Οι εταιρείες Παπαστράτος, Avinoil, ΟΠΑΠ, Cosmote e-Value, Vodafone, Frezyderm και DHL Express ξεχώρισαν για την εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών στον τομέα των πωλήσεων, στο πλαίσιο της 9ης διοργάνωσης του θεσμού των Sales Excellence Awards. Και αυτό, κατά τη διάρκεια μιας ιδιαίτερης χρονιάς, η οποία περιείχε προκλήσεις και ευκαιρίες, ενώ έφερε και πλείστες ανακατατάξεις σε όλους τους κλάδους της αγοράς.

Οι πωλήσεις είχαν την «τιμητική» τους και φέτος στα Sales Excellence Awards 2021, τα οποία συνδιοργάνωσε το Ινστιτούτο Πωλήσεων Ελλάδος (ΙΠΕ) σε συνεργασία με την Boussias, και απονεμήθηκαν κατά τη διάρκεια τελετής φωτογράφισης την Τρίτη, 13 Ιουλίου, στο Περιστύλιο Ζαππείου. Παρουσία στελεχών των εταιρειών-νικητών των βραβείων, καθώς και μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΠΕ και της Κριτικής Επιτροπής, βραβεύθηκαν βέλτιστες πρακτικές και αξιόλογα cases στον κλάδο των πωλήσεων, αποδεικνύοντας, για μια ακόμη φορά, ότι οι πωλήσεις διατηρούν ζωντανή την αμφίδρομη σχέση τους με τους καταναλωτές ανεξαρτήτως των συνθηκών.

«ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕ ΝΕΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ»
Ο Πρόεδρος ΔΣ του Ινστιτούτου Πωλήσεων Ελλάδος, Αντώνης Ποταμίτης, εξέφρασε την ικανοποίησή του από την 9η διοργάνωση των Sales Excellence Awards, δηλώνοντας τα εξής: «Ο θεσμός των Sales Excellence Awards έδωσε και φέτος ένα δυναμικό “παρών”, παραμένοντας πιστός στη δέσμευσή του να επιβραβεύει την αριστεία στη μεγάλη κοινότητα των πωλήσεων ενάντια σε κάθε αντιξοότητα και δυσκολία. Και φέτος, με τις υποψηφιότητές τους, οι εταιρείες δήλωσαν ότι τα στελέχη των πωλήσεων είναι πάντα στην πρώτη γραμμή, με νέες ιδέες, αποτελεσματικές στρατηγικές, σε ετοιμότητα για να προσαρμοστούν στις αλλαγές. Το ΔΣ του Ινστιτούτου Πωλήσεων Ελλάδος και εγώ προσωπικά συγχαίρουμε όλους τους νικητές, αυτούς που συμμετείχαν στη διαδικασία, καθώς και τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής. Εύχομαι μια παραγωγική χρονιά και τα επόμενα Sales Excellence Awards να μας βρουν υγιείς και με πολλές επιτυχίες».

«ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ, ΕΙΔΑΜΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ»
«Λόγω της πανδημίας, το 2020-2021, ήταν μια ιδιαίτερη περίοδος για τις πωλήσεις, δύσκολη, αλλά με πολλές προκλήσεις και ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτόμες δράσεις», σημείωσε ο Πρόεδρος της 30μελούς Κριτικής Επιτροπής, Γεώργιος Δουκίδης, Καθηγητής Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. «Στα Sales Excellence Awards αναδείχτηκαν πολλές από αυτές τις βέλτιστες πρακτικές από τα τμήματα πωλήσεων και τον σημαντικό ρόλο που έπαιξαν στην αντιμετώπιση της κρίσης. Μέσα από τα βραβεία, είδαμε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως άμεση και αποδοτική αξιοποίηση των ψηφιακών πωλήσεων, δυναμική είσοδο νέων προϊόντων στην αγορά, αλλαγή του μείγματος προώθησης, καθολική λειτουργία των πωλήσεων από απόσταση, αναγκαστική είσοδο σε νέες εμπορικές αγορές, διαχείριση καθυστερήσεων στη διανομή προϊόντων κλπ», κατέληξε ο Γεώργιος Δουκίδης.

«ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΠΙΝΟΗΣΑΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΕ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΩΝ»
Από την πλευρά του, ο Βαγγέλης Καλαμπόκας, Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής και Μέλος ΔΣ του ΙΠΕ, ανέφερε τα εξής: «Η 9η διοργάνωση των Sales Excellence Awards είχε έναν περαιτέρω στόχο, εκτός της διάκρισης των αρίστων στον χώρο των πωλήσεων. Ανέδειξαν και επιβράβευσαν πρακτικές, τις οποίες υποχρεώθηκαν να επινοήσουν εταιρείες και στελέχη για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά σε μια χρονιά που έφερε αναπάντεχες ανατροπές, διαφορετικές ευκαιρίες, νέες προκλήσεις και ριζικές ανακατατάξεις σε όλους τους κλάδους της αγοράς. Ευχαριστούμε, ιδιαιτέρως φέτος, τις εταιρείες που εμπιστεύθηκαν, και πάλι, τον θεσμό των Sales Excellence Awards, είτε με υποψηφιότητες, είτε με χορηγίες. Ευχαριστούμε και τα στελέχη που ήθελαν να είναι και πάλι κοντά μας. Συγχαίρουμε όλους τους υποψηφίους, ανεξαρτήτως διάκρισης, γιατί οι φάκελοι όλων των εταιρειών ήταν πράγματι πολύ αξιόλογοι. Το Ινστιτούτο Πωλήσεων Ελλάδος παραμένει πιστό στο όραμά του για να υποστηρίζει, όχι μόνο τα μέλη του, αλλά όλα τα στελέχη των πωλήσεων, και ευελπιστούμε, το 2022, στην επόμενη διοργάνωση, να μπορέσουμε να τους έχουμε όλους κοντά μας».

ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ
Τη μεγάλη διάκριση της διοργάνωσης, «Τμήμα Πωλήσεων της Χρονιάς», απέσπασαν 7 μεγάλες εταιρείες της ελληνικής αγοράς. Πρόκειται, συγκεκριμένα, για τις Παπαστράτος, Avinoil, ΟΠΑΠ, Cosmote e-Value, Vodafone, Frezyderm και DHL Express, στις οποίες απονεμήθηκε ο τίτλος για υποψηφιότητες, οι οποίες κατατέθηκαν ανά κατηγορία σε διαφορετικούς επιχειρηματικούς κλάδους.

Ο ΝΙΚΟΣ ΠΡΑΠΑΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
Την κορυφαία διάκριση «Διευθυντής Πωλήσεων της Χρονιάς» κατέκτησε ο Νίκος Πράπας, Corporate Sales Director της Nestlé Ελλάς. Πολύπειρο στέλεχος της αγοράς, ο Νίκος Πράπας διαθέτει εμπειρία από όλους τους εμπορικούς τομείς της εταιρείας του, όπως Marketing Nescafé, Key Account Customers, Exports Business, Cyprus & Albania Management, HoReCa Ice Cream, Corporate Channel Development.

Για το 2020, η ομάδα του σημείωσε σημαντικές επιτυχίες με την αύξηση των μεριδίων αγοράς στη συντριπτική πλειονότητα των προϊοντικών κατηγοριών, όπου ανταγωνίζεται η Nestlé Hellas στο σύγχρονο λιανεμπόριο, τη δημιουργία On the Go Coffee Corners με στρατηγικούς πελάτες ως νέα πηγή εσόδων, το λανσάρισμα της καινοτομίας Roastelier by Buondi στην αγορά του ΟΟΗ, το λανσάρισμα Starbucks by Nespresso στην κυπριακή αγορά, όπου και αναδείχθηκε «Προϊόν της Χρονιάς», και την πρωτοβουλία στήριξης των συνεργατών «Always Open for You» στο κανάλι OOH με προϊόντα Nestlé Professional και Nestlé Waters κατά την επανεκκίνηση της αγοράς το καλοκαίρι του 2020.

