε πολλά πρωτοσέλιδα λόγω των εξελίξεων που προκάλεσαν οι κατηγορίες εναντίον του και οι παλινωδίες του D. Trump.

Για την Emma Wills, Account Director της SEEN Connect, το Τik Tok, συνεχίζοντας τη διεθνή του πορεία, αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω στην Ευρώπη, με το μέλλον των content creators να διαγράφεται λαμπρό. Τι μπορούν να κάνουν τα brands για να επωφεληθούν στον μέγιστο βαθμό;

  • Δημιουργήστε brand page και δημοσιεύστε διασκεδαστικό και engaging περιεχόμενο
  • Συνεργαστείτε με influencers που κατανοούν την κουλτούρα της πλατφόρμας
  • Πειραματιστείτε με owned audio
  • «Παίξτε» με δημοφιλή formats, όπως episodic content και challenges

Όπως κατέστη σαφές μέσα από inspiring case studies που εξέθεσε, οι ενέργειες που έχουν τις καλύτερες επιδόσεις στην πλατφόρμα διακρίνονται για το ψυχαγωγικό, επίκαιρο και ανεπιτήδευτο περιεχόμενο, την αυθεντικότητα και την πρωτοτυπία ως βάση για τις συμμαχίες με celebrities, αλλά και το ρίσκο και τον πειραματισμό.

ΝΕΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΕ ΟΧΗΜΑ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ
Τις νέες προοπτικές που ανοίγονται για τα brands παρουσίασε η Ελευθερία Μαμιδάκη, Συνιδρύτρια και COO της Vimodji. Όπως εξήγησε, η νέα πλατφόρμα Vimodji δίνει την ευκαιρία στους χρήστες να εκφράσουν τη διάθεση, τη σκέψη και τα συναισθήματά τους μέσω video.

Διαθέτει μια πλούσια βάση με πάνω από 40.000 videos που ανανεώνεται διαρκώς, με περιεχόμενο από ταινίες, σειρές, μουσική, προσωπικές στιγμές και πολλά ακόμα, το οποίο είναι curated, user-generated και brand-generated. Εύκολα προσβάσιμη σε viber, whatsapp και fleksy, δίνει τη δυνατότητα αναζήτησης videos, επιτρέποντας στις μάρκες να συμμετέχουν στις συζητήσεις του κοινού τους με περιεχόμενο που τις εκφράζει και μοιράζεται συναισθήματα.

Τα brands μπορούν να ανοίξουν το κανάλι τους και να ανεβάσουν περιεχόμενο, αλλά και να τρέξουν καμπάνιες με τα videos που θέλουν να προωθήσουν, συλλέγοντας χρήσιμα data. Ήδη η πλατφόρμα μετρά 1,2 εκατ. χρήστες, 2,5 εκατ. plays και 200Κ shared videos σε μηνιαία βάση.

BRANDED CONTENT: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Τη μεταβαλλόμενη εμπειρία της κουλτούρας και του πολιτισμού έφερε στο προσκήνιο η Adina Francu, Partner Manager CEE της Facebook, που πλέον χαρακτηρίζονται από την κατάλυση κάθε συνόρου αλλά και την απόλυτη εξατομίκευση, διαμεσολαβούμενη όλο και περισσότερο από creators, brands και publishers.

Μέσα από branded περιεχόμενο, οι διαφημιζόμενοι μπορούν να αποτελέσουν μέρος της κουλτούρας που ενδιαφέρει το κοινό, να δημιουργήσουν συνδέσεις με νόημα και να αποκτήσουν μεγαλύτερο relevance μέσα από συνέργειες με creators. Πλέον το 65% των marketers χρησιμοποιεί branded content, με τα στατιστικά να καταδεικνύουν τη στροφή από τη σποραδική στην τακτική και στρατηγική αξιοποίησή του, αλλά και τις μακροχρόνιες συνεργασίες με influencers. Πώς όμως μπορεί να διασφαλιστεί η απόδοσή του;

Σύμφωνα με την A. Francu, μέσα από τον συνδυασμό τέχνης και επιστήμης. Το σκέλος της τέχνης έγκειται στο οργανικό περιεχόμενο, αυτό που δημιουργούν οι content creators για τα brands με στόχο να εμπνεύσουν. Η επιστήμη «κρύβεται» στα branded content ads, χάρη στη στόχευση, την επέκταση του reach, τη μετρησιμότητα του αποτελέσματος και τη δοκιμή του τι δουλεύει καλύτερα.

