Δεν σταματά να πρωτοπορεί, διαθέτει βέλτιστη εσωτερική οργάνωση, προωθεί την ανάληψη πρωτοβουλιών από τα στελέχη της, δηλώνει «industry agnostic» και πρόσφατα εγκαινίασε σειρά podcast. Εστιάζοντας στην τεχνολογία, το marketing, το περιεχόμενο και την ανάλυση δεδομένων, στόχος της Sleed είναι να παρέχει τις περισσότερες από τις υπηρεσίες που χρειάζεται ένας οργανισμός για να αναπτυχθεί.

Η Sleed έχει καταφέρει κάτι δύσκολο: να αναπτύσσεται χωρίς να απομακρύνεται από τις αξίες της και χωρίς να αλλοιώνει την κουλτούρα της. Ο Στέλιος Ηλιάκης, CEO της Sleed, μας περιγράφει την εσωτερική δομή της εταιρείας, τις υπηρεσίες που αυτή προσφέρει, αλλά και τη στρατηγική που ακολουθεί σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού.

MW: Η Sleed αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα (αν όχι το μεγαλύτερο) digital marketing agencies σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού. Πόσα άτομα απαρτίζουν τη Sleed και ποιες προκλήσεις φέρνει μαζί της μια τόσο μεγάλη ομάδα;

Στέλιος Ηλιάκης: Σήμερα, η Sleed είναι μία ομάδα 150 εξειδικευμένων επαγγελματιών. Από το 2010 που ιδρυθήκαμε, οι προκλήσεις είναι εντελώς διαφορετικές κάθε 2-3 χρόνια. Όταν ξεκινούσαμε, για παράδειγμα, η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η εκπαίδευση της αγοράς γύρω από την τεχνολογία και το ηλεκτρονικό επιχειρείν. Σήμερα, μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι η προσέλκυση νέων ταλέντων. Ταυτόχρονα, σε μία ομάδα που μεγαλώνει τόσο, αποτελεί πρόκληση η διατήρηση των αξιών που μας έφεραν μέχρι εδώ, ενώ παράλληλα εξελισσόμαστε.
Διαχρονικά, θα έλεγα ότι το ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον του e-business και η ανάγκη να είμαστε πάντα στην αιχμή των εξελίξεων, επενδύοντας στην καινοτομία, αποτελεί για εμάς τη μεγαλύτερη πρόκληση, η οποία εκδηλώνεται διαφορετικά κάθε φορά. Όσον κι αν πρωτοπορούμε λοιπόν, δεν εφησυχάζουμε, αλλά βγαίνουμε από τον μικρόκοσμό μας, αφουγκραζόμαστε τις διεθνείς τάσεις και σχεδιάζουμε την επόμενη μέρα.

Πώς είναι δομημένη η εταιρεία εσωτερικά; Υπάρχει συνέργεια και αλληλεπίδραση μεταξύ των διαφορετικών τμημάτων; Ποιο είναι το κλειδί για τη βέλτιστη εσωτερική οργάνωση και αρμονική συνεργασία;

Η εταιρεία απαρτίζεται από 4 μεγάλα τμήματα: το Creative and Content, το Web & App Design and Development, το Digital Marketing και το τμήμα Data & Web Analytics. Φυσικά, κάθε τμήμα περιλαμβάνει εξειδικευμένες ομάδες για κάθε υπηρεσία, όπως για παράδειγμα οι υπηρεσίες SEO, Hosting, AI Training κ.ά.

Τα τμήματα συνεργάζονται στενά μεταξύ τους, σε επίπεδο στρατηγικής και ανταπόκρισης στις τάσεις της αγοράς. Υπάρχουν οριζόντιες εκπαιδεύσεις και από κοινού παρεχόμενες υπηρεσίες.

Ταυτόχρονα όμως, το κάθε τμήμα έχει ελευθερία να χαράξει τη δική του στρατηγική και να δομήσει κατάλληλα τις ομάδες του. Αυτό μας επιτρέπει να είμαστε γρήγοροι και ευέλικτοι, χωρίς δαιδαλώδεις διαδικασίες και καθυστερήσεις. Φυσικά, οι εταιρικές μας αξίες διέπουν όλα τα τμήματα και αυτό διασφαλίζει πως όποια υπηρεσία της Sleed κι αν απολαμβάνει κάποιος πελάτης μας, θα τηρούνται τα standards ποιότητας που έχουμε θέσει ως εταιρεία.

