Μια εταιρεία για δύσκολες και απαιτητικές αποστολές, η Reason to σκέφτεται από την πλευρά του κοινού, σχεδιάζοντας κάθε εκδήλωση ώστε να είναι κάθε φορά περισσότερο φιλική, διαδραστική, συμμετοχική και ελκυστική. Στόχος της είναι να παρέχει μια δυναμική και εξατομικευμένη εμπειρία στο κομμάτι των ψηφιακών events.

Με πορεία 22 ετών, η Reason to έχει παρακολουθήσει εκ των έσω όλες τις εξελίξεις και τον μετασχηματισμό του κλάδου των εκδηλώσεων, με τους Γιάννη Γουρτζελά, Founder και Managing Director, και Τάκη Παναγιωτόπουλο, New Business Director, να μοιράζονται με το MW αυτήν την πολύτιμη εμπειρία.

MW: Η Reason to συμπληρώνει φέτος 22 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στην ελληνική αγορά. Μιλήστε μας λίγο για την πορεία της, υπάρχουν κάποια milestones που θα ξεχωρίζατε;

Γιάννης Γουρτζελάς: H Reason to έχει να επιδείξει πολλά και καινοτόμα έργα όλα αυτά τα χρόνια της δημιουργικής της δράσης στην αγορά. Εκτός από τον σχεδιασμό και την παραγωγή custom made ενεργειών επικοινωνίας, θεματικών events και καινοτόμων τεχνολογικών εφαρμογών και λύσεων για το πολυεθνικό μας πελατολόγιο, είμαστε υπερήφανοι για τα μοναδικά μας έργα κοινωνικής ευθύνης και ευαισθητοποίησης, την «Μικρόπολη» (www.mikropolisfestival.gr), τις «Ημέρες Γαστρονομίας» (www.gastronomydays.gr) και το Διεθνές Φεστιβάλ Γαστρονομικού Κινηματογράφου Αθήνας (AICFF).

Σχεδιάζοντας τα παραπάνω Διεθνή Φεστιβάλ της Reason to, έχουμε ταξιδέψει και επικοινωνήσει τον πολιτισμό της χώρας μας στα πέρατα του κόσμου, δημιουργώντας ένα διεθνή δίκτυο στρατηγικών συνεργατών και Φορέων.

Ιδιαίτερη μνεία θέλω να κάνω στην απόφαση του Nick Mirkopoulos, ιδρυτή και προέδρου των Cine Space Studios, των μεγαλύτερων κινηματογραφικών studio του πλανήτη (εκτός Hollywood) να επιλέξει την Reason to ως στρατηγικό εταίρο των Cine Space Studios για την έρευνα, την μελέτη, την εκπόνηση σχεδίου δράσης για την μετάβαση του κινηματογραφικού κολοσσού στη χώρα μας, ιδρύοντας το Ευρωπαϊκό Chapter.

Ποια χαρακτηριστικά της θεωρείτε ότι την κάνουν να διαφοροποιείται;

Τάκης Παναγιωτόπουλος: Η προσήλωσή μας στη δημιουργία πρωτότυπων έργων και ευρηματικών concepts με υψηλή προστιθέμενη αξία για τους συνεργάτες μας, καθώς και η ικανότητα προσαρμογής στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της εποχής ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης. Τα έργα μας προσομοιάζουν, ας μου επιτραπεί η έκφραση με χειροποίητες δημιουργίες. Αδιαφορούμε για τυποποιημένες λύσεις.

Επενδύουμε στην έρευνα και ανάπτυξη δοκιμάζοντας νέες εφαρμογές, διευρύνοντας τη δημιουργική μας σκέψη καταρχήν στα δικά μας projects. Επιδιώκουμε να δημιουργούμε νέα οικοσυστήματα εμπειριών, νέους κόσμους αφήγησης, διάδρασης και επικοινωνίας, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, χτίζοντας ομάδες συνεργατών που κερδίζουν.

Η Reason to είναι μια εταιρεία για δύσκολες και απαιτητικές αποστολές. Όταν ξέσπασε η πανδημία και ο χρόνος πάγωσε, η δαμόκλειος επιλογή ήταν adapt or die. Στον τομέα μας δεν υπήρχε ένας οδηγός, ένα δοκιμασμένο σχέδιο δράσης να ακολουθήσεις. Ένα πλεούμενο να σε περάσει στην αντίπερα όχθη με ασφάλεια.

Εργαστήκαμε με μεθοδικότητα, μελετώντας καλές διεθνείς πρακτικές, επενδύσαμε στον ψηφιακό μας μετασχηματισμό και τις νέες τεχνολογίες, ψηφιοποιήσαμε την λειτουργία μας, αναπτύξαμε προηγμένες ψηφιακές εφαρμογές, εφαρμόσαμε ένα καινοτόμο μοντέλο οπτικοακουστικής παραγωγής, μα πάνω απ’ όλα συνθέσαμε μια ενθουσιώδη ομάδα έμπειρων και ταλαντούχων δημιουργών και στελεχών ώστε να είμαστε σε θέση να παρέχουμε σήμερα ένα ολοκληρωμένο πακέτο υψηλών προδιαγραφών υπηρεσιών σχεδιασμού και παραγωγής ψηφιακών έργων με υψηλή προστιθέμενη αξία.