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ COMMUNITY
Το case του One Minute Briefs (OMB) παρουσίασε ο Nick Entwistle, Founder & Creative Director, Bank of Creativity & One Minute Briefs, ο οποίος μίλησε για την κοινότητα που έχει δημιουργηθεί, τα events που τους συνδέουν και τη θετική στάση και ενέργεια που διοχετεύουν τα μέλη μεταξύ τους. Έχοντας ξεκινήσει ως μια πλατφόρμα που συμβάλλει στη γέννηση καινοτόμων ιδεών άμεσα για διαφημιστικές καμπάνιες στα social media, έχει εξελιχθεί σε κάτι πολύ περισσότερο, με συνεργάτες μεγάλα brands όπως οι Adobe, KFC και WWF, μεταξύ άλλων.

Σε αντίθεση με τη συνήθη διαδικασία που ακολουθούν agencies και brands, το ΟΜΒ παράγει δεκάδες ιδέες, που οι creatives τις μοιράζονται με εκατοντάδες followers, με potential reach αρκετών χιλιάδων. Η άμεση αντίδραση στην επικαιρότητα, οι συνεργασίες και η σύνδεση με την pop κουλτούρα έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα, ενώ κάποια από τα πιο εύγλωττα projects, τα οποία ξεκίνησαν από μια γρήγορη ιδέα και εξελίχθηκαν σε δυνατές καμπάνιες, είναι αυτά για το NHS και κατά του παιδικού καρκίνου.

ΟΙ ΝΕΟΙ ΟΡΟΙ ΤΟΥ E-COMMERCE
Την εμπορική διάσταση έφερε στο προσκήνιο η Sylvia Solti, Account Manager CEE της Facebook. Αν και το in-store shopping έπαιζε μέχρι τώρα καταλυτικό ρόλο στο αγοραστικό ταξίδι κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, η πανδημία του Covid-19 αλλάζει τα δεδομένα. Όπως σημείωσε η ίδια, τα μέτρα που εφαρμόστηκαν εκτόξευσαν τα ποσοστά των ηλεκτρονικών αγορών, τάση που αναμένεται να συνεχιστεί και κατά τη διάρκεια της χριστουγεννιάτικης σεζόν. Ποιες συμπεριφορές κυριαρχούν σταδιακά και ποια παράθυρα ευκαιριών ανοίγουν για τις μάρκες;

Συμπεριφορές

  • Ενίσχυση του mobile shopping σε GenΖ και Boomers
  • Άνοδος του self-gifting & seasonal shopping
  • Το κοινό είναι πιο ανοιχτό σε νέα προϊόντα
  • Αύξηση των mega-sales events και της απήχησής τους
  • Αναζήτηση αυθεντικών φωνών και έμφαση στις αξίες

Ευκαιρίες

  • Διασφάλιση seamless αγοραστικής εμπειρίας
  • Αξιοποίηση automations για να διευκολύνετε την ανακάλυψη προϊόντων
  • Δημιουργήστε βαθύτερες συνδέσεις με τους καταναλωτές, μέσα από συνεργασίες
  • Εκμεταλλευτείτε στο έπακρο αυτές τις ευκαιρίες, με κατάλληλη προετοιμασία
  • Προβάλλετε τις αξίες σας και επενδύστε στην αυθεντικότητά σας

Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ SNAPCHAT
Στην διαρκώς διαστελλόμενη κοινότητα του Snapchat έστρεψε την προσοχή ο Alvaro Botella, Regional Marketing Analyst for Snapchat της HTTPOOL. Με 20% ΥοΥ ανάπτυξη, έχει πλέον 229 εκατ. active users ημερησίως, οι οποίοι περνούν στην πλατφόρμα 30’ κατά μέσο όρο. Στην Ελλάδα, το addressable reach φτάνει το 1,1 εκατ., με το 70% των χρηστών να είναι γυναίκες και το 42% να ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 18-24.