Θα έλεγα ότι το κλειδί για τη βέλτιστη εσωτερική οργάνωση είναι η αποκεντρικοποίηση των αποφάσεων. Στη Sleed, αγκαλιάζουμε την πρωτοβουλία και λειτουργούμε με οριζόντιες δομές που εστιάζουν στην παροχή αξίας και όχι στη γραφειοκρατία.

Σε επίπεδο portfolio, δηλώνετε «industry agnostic». Τι ακριβώς σημαίνει αυτό και ποιο το σκεπτικό πίσω από αυτή τη στρατηγική επιλογή;

Πράγματι, έχουμε πελάτες από όλους σχεδόν τους κλάδους της αγοράς, και μάλιστα από μικρά καταστήματα έως πολύ μεγάλες πολυεθνικές. Ο λόγος είναι πολύ απλός: ο κλάδος δραστηριοποίησης δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο, σε ό,τι αφορά στη χρήση των digital εργαλείων και της τεχνολογίας. Φυσικά, η στρατηγική είναι εντελώς διαφορετική ανάλογα με τον κλάδο και για τον λόγο αυτό, οι Strategists μας διαθέτουν εξειδίκευση ανά industry ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε τη μεγαλύτερη αξία.

Αντί λοιπόν να εστιάζουμε σε έναν-δύο κλάδους και να διαθέτουμε ειδικούς στον κλάδο αλλά ανειδίκευτους σε υπηρεσίες, αποτελεί στρατηγική επιλογή μας να γνωρίζουμε άριστα τα εργαλεία και να είμαστε στην αιχμή των εξελίξεων, ώστε να δίνουμε αξία σε κάθε πελάτη.

Η Sleed παρέχει στους πελάτες της 360° υπηρεσίες. Πώς μεταφράζεται το «360°» για εσάς;

Σε μία φράση: να είμαστε στρατηγικοί συνεργάτες και να παρέχουμε τις περισσότερες από τις υπηρεσίες που χρειάζεται ένας οργανισμός για να μεγαλώσει, δίνοντας πάντα έμφαση στην τεχνολογία, το marketing, το περιεχόμενο και την ανάλυση δεδομένων.

Φυσικά, ξεκινήσαμε ως e-commerce και e-business Agency και αυτό μας εδραίωσε στην αγορά. Συνεχίζουμε αδιάλειπτα να επενδύουμε σε αυτόν τον πυλώνα, και φέτος διακριθήκαμε για 4η χρονιά ως το e-business και e-commerce agency of the year. Είχαμε από την αρχή πολύ στενή σχέση με την τεχνολογία και το marketing και ο συνδυασμός αυτός μας καθιέρωσε.

Ταυτόχρονα όμως, όπως συνηθίζουμε να λέμε, η επικοινωνία είναι μία. Η ανάγκη για συνέργειες μεταξύ του digital και του traditional marketing, σε έναν one-stop-shop προορισμό, με business thinking, δημιουργικότητα και ταχύτητα, είναι συνεχώς ζητούμενο από τους συνεργάτες μας.

Έτσι, έχουμε αναπτύξει in-house, περισσότερες από 30 υπηρεσίες στρατηγικής επικοινωνίας, δημιουργικού, offline διαφήμισης, ανάπτυξη web και mobile εφαρμογών, παραγωγής, ανάλυσης δεδομένων, AI κ.ά., ώστε όχι μόνο να παρέχουμε σε κάθε πελάτη ό,τι ακριβώς χρειάζεται για το μεγάλωμά του, αλλά και να τον καθοδηγούμε στο τι χρειάζεται. Από την ιδέα και το concept ενός website ή μιας καμπάνιας, έως την παραγωγή, την υλοποίηση και το reporting που θα εξυπηρετήσει τους επιχειρηματικούς του στόχους.

Υπάρχουν κάποια κομμάτια της HR φιλοσοφίας σας που θα ξεχωρίζατε;

Πρώτα απ’ όλα, όταν προσλαμβάνουμε στελέχη δεν στεκόμαστε στα τυπικά προσόντα, αλλά εστιάζουμε σε αυθεντικούς ανθρώπους που ενστερνίζονται τις αξίες μας, που θα εμπνευστούμε από εκείνους και θα μεγαλώσουμε παρέα. Ταυτόχρονα, διαθέτουμε συγκεκριμένες διαδικασίες τακτικής αξιολόγησης, ώστε να ακούμε τους ανθρώπους μας και σχεδιάζουμε το career path που θα συμβάλλει στο κοινό μας μεγάλωμα. Δίνουμε ευκαιρίες στους νέους ανθρώπους και μάλιστα πολλοί Managers της Sleed έχουν ανελιχθεί κατακόρυφα σε 3-4 χρόνια, χάρη στην προσπάθεια και το πάθος τους.