Επενδύετε σε μεγάλο βαθμό στα tailor made και one of a kind concepts. Ποιες οι προκλήσεις μιας τέτοιας «οδού»;

Γ.Γ.: Η φιλοσοφία μας ανέκαθεν, ήταν να προσεγγίζουμε κάθε request / project των πελατών μας, σαν να ήταν δικό μας. Ακούγεται ίσως λίγο ρομαντικό αυτό, αλλά αναλογιστείτε πως η Reason to, έχει επενδύσει σε μια σειρά από δικά της καινοτομικά projects και δεν ακολούθησε ποτέ την mainstream φιλοσοφία του «supermarket» υπηρεσιών.

Ως boutique agency, επιλέγουμε προσεκτικά το κάθε έργο που θα κληθούμε να υπογράψουμε, έχοντας παράλληλα την πολυτέλεια να συνεργαζόμαστε με εταιρείες / φορείς που έχουν την ανάλογη με εμάς φιλοσοφία, υψηλή αισθητική, με συναισθηματικές και ηθικές αξίες.

Καινοτομία και δημιουργικότητα. Ποια η θέση τους στο καθημερινό «λεξιλόγιο» και στη λειτουργία της Reason To;

Τ.Π.: Καινοτομείς όταν δημιουργείς το αύριο, σήμερα. Η πρωτότυπη, δημιουργική σκέψη και η καινοτόμος ικανότητα προσαρμογής είναι στοιχεία εγγεγραμμένα στο DNA της ομάδας μας. Αν η Reason to μπορούσε να αποτυπωθεί σε μια μαθηματική εξίσωση τότε: Καινοτομία επί ανοικτή δημιουργική σκέψη ισοδυναμεί με μεγιστοποίηση της προσδοκώμενης εμπειρίας μιας παραγωγής.

Στο πλαίσιο της πολυετούς εμπειρίας σας, έχετε παρακολουθήσει από κοντά όλη την εξέλιξη του κλάδου των events στη χώρα μας. Πέρυσι κληθήκαμε να εξοικειωθούμε, εσπευσμένα, με τα virtual events. Ποια η θέση της Reason To σε αυτό το κομμάτι;

Γ.Γ.: O κορωνοϊός και τα επακόλουθά του, δημιούργησαν στον παγκόσμιο χάρτη μια νέα καθημερινότητα. Ο κλάδος των physical events ήταν ένας από τους πρώτους κλάδους που χτυπήθηκαν -θα έλεγα ολοσχερώς – από τη νέα πραγματικότητα. Ο μετασχηματισμός της εταιρείας μας στο νευραλγικό κομμάτι των events ήταν για εμάς μονόδρομος από την πρώτη στιγμή.

Ίσως είμαστε η πρώτη εταιρεία events στην Ελλάδα που επένδυσε από τον Μάρτιο του 2020 σε έρευνα και ανάπτυξη των εργαλείων για τον άμεσο και δυναμικό μετασχηματισμό των αναγκών μας από physical σε Virtual / Hybrid / Phygital και το κάναμε με μεγάλη επιτυχία. Μας εμπιστευθήκαν μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο – εκτός των πελατών μας- εταιρείες κολοσσοί όπως η Coca Cola 3Ε, η Παπαστράτος, η Lamda Development κ.ά., και τους ευχαριστούμε πάρα πολύ.

Πόσο δύσκολο είναι να μεταφέρεις με επιτυχία ένα event στην οθόνη ενός τηλεφώνου; Ποια η δική σας προσέγγιση σχετικά;

Τ.Π.: Καταρχήν είτε πρόκειται για την μεγάλη οθόνη είτε πρόκειται για την μικρή οθόνη ενός κινητού, ενός tablet ή ενός laptop, γιατί αυτές είναι σήμερα οι μικρές οθόνες και όχι οι τηλεοπτικές όπως έχει καθιερωθεί να λέγεται, το concept της αφήγησης και η ποιότητα της παραγωγής συνεχίζουν να συναποτελούν κομβικής σημασίας κριτήρια για μια υψηλών προδιαγραφών παραγωγή.

Στις ψηφιακές οπτικοακουστικές παραγωγές είναι σημαντικό να λαμβάνεις υπόψη ήδη από τον αρχικό σχεδιασμό πως η σκηνή σου είναι μια μικρή οθόνη λίγων μόλις ιντσών και αυτό τα αλλάζει όλα. Στην Reason to σκεπτόμαστε από την πλευρά του κοινού, σχεδιάζοντας κάθε εκδήλωση ώστε να είναι κάθε φορά περισσότερο φιλική, διαδραστική, συμμετοχική και ελκυστική. Η εμπειρία στα ψηφιακά events είναι δυναμική και εξατομικευμένη. Η κλίμακα και η διάσταση του χωροχρόνου διαφορετική, μπορεί να κουράσει πολύ εύκολα το απομακρυσμένο σου κοινό ή να απογειώσει την εμπειρία.

Η τρισδιάστατη σκηνογραφία, οι διαδραστικές και ψυχαγωγικές ψηφιακές εφαρμογές, οι εναλλαγές εικόνων, ιστοριών, εμπειριών, η ποιότητα του ήχου, ο συνδυασμός διαφορετικών κινηματογραφικών τεχνικών και η εξασφάλιση ενός τελευταίας γενιάς tailor-made virtual venue, που επιτρέπει την ασφαλή περιήγηση σε νέους ψηφιακούς κόσμους, με δυνατότητες επαυξημένης μετάδοσης περιεχομένου αποτελούν κεκτημένα της εμπειρίας και τεχνογνωσίας μας τα οποία αναβαθμίζουμε σε κάθε μας νέα παραγωγή.

Είμαστε άνθρωποι των