Αφήνοντας πίσω το κείμενο, η επικοινωνία στην πλατφόρμα στηρίζεται στην εικόνα και το video, ενώ τα brands έχουν πολλούς τρόπους στη διάθεσή τους για να αξιοποιήσουν τη δυναμική της, για awareness, consideration και conversions. Το δίκτυο προσφέρει ευρεία γκάμα ad formats, για κάθε στόχο και ανάγκη προβολής, όπως story ads, collection ads, app install ads και dynamic product ads.

Παράλληλα όμως, παρέχει και πολλές δημιουργικές δυνατότητες που μπορούν να προσαρμοστούν στις ιδιαιτερότητες κάθε καμπάνιας, όπως η λειτουργία AR, αλλά και η δημιουργία φακών για διαφορετικά εφέ χάρη στο Lens Studio της εταιρείας. Εξαιρετικά σημαντικό, τα measurable αποτελέσματα με βάση καθιερωμένα metrics καθώς και metrics ειδικά προσαρμοσμένα στην πλατφόρμα.

ΜΙΑ IMMERSIVE NEA ΕΠΟΧΗ
Μια ριζικά νέα πραγματικότητα περιέγραψε ο Ian Beacraft, VP, Strategy + Technology της Hawkeye (Leo Burnett group), μιλώντας για την επόμενη μέρα των social media. Τεχνολογικά εργαλεία που εξελίσσονται διαρκώς όπως τα ΑΙ, AR και VR, συνεπικουρούν στην ταχύτερη μετάβαση στην εποχή του visual και conversational marketing, όπου τα brands μπορούν να δημιουργήσουν organic experiences, με αλληλεπιδράσεις που καλύπτουν άμεσα και διασκεδαστικά τις ανάγκες των χρηστών.

Ιmmersive περιβάλλοντα χρησιμοποιούνται ήδη για την επικοινωνία μεταξύ brands και καταναλωτών και τη δοκιμή προϊόντων, προγράμματα simulation εξοικονομούν χρήματα και χρόνο για τα brands, ενώ virtual reality τεχνολογίες αναβαθμίζουν την παραγωγή της διαφημιστικής επικοινωνίας. Αν και προς το παρόν πολλές από αυτές τις λύσεις είναι απαγορευτικές για την πλειοψηφία των επιχειρήσεων, η διάχυσή τους κατεβάζει βαθμιαία το κόστος, επιτρέποντας σε όλο και περισσότερους να πειραματιστούν με αυτές. Αυτό που χρειάζεται είναι τόλμη και δημιουργικότητα.

ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ SOCIAL MEDIA
Σύμφωνα με τον Will Bonaddio, οι χρήστες καταφεύγουν στα social media κυρίως:

  • 40% Για να ενημερωθούν για τρέχοντα γεγονότα
  • 39% Για να μείνουν σε επαφή με φίλους και συγγενείς
  • 38% Για ψυχαγωγικό περιεχόμενο
  • 37% Για να περάσουν τον ελεύθερο χρόνο τους

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΤΙΚ ΤΟΚ
Η απαράβατη τριλογία κανόνων «συμπεριφοράς» για τα brands στο Tik Tok είναι για την Emma Wills η ακόλουθη:

  1. Δεν έχει να κάνει με το πόσο πληρώνεις, αλλά με το πόσο ενδιαφέρεσαι.
  2. Το reach δεν είναι τόσο σημαντικό όσο η αυθεντικότητα και το engagement.
  3. Το περιεχόμενο που προσπαθεί να πουλήσει, δεν πουλάει. Αυτό που πουλάει είναι το περιεχόμενο που προσφέρει βοήθεια.

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ BRANDED CONTENT
Hands-on tips για branded content με μετρήσιμα αποτελέσματα που κάνουν τη διαφορά έδωσε η Adina Francu:

  1. Επιλέξτε να συνεργαστείτε με έναν αξιόπιστο creator που συνδέεται με το brand σας.
  2. Δημιουργήστε περιεχόμενο με τα εξής χαρακτηριστικά: relevant, inspiring, που αξίζει να μοιραστεί.
  3. Σκεφτείτε mobile first.
  4. Καθορίστε το κοινό-στόχος με βάση το κοινό του brand αλλά και τους followers του συνεργάτη σας.
  5. Να είστε ξεκάθαροι σχετικά με την εμπορική πρόθεση του branded περιεχομένου.
  6. Μετρήστε το business impact.
  7. Συνδυάστε brand ads και branded content ads για μεγιστοποίηση του purchase intent.
  8. Χρησιμοποιήστε τα εργαλεία του Brand Collabs Manager

5 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ INFLUENCER MARKETING
Συμβουλές και πολύτιμα insights για αποτελεσματική παρουσία στο οικοσύστημα των social media και βέλτιστη διαχείριση του influencer marketing μοιράστηκε ο Oliver Yonchev, Managing Director της Social Chain USA.