Επιπλέον, λόγω των απαιτήσεων του κλάδου μας, εστιάζουμε συνεχώς στα hard skills, με μία σειρά δράσεων, που περιλαμβάνουν δωρεάν απεριόριστα online trainings σε όλα τα στελέχη μας. Φέτος, σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σχεδιάζουμε ένα mini-MBA για Senior στελέχη μας και αρκετές ακόμη δράσεις. Πριν λίγους μήνες διακριθήκαμε στο Talent Management & Retention, καθώς και στη συνεργασία με εκπαιδευτικούς οργανισμούς, ενώ στο παρελθόν έχουμε διακριθεί ως Best Workplace™. Τα βραβεία αυτά δεν αποτελούν βέβαια σκοπό, αλλά μία αφορμή, να γιορτάζουμε με τους ανθρώπους μας, τους καρπούς αυτής της συνεχούς, κοινής προσπάθειας.

Σημαντική σας πρωτοβουλία είναι και το Sleed Academy Marathon. Περί τίνος πρόκειται και ποιος ο στόχος σας μέσα από αυτό;

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα 6 μηνών στο Digital Marketing, με 100+ ώρες μαθημάτων και 60+ ώρες άσκησης σε πραγματικά case studies της αγοράς. Φέτος διοργανώνεται για 5η συνεχή χρονιά, ξεκινάει κάθε φθινόπωρο και απευθύνεται σε νέες και νέους που έχουν το ίδιο πάθος και μεράκι με εμάς για τον χώρο του Digital Marketing, με σκοπό να βρούμε τους καλύτερους και να τους κάνουμε μέλη της ομάδας μας.

Έτσι, διασφαλίζουμε την ποιότητα των υπηρεσιών που απολαμβάνουν οι συνεργάτες μας από όλα τα στελέχη, ενώ παράλληλα δίνουμε την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να ενταχθούν στην ομάδα, έχοντας ήδη απτή εμπειρία. Η ύλη του προγράμματος καλύπτει όλες τις πτυχές του Digital Marketing, ενώ περιλαμβάνει και πρακτικά sessions από τους ίδιους τους διευθυντές της Sleed, σε θέματα Project Management, Marketing Consulting κ.ά.

Δεν είναι τυχαίο ότι το 90% των αποφοίτων βρίσκει εργασία σε θέσεις Digital Marketing, ενώ περισσότεροι από τους μισούς εντάσσονται απευθείας στην ομάδα της Sleed.

Πρόσφατα ξεκινήσατε και τη δική σας σειρά podcast. Ποια είναι η θεματολογία της και ποια η έως τώρα ανταπόκριση του κοινού-στόχος;

Το podcast μας λέγεται «Sleed the Way» και φιλοξενεί στελέχη μας, συνεργάτες, πελάτες και ειδικούς από την αγορά. Βασική μας προτεραιότητα είναι να αναδείξουμε τους ανθρώπους που συνθέτουν την κουλτούρα μας, τις λύσεις και τις υπηρεσίες μας, καθώς και τις σημερινές προκλήσεις του κλάδου. Πρόκειται για ανοιχτές, αυθόρμητες συζητήσεις και ευελπιστούμε να βοηθήσουμε όλη την αγορά με Tips & Tricks γύρω από το Marketing και όχι μόνο. Ο κόσμος έχει αγκαλιάσει τα podcasts μας πολύ σύντομα, παρακολουθώντας τα σε YouTube και Spotify.

Μάλιστα, αρκετοί συνεργάτες μας εκφράζουν το ενδιαφέρον να συμμετέχουν και είναι τιμή μας. Ως Sleeders, η ευκαιρία που έχουμε στο καθένα από αυτά, είτε ως θεατές, είτε ως moderators, να βιώνουμε την αξία που παρέχουν οι άνθρωποί μας και το μεγάλωμά τους, μας γεμίζει χαρά και πάθος για την επόμενη μέρα.

Με αφορμή την έλευση της νέας χρονιάς, τι θα ευχόσασταν στη Sleed για το 2024;

Μία πιο γενική ευχή για όλους: να είμαστε πάνω απ’ όλα καλά και υγιείς! Στην Sleed εύχομαι να συνεχίσει να αναπτύσσεται, βγαίνοντας από το comfort zone της, χωρίς όμως να χάσει τις αξίες της και τη συνολική κουλτούρα που τη διέπει.