Τη σημασία της κάλυψης των αναγκών του πελάτη εξήραν οι εκπρόσωποι των Τμημάτων Πωλήσεων της Χρονιάς, επαναλαμβάνοντας τη δέσμευσή τους να βρίσκονται δίπλα του ανά πάσα στιγμή και να πρωτοπορούν, προσαρμοζόμενοι, ταυτόχρονα, στις απαιτήσεις της νέας εποχής.

«ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ»
«Μας τιμά ιδιαίτερα η επιβράβευση αυτή και ευχαριστούμε την Κριτική Επιτροπή για την επιλογή μας. Παράλληλα, μας γεμίζει χαρά και υπερηφάνεια, γιατί επιβραβεύει τις στοχευμένες προσπάθειες ετών, να διαφοροποιηθούμε στην ελληνική αγορά πετρελαιοειδών και να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο και πελατοκεντρικό δίκτυο καταστημάτων. Μας δεσμεύει, όμως, να προσπαθήσουμε ακόμα περισσότερο στο μέλλον, να ακούμε διαρκώς τις ανάγκες του καταναλωτή και να προσαρμοζόμαστε έγκαιρα σε όλα τα νέα δεδομένα της αγοράς».
Παναγιώτης Σαράφογλου, Sales Manager, Δίκτυο Εταιρικών Πρατηρίων Avin

«ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ»
«Μετρώντας σχεδόν 18 μήνες από μια πρωτόγνωρη πραγματικότητα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει ολόκληρος ο πλανήτης, σύσσωμος ο επιχειρηματικός κόσμος έπρεπε να επαναπροσδιορίσει τους στόχους, τις προτεραιότητες και, βέβαια, τα επόμενα στρατηγικά βήματα. Με κύριο πυλώνα το ηλεκτρονικό εμπόριο, ο τρόπος πώλησης άλλαξε, τα μέσα επικοινωνίας και διάδρασης με τον πελάτη επίσης, οι ανάγκες καταναλωτών και εμπόρων διαφοροποιήθηκαν. Ένας σύγχρονος πωλητής έπρεπε να προσαρμοστεί με ταχύτητα και ευελιξία στα νέα δεδομένα, συνεχίζοντας να παρέχει το ίδιο υψηλό επίπεδο ποιότητας στις υπηρεσίες του. Είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος, γιατί στην DHL Express Ελλάδας τα καταφέραμε. Με προτεραιότητα την υγεία και την ασφάλεια όλων, δεν σταματήσαμε να επιχειρούμε παγκοσμίως ούτε μια ημέρα και, με πάθος για τη δουλειά μας, κάναμε καθημερινά πράξη τον σκοπό του ομίλου Deutsche Post DHL “Ενώνουμε Ανθρώπους, Βελτιώνουμε Ζωές”, στην πιο δύσκολη συγκυρία των τελευταίων δεκαετιών».
Μιχάλης Παγωμένος, Διευθυντής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ, DHL Express Ελλάδας

«ΣΤΟΧΟΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΜΑΣ»
«Η χρονιά που πέρασε ήταν ανατρεπτική για όλους. Ο αντίκτυπος της πανδημίας είναι μεγάλος στους βασικούς κλάδους της οικονομίας και στη ζωή μας, γενικότερα. Η Cosmote e-Value κατάφερε όχι μόνο να ξεπεράσει τις δυσκολίες, αλλά να τις αντιμετωπίσει σαν προκλήσεις. Παράλληλα, κινηθήκαμε ευέλικτα, έχοντας πάντα στο επίκεντρο τους πελάτες μας. Μέσα από την άριστη εμπειρία εξυπηρέτησης που συνεχίζουμε καθημερινά να προσφέρουμε, είμαστε δίπλα στον συνάνθρωπο και την κοινωνία. Το 2020, αναδείχθηκε περισσότερο από ποτέ η αξία των call centers και η online εξυπηρέτηση. Ανταποκριθήκαμε άμεσα στην εκθετική αύξηση των κλήσεων μας και καταφέραμε να μιλήσουμε στην καρδιά όλων όσοι μας εμπιστεύονται. Η φετινή βράβευση στα Sales Excellence Awards μας προσφέρει ικανοποίηση και μας κινητοποιεί. Στόχος μας είναι να είμαστε δίπλα στους πελάτες μας και, πάντα με σύμμαχο την τεχνολογία, να ικανοποιούμε τις ανάγκες τους».
Τάνια Πανταζή, Commercial & International Business Development Director, Cosmote e-Value