  1. Η διαφάνεια και η ειλικρίνεια δεν είναι στόχος, είναι η πραγματικότητα που περιμένει η κοινότητα των social media. Οτιδήποτε αποκλίνει αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό.
  2. Σε όλους αρέσει μια καλή ιστορία με βάθος, ειδικά όταν την αφηγείται το σωστό πρόσωπο. Όμως το κατάλληλο timing και context είναι αυτά που κάνουν μια καλή ιστορία, εξαιρετική.
  3. To influencer marketing χωρίς ειλικρίνεια και συναίσθημα χάνει τις διαστάσεις της επιρροής και της αυθεντίας και εξαντλείται στο reach.
  4. Επενδύστε σε μακροχρόνιες συνεργασίες με influencers και φροντίστε να είναι όντως πελάτες σας.
  5. Προσοχή στο influencer fraud! Διερευνήστε την αξιοπιστία των influencers που επιλέγετε.

O ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ SOCIAL MEDIA MANAGER
Τις αρμοδιότητες και τα skills του social media manager ανέλυσε ο Αποστόλης Αϊβαλής, Managing Partner της Aival.com & Syllabus Manager της KnowCrunch:

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

  1. Διαλέγει και στήνει τα social media accounts
  2. Μελετά και στήνει το social media calendar
  3. Δημιουργεί κείμενα για τα social media posts
  4. Δημιουργεί απλά videos για τα social media
  5. Δημιουργεί απλά graphics
  6. Ανεβάζει τα social media posts
  7. Προκαλεί και ανταποκρίνεται στο user-generated engagement
  8. Κάνει social listening και live marketing
  9. Απαντά σε παράπονα
  10. Οργανώνει και διοικεί τη social ομάδα

SKILLS

  • Στρατηγική
  • Γνώση των social networks και των features τους
  • Γνώση των εργαλείων
  • Copywriting
  • Storytelling
  • Video editing
  • Community building
  • Customer care & support
  • Business management

TOP TIPS ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΣΤΑ DIAGNOSTICS
Ένα από τα βασικότερα κομμάτια στο Facebook είναι τα diagnostics. Αυτό υπενθύμισε ο Κωνσταντίνος Ανδρούτσος, Academic Advisor Certificate in Digital Marketing της Hellenic American Union & CMO της Roix, τονίζοντας ότι μπορούν να καθορίσουν την απόδοση της καμπάνιας και να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στο budget. Ποιοι είναι αυτοί οι παράγοντες;

  • Quality ranking: Πώς χαρακτηρίζονται οι διαφημίσεις σας σε σχέση με αυτές του ανταγωνισμού.
  •  Engagement ranking: Ποιο είναι το αναμενόμενο engagement rate σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
  • Conversion rate ranking: Ποιο είναι το αναμενόμενο conversion rate σε σχέση με τα αντίστοιχα ads του ανταγωνισμού.

Πώς οφείλουν να κινηθούν οι marketers και τι καλούνται να λάβουν υπόψη με στόχο το optimization;

  • Δοκιμάστε διαφορετικά creatives, formats και copies και επαναξιολογήστε το budget.
  • Social media και μηχανές αναζήτησης δεν είναι ανταγωνιστικά.
  • Οι χρήστες είναι παντού.
  • Βελτίωση του tracking με UMTs.
  • Χρήση attribution window των social media.
  • Ανανεώνετε τακτικά τα banners για να κρατάτε ζωντανό το ενδιαφέρον των χρηστών.
  • Δώστε την core πληροφορία στα πρώτα 6’’ ενός video.
  • Χρησιμοποιήστε υπότιτλους στα videos.