Ένα πεδίο που ουδεμία σχέση έχει με ό,τι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Σε αυτήν ακριβώς τη φάση βρίσκεται και το ελληνικό λιανεμπόριο, που προσπαθεί υπό αντίξοες συνθήκες να σταθεί στα πόδια του. Ωστόσο, «στο λιανεμπόριο δεν υπάρχουν αδιέξοδα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αντώνης Μακρής, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, στο πλαίσιο του 2ου Retail Management Conference που διοργάνωσε η Boussias Communications σε συνεργασία με τον εν λόγω σύνδεσμο λιανεμπορίου. Το συνέδριο είχε τίτλο «Restoring Confidence. Thought-provoking new retail ideas» και ανέδειξε την καινοτομία και την αξιοπιστία ως δύο παράγοντες που μπορούν να βοηθήσουν τις εταιρείες λιανεμπορίου να αντέξουν τους κραδασμούς της κρίσης.

Μεταξύ των διεθνών ομιλητών, ήταν και η Julia Calabrese, CEO της McArthurGlen UK, της εταιρείας που είναι leader πανευρωπαϊκά στη δημιουργία outlets και η οποία ξεκινά την άνοιξη τη νέα της επένδυση στη χώρα μας, με το λανσάρισμα του εκπτωτικού χωριού στα Σπάτα. Η ομιλία της απέδειξε με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο γιατί υπάρχουν πάντα ευκαιρίες, ακόμα και σε περιβάλλον κρίσης, ακόμα και εκεί που κανείς δεν πιστεύει ότι υπάρχουν. «Είναι αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά που αξιοποιούμε και τα οποία μας ανέδειξαν σε κορυφαία δύναμη πανευρωπαϊκά στον χώρο των outlets» ανέφερε η ίδια. Στο παρόν τεύχος παραθέτουμε μια ενδιαφέρουσα, αποκλειστική συνέντευξη της Julia Calabrese, μαζί με ένα πλούσιο ρεπορτάζ για όλα όσα συζητήθηκαν, σχολιάστηκαν και παρουσιάστηκαν στο συνέδριο.

Στο παρόν τεύχος ωστόσο ετοιμάσαμε αρκετά σημαντικά θέματα. Ένα από αυτά αφορά στη στρατηγική «payment by results» (PBR), μια στρατηγική που διεθνείς διαφημιζόμενοι εφαρμόζουν τα τελευταία χρόνια με τη σύμφωνη γνώμη των διαφημιστικών τους εταιρειών. Η στρατηγική αυτή επεκτείνεται σήμερα στη Βρετανία, όπου το κράτος, ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος και εκεί, σκέφτεται να τη θεσπίσει εντός του πρώτου 6μηνου του 2011. Τι είναι όμως τελικά το PBR; Ποιους ωφελεί και υπό ποιες προϋποθέσεις; Θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην Ελλάδα; Τι λένε γι’ αυτό εκπρόσωποι της ελληνικής αγοράς; Οι απαντήσεις σε ένα χορταστικό 5σέλιδο, αναμένεται να προβληματίσουν πολλούς.

Καλή χρονιά σε όλους, με υπομονή, πίστη και πολύ-πολύ δύναμη. Το 2011 ας γίνει η αρχή αναγέννησης, πρώτα από όλα του εαυτού μας και μετά των νοσηρών νοοτροπιών που μας έφεραν ως εδώ. Μετά, νομοτελειακά, θα ακολουθήσει και η οικονομική αναγέννηση.