«ΣΠΑΜΕ ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ»
«Ο σεβασμός, η υπευθυνότητα και ο επαγγελματισμός που έδειξε η Frezyderm, σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο, ήταν αμφίδρομη και ο κάθε ένας εργαζόμενος, από τη δική του θέση, ήταν ένα παράδειγμα προς μίμηση. Ενωμένοι, υγιείς και με ασπίδα τα γερά θεμέλια, τα οποία είχε δημιουργήσει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια, η Frezyderm συνεχίζει με τους ίδιους ρυθμούς να σπάει, για ακόμη μια φορά, το φράγμα της εμπορικής ταχύτητας, με τις πωλήσεις της να κινούνται ανοδικά, για ακόμη μια χρονιά. Η επόμενη ημέρα δεν αποτελεί έκπληξη για την ομάδα πωλήσεων της Frezyderm. Η ημέρα εξακολουθεί να έχει 24 ώρες και η ζωή μας συνεχίζει να εξαρτάται κατά 10% από αυτό που μας συμβαίνει και κατά 90% από τον τρόπο που αντιδρούμε. Η διάκρισή μας, για 2η χρονιά, ως το καλύτερο τμήμα Πωλήσεων στον κλάδο της υγείας, ανεβάζει περισσότερο τον πήχη και θέτει νέους στόχους».
Γεώργιος Σοκολάκης, Εμπορικός Διευθυντής, Frezyderm

«ΣΥΝΕΧΙΣΑΜΕ ΜΕ ΖΕΣΗ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΜΑΣ»
«Είμαστε πολύ υπερήφανοι για τη διπλή, χρυσή μας διάκριση στα Sales Excellence Awards, ειδικά όταν αυτή συνδέεται με το 2020, μια απρόβλεπτη χρονιά, γεμάτη προκλήσεις και νέα δεδομένα για όλους μας. Η επιτυχία μας αυτή αποδεικνύει εμπράκτως ότι δεν το βάλαμε κάτω. Αντιθέτως, συνεχίσαμε με την ίδια ζέση, αν όχι και μεγαλύτερη, για να κάνουμε πραγματικότητα το όραμά μας, δηλαδή να παρέχουμε ψυχαγωγία και παιχνίδια παγκοσμίου επιπέδου, με επίκεντρο πάντα τους πελάτες μας. Ένα μεγάλο “μπράβο” σε όλους τους ανθρώπους του ΟΠΑΠ που εργάστηκαν και συνεργάστηκαν για να πετύχουμε, όλοι μαζί, τους στόχους μας και να λάβουμε, εν τέλει, τις 2 αυτές τιμητικές διακρίσεις».
Βάιος Καραντίνος, Chief Retail Officer, ΟΠΑΠ

«ΜΑΘΑΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΜΑΣΤΕ ΣΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ»
«Στην πρωτόγνωρη συνθήκη του lockdown, η ομάδα πωλήσεων του CU έπρεπε να δείξει γρήγορα αντανακλαστικά και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Έπρεπε, ουσιαστικά, ένα παραδοσιακό κανάλι πωλήσεων, το οποίο είχε μάθει να δουλεύει στα πανεπιστήμια της χώρας, με διαπροσωπική επαφή, να αλλάξει και να γυρίσει σε online. Αυτή η προσαρμογή έπρεπε να ολοκληρωθεί, στην κυριολεξία, από τη μια ημέρα στην άλλη, ενώ, παράλληλα, έπρεπε να εκπαιδεύσουμε από την αρχή το κοινό μας. Πήραμε ένα μεγάλο ρίσκο, όμως η ομάδα έδειξε αστείρευτο πάθος και τεράστια όρεξη για να πετύχει. Και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε. Βγαίνοντας από το τούνελ της πανδημίας και κοιτώντας πίσω είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό που δημιουργήσαμε. Κυρίως, γιατί μάθαμε τον τρόπο να προσαρμοζόμαστε γρήγορα στις αλλαγές, όταν το επιτάσσουν οι συνθήκες. Αυτή η φιλοσοφία είναι που θα μας οδηγήσει και στο μέλλον».
Κωνσταντίνος Μουμούρης, Marketing & Digital Sales Tribe Lead, Vodafone Ελλάδας

