Της Τίνας Φερεντίνου, CCO, DPG Digital Media

Ποια εξέλιξη στον τομέα των data θα είναι καθοριστική;

Στην αυγή του 2021, το οικοσύστημα της ψηφιακής διαφήμισης βιώνει παγκοσμίως αυτό που θα λέγαμε paradigm shift με την επερχόμενη κατάργηση των third party cookies. Είμαστε ήδη μπροστά σε μια καθοριστική για το industry εξέλιξη, όπου όλοι οι οργανισμοί αυτή τη στιγμή δουλεύουν πυρετωδώς σχεδιάζοντας την επόμενη μέρα στην cookie-less εποχή.

Τι θα καθορίσει το μέλλον της ψηφιακής διαφήμισης;

Θα συνεχίσω πάνω στο προηγούμενο θέμα, καθώς είναι προφανές πως απορρέουν από αυτό σειρά εξελίξεων. Η κατάργηση των third party cookies, σε συνδυασμό με τα ευρύτερα privacy regulations πιέζουν όλους, agencies, brands, publishers για την εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων προσωποιημένων διαφημίσεων διατηρώντας παράλληλα υψηλά επίπεδα brand safety. Βρισκόμαστε στο σταυροδρόμι δομικών αλλαγών στον τρόπο που η ψηφιακή διαφήμιση λειτουργεί μέχρι σήμερα. Τολμώ να πω, πως γεννάται και μια ευκαιρία δημιουργίας ενός πιο υγιούς ίσως πλαισίου, με μεγαλύτερη διαφάνεια και σεβασμό προς τον χρήστη και την ιδιωτικότητά του.

Δώστε μας ένα παράδειγμα μορφής μετρήσεων που δείχνει το μέλλον.

Το θέμα των μετρήσεων στο digital αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο, τόσο παγκοσμίως όσο και για τη δική μας εγχώρια αγορά. Η ραγδαία ανάπτυξη της ψηφιακής διαφήμισης δεν βοήθησε στο να τεθούν εξαρχής κοινοί τρόποι μέτρησης και benchmarks από όλους τους stakeholders. Ο ΙΑΒ Hellas έχει αναλάβει μια πρωτοβουλία-σε συνεργασία με την ΕΝΕΔ- για τη δημιουργία μιας νέας μέτρησης για την ελληνική αγορά που θεωρούμε πως δείχνει το μέλλον και φιλοδοξούμε να αγκαλιάσει το σύνολο της αγοράς.

Ποια είναι τα skills που κάνουν τη διαφορά στη δουλειά σας;

Νομίζω πως το βασικότερο συστατικό είναι αυτό που λέμε agility. Οι εξελίξεις στον ψηφιακό κλάδο τρέχουν με φρενήρεις ρυθμούς γεγονός που απαιτεί διαρκώς εξαιρετικά γρήγορα αντανακλαστικά, αφενός προσαρμογής στα νέα δεδομένα κι αφετέρου καινοτομίας και εξέλιξης.