Αποσπώντας τον τίτλο «ΕΜΕΑ Google Premier Partner of the Year – Diversity, Equity and Inclusion», η Relevance αποδεικνύει περίτρανα ότι η αποδοχή της διαφορετικότητας και η συμπερίληψη εδράζονται στον πυρήνα της φιλοσοφίας της και αυτό αντικατοπτρίζεται και στην ίδια την ομάδα της.

Υποστηρίζει ότι η ενσωμάτωση του DEI στην εταιρική κουλτούρα αποτελεί θεμέλιο για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη των σύγχρονων εταιρειών. Ο Θανάσης Σοφιανός, Founder και CEO της Relevance Digital Agency, μας μιλά για την Diversity, Equity and Inclusion στρατηγική της Relevance και για την πρόσφατη διάκρισή της από την Google, καθώς και για τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας.

MW: Στα τελευταία Premier Partner Awards της Google αποσπάσατε το Diversity Equity & Inclusion Award. Μια πολύ σημαντική επιτυχία για τη Relevance. Μιλήστε μας λίγο γι’ αυτό.

Θανάσης Σοφιανός: H βράβευσή μας από τη Google μας τιμά και μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Τα Premier Partner Awards αποτελούν τη σημαντικότερη διάκριση στο πεδίο του Digital Marketing, αναδεικνύοντας τα agencies εκείνα, τα οποία αναπτύσσουν τις κατάλληλες στρατηγικές και σημειώνουν εξαιρετικά αποτελέσματα για τους πελάτες τους. Για την ομάδα μας αποτελεί το τέταρτο βραβείο που λαμβάνουμε στο πλαίσιο του συγκεκριμένου θεσμού για την Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική (ΕΜΕΑ). Το 2018 υπήρξαμε η πρώτη ελληνική εταιρεία που της απονεμήθηκαν δύο βραβεία καινοτομίας για Display και Video Advertising, ενώ το 2019 η πρώτη εταιρεία που για δεύτερη συνεχή χρονιά έλαβε βραβείο καινοτομίας στην κατηγορία του Video Excellence.

Ωστόσο, η διάκριση αυτή ως Diversity, Equity and Inclusion Google Premier Partner of the Year έχει ξεχωριστή σημασία για εμάς. Η κατηγορία Diversity, Equity, and Inclusion δημιουργήθηκε φέτος με στόχο να επιβραβεύσει την ενσωμάτωση των αρχών του Inclusive Marketing σε κάθε πτυχή της digital επικοινωνίας, από τον στρατηγικό σχεδιασμό στόχευσης κοινού έως τις μετρήσεις που αφορούν την επιτυχία μίας καμπάνιας. Με την ομάδα μας κάναμε deep dive στα data και ξεπερνώντας γλωσσικούς περιορισμούς, καθώς και γεφυρώνοντας πολιτισμικές διαφορές, στοχεύσαμε σε ένα diverse κοινό, το οποίο προσεγγίσαμε μέσω στρατηγικών επιλογών. Ανάμεσα σε αυτές ήταν η κατάλληλη προσαρμογή του content και του design, ώστε να συνάδει με το κοινό στόχευσής μας, η ενσωμάτωση στο διαφημιστικό μήνυμα υπότιτλων για άτομα με προβλήματα ακοής κ.ά. Με αυτό τον τρόπο αγκαλιάσαμε νέα κοινά με πολύ πιο relevant γι’ αυτά μηνύματα, που έως τότε απουσίαζαν από τη στόχευση του πελάτη μας.

Βέβαια, αν και το προφανές είναι ότι η ένταξη των αξιών της διαφορετικότητας, της ισότητας και της συμπερίληψης σε ενέργειες marketing θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, καθώς αποτελούν θεμελιώδεις αρχές της κοινωνίας μας, τις περισσότερες φορές δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Συνεπώς, μας συγκινεί βαθιά το γεγονός ότι μέσω των στρατηγικών που δημιουργούμε, μας δίνεται η δυνατότητα να βάλουμε κι εμείς το λιθαράκι μας για την οικοδόμηση μίας πιο δίκαιης ψηφιακής βιομηχανίας.

Το Diversity Equity & Inclusion είναι το πιο hot topic αυτή τη στιγμή διεθνώς, ανεξαρτήτως κλάδου. Πού «στέκεται» η ίδια η Relevance ως προς αυτό;

Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα θέματα που αφορούν το Diversity, Equity & Inclusion (DEI) βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων. Όλο και περισσότερα brands και οργανισμοί εντείνουν τις δράσεις τους στο πεδίο της διαφορετικότητας, της ισότητας και της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, εντάσσοντας τις αξίες αυτές στην επικοινωνιακή πολιτική τους, καθώς και στη συνολικότερη στρατηγική τους. Για παράδειγμα, στον χώρο της μόδας πλέον συναντούμε έντονα το στοιχείο της ποικιλομορφίας, αφού τα πρότυπα που ίσχυαν παλαιότερα έχουν διαφοροποιηθεί. Το ίδιο παρατηρούμε και σε επίπεδο οπτικής επικοινωνίας, όπου στο πλαίσιο διαφημιστικών καμπανιών πολλά brands αξιοποιούν πρόσωπα διαφορετικού φύλου και χρώματος, στοχεύοντας σε ένα diverse κοινό.

Προς αυτή την κατεύθυνση συνέβαλλε και η πανδημία, καθώς ανάμεσα στα πολλαπλά ζητήματα που ανέδειξε, έφερε στο προσκήνιο και την ανάγκη της ενεργούς προάσπισης των ανθρώπινων αξιών. Εντούτοις, αν και οι αρχές του DEI συνιστούν κοινωνικές προτεραιότητες και έχουν εγείρει ποικίλες συζητήσεις, δεν μπορούμε να παρακάμψουμε το γεγονός ότι ακόμη τόσο σε κοινωνικό επίπεδο, όσο και σε εργασιακό πλαίσιο ελλοχεύουν προκαταλήψεις.

Στη Relevance, η αποδοχή της διαφορετικότητας και η συμπερίληψη εδράζονται στον πυρήνα της φιλοσοφίας μας και αυτό αντικατοπτρίζεται και στην ομάδα μας. Κάθε συνεργάτης είναι ευπρόσδεκτος με βάση τα ταλέντα του, ανεξάρτητα από το φύλο, την ηλικία, την εθνικότητα, τις πεποιθήσεις, τον σεξουαλικό προσανατολισμό ή κάθε άλλη διαφορετικότητα. Παράλληλα, καθημερινή μας επιδίωξη είναι να εξασφαλίζουμε ένα εργασιακό περιβάλλον δικαιοσύνης, ισότητας και ανοικτού διαύλου επικοινωνίας, όπου κάθε μέλος της ομάδας μας νιώθει άνετα να εκφραστεί και έχει τη δυνατότητα να εξελιχθεί.

Θα λέγατε ότι είστε ένας καθαρά ανθρωποκεντρικός οργανισμός;

Η κινητήριος δύναμή μας είναι οι άνθρωποί μας. Οι εταιρείες χρησιμοποιούμε συχνά αυτή τη φράση, ωστόσο στη Relevance αποδεικνύεται έμπρακτα σε καθημερινή βάση. Είμαστε ένας κατεξοχήν ανθρωποκεντρικός οργανισμός. Πίσω από τη διαδρομή που χαράσσουμε και κάθε στόχο που κατακτούμε, μικρότερο ή μεγαλύτερο, βρίσκονται οι συνεργάτες μας. Με αρκετούς ξεκινήσαμε μαζί από την ίδρυσή μας, σε τακτική βάση υποδεχόμαστε νέα μέλη καθώς η ομάδα μας διευρύνεται, ενώ με κάποιους μπορεί να ακολουθούμε πλέον διαφορετική πορεία. Ωστόσο, κάθε ένας ξεχωριστά συμβάλλει-συνέβαλε με τη μοναδικότητά του στην εξέλιξή μας. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε ως βασική προτεραιότητα τη διατήρηση, αλλά και τη συνεχή ενίσχυση της ανθρωποκεντρικής μας κουλτούρας, η οποία βασίζεται στο ομαδικό πνεύμα, την επικοινωνία, την αμοιβαία εμπιστοσύνη και τον σεβασμό, ώστε το κάθε μέλος μας να μπορεί να εξελιχθεί προσωπικά και επαγγελματικά.

Ας το κάνουμε λίγο πιο συγκεκριμένο. Θέλετε να μας περιγράψετε, ενδεικτικά, κάποιες από τις πρωτοβουλίες σας σε επίπεδο HR;

Η εξασφάλιση ενός συνεργατικού, δημιουργικού και ευχάριστου εργασιακού περιβάλλοντος, που αγκαλιάζει τις αξίες DEI, αποτελεί μία αέναη προσπάθεια. Με το ανθρωποκεντρικό mindset να διατρέχει τη συνολικότερη στρατηγική μας προσεγγίζουμε εξατομικευμένα τον κάθε συνεργάτη μας, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες του και λαμβάνοντας υπόψη τις προσδοκίες του. Μεγάλη έμφαση δίνουμε στην ανοικτή επικοινωνία. Έτσι, στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε μία speak up κουλτούρα, προκειμένου να μπορούμε να μοιραζόμαστε τις ιδέες μας και ό,τι μας απασχολεί, από τα πιο απλά έως τις μεγαλύτερες προκλήσεις. Σε αυτό το πλαίσιο γίνονται σε εβδομαδιαία βάση συναντήσεις σε επίπεδο τμημάτων, 1:1 συναντήσεις και λειτουργούμε ως μία ομάδα, όπου δεν υπάρχουν ιεραρχικά στεγανά με την έννοια ότι ενθαρρύνουμε κάθε μέλος μας να αισθάνεται το ίδιο άνετα να επικοινωνεί τις σκέψεις του με όλους τους συνεργάτες, όποια θέση κι αν κατέχουν.
Επιπλέον, βασική μας αρχή είναι η παροχή ίσων ευκαιριών και η αποφυγή οποιασδήποτε διάκρισης τόσο σε επίπεδο προσλήψεων, όσο και στο κομμάτι της εκπαίδευσης και των δυνατοτήτων για εξέλιξη. Αναφορικά με την επιλογή νέων συνεργατών στηριζόμαστε μόνο στο ταλέντο και τo πάθος για μάθηση. Η ομάδα μας αποτελείται από μέλη με διαφορετικό background, γνώσεις, εμπειρίες, αντιλήψεις και δεξιότητες και αυτή η ποικιλομορφία είναι και βασικός συντελεστής της καινοτομίας που μας διακρίνει ως εταιρεία. Σε επίπεδο εκπαιδευτικών ευκαιριών και προοπτικών επαγγελματικής εξέλιξης, η ισότιμη πρόσβαση όλων των συνεργατών είναι αδιαπραγμάτευτη. Παράλληλα, δεδομένο είναι ότι εφαρμόζουμε πολιτική ίσων αμοιβών για την παροχή ίδιας εργασίας χωρίς διάκριση φύλου, ενώ υπάρχει ισότιμη αναλογία γυναικών και ανδρών σε διοικητικούς ρόλους.

Η Relevance είναι ένα agency με άκρως δυναμική αναπτυξιακή πορεία. Ποια είναι τα πλάνα σας για το άμεσο μέλλον, σε επίπεδο αναπτυξιακής στρατηγικής;

Η Relevance ιδρύθηκε το 2013. Μέσα σε οκτώ χρόνια σημειώνουμε μία σταθερή τροχιά ανάπτυξης και αυτή τη στιγμή δημιουργούμε καμπάνιες για περισσότερους από 250 πελάτες. Άμεση προτεραιότητά μας είναι μέσα στον επόμενο χρόνο η ομάδα μας να διευρυνθεί σημαντικά με την ένταξη 50 νέων συνεργατών. Συνάμα, διαθέτοντας ένα ευρύ πελατολόγιο στο εξωτερικό, στους άμεσους στόχους μας είναι η δημιουργία γραφείων σε μία μεγάλη ευρωπαϊκή αγορά. Πρόκειται για ένα βήμα, που θα μας επιτρέψει να συμβάλλουμε στην εξωστρέφεια και άλλων ελληνικών επιχειρήσεων, με τις οποίες συνεργαζόμαστε. Τέλος, θέλοντας να συμμετέχουμε στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, όπου θεωρούμε ότι υπάρχει momentum, εντός του 2022 σκοπεύουμε να επενδύσουμε ένα σημαντικό κεφάλαιο σε νεοφυείς επιχειρήσεις, προκειμένου να υποστηρίξουμε δραστήριους επαγγελματίες με καινοτόμες ιδέες.

Θεωρείτε ότι η βιωσιμότητα, το DEI και η ανάπτυξη μπορούν να «συνυπάρξουν» εύκολα και αποτελεσματικά;

Σε ένα περιβάλλον συνεχών αλλαγών, η βιωσιμότητα των εταιρειών εξαρτάται από την ευελιξία να ανταποκρίνονται στις κοινωνικές, πολιτικές και περιβαλλοντικές συνθήκες. Οι εταιρείες αποτελούμε μικρογραφία της κοινωνίας. Εφόσον επιθυμούμε να είμαστε ουσιαστικά κοινωνικά υπεύθυνες, η υιοθέτηση μίας κουλτούρας που καταργεί τις διαχωριστικές γραμμές και χτίζει γέφυρες δεν πρέπει να αποτελεί μία politically correct στάση, αλλά είναι αναγκαιότητα. Ωστόσο, πέραν των ηθικών προεκτάσεων και σε επίπεδο στρατηγικής επιλογής η δημιουργία ενός συμπεριληπτικού περιβάλλοντος όπου οι διακρίσεις, η ανισότητα και οι προκαταλήψεις δεν έχουν θέση ανοίγει την πόρτα σε ένα ταλαντούχο δυναμικό, ενισχύει την πολυφωνία, η οποία με τη σειρά της στέκεται αρωγός στη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την αύξηση της παραγωγικότητας. Συνεπώς, η ενσωμάτωση του DEI στην εταιρική κουλτούρα αποτελεί θεμέλιο για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη των σύγχρονων εταιρειών.