«90 ΧΡΟΝΙΑ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΣ ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ»
«Είναι μεγάλη η χαρά και η τιμή της βράβευσης με το Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία “Τμήμα Πωλήσεων της Χρονιάς – Λιανεμπόριο Καταναλωτικών Αγαθών”, για 4η συνεχόμενη χρονιά, καθώς και με 6 επιπλέον βραβεία στο σύνολο των κατηγοριών. Είναι σημαντικό ότι η συνεχής προσπάθειά μας για αλλαγή και εξέλιξη, προς το καλύτερο, αναγνωρίζεται από την αγορά και το Ινστιτούτο Πωλήσεων Ελλάδος και, μάλιστα, σε μια τόσο δύσκολη χρονιά λόγω της πανδημίας, έχοντας όλοι αντιμετωπίσει πρωτόγνωρες προκλήσεις. Η ελληνική εμπορική οργάνωση της Παπαστράτος είναι, σταθερά, μια από τις πιο ταλαντούχες και με τα καλύτερα αποτελέσματα ανάμεσα σε όλες τις οργανώσεις της Philip Morris International παγκοσμίως. Η διάκριση αυτή έρχεται σε μια πολύ ιδιαίτερη στιγμή για την Παπαστράτος, καθώς γιορτάζουμε 90 χρόνια από την ίδρυσή μας, έχοντας πλέον μετασχηματιστεί σε εταιρεία τεχνολογίας, με φάρο την επιστήμη και όραμα το τέλος του τσιγάρου».
Θέμης Χασιώτης, Γενικός Διευθυντής Εμπορικών Λειτουργιών, Παπαστράτος

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
«ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΞΙΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ»
«Η βράβευση μου, ως Διευθυντής Πωλήσεων της Χρονιάς, είναι μια πολύ δυνατή στιγμή στην επαγγελματική μου πορεία. Είμαι χαρούμενος για τη συγκεκριμένη αναγνώριση, η οποία μου δόθηκε από το Ινστιτούτο Πωλήσεων Ελλάδας (ΙΠΕ) και την Boussias. Το να κερδίσω αυτό το βραβείο έγινε πραγματικότητα, χάρη στην έμπνευση και τη δύναμη που παίρνω από την ομάδα Πωλήσεων της Nestlé Ελλάς, ώστε να ανταποκρινόμαστε, καινοτόμα και δυναμικά, στις σύγχρονες εμπορικές προκλήσεις. Επίσης, στη στήριξη από τους συνεργάτες μας, για τους οποίους έχω τον βαθύτερο σεβασμό, καθώς μαζί δημιουργούμε αξία για τις προσωποποιημένες ανάγκες των καταναλωτών μας. Η αύξηση μεριδίων αγοράς στο μοντέρνο λιανεμπόριο, η καινοτομία Roastelier by Buondi στο ΟΟΗ, η πρωτοβουλία “Always Open for You” στήριξης των συνεργατών μας με προϊόντα Nestlé Professional και Nestlé Waters στο OOH, η δυναμική ανάπτυξη του e-commerce, σε συνδυασμό με τη συμμετοχή μας σε ενέργειες στις last mile platforms, αποτελούν τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες και επιτυχίες μας την προηγουμένη περίοδο».
Νίκος Πράπας, Corporate Sales Director, Nestlé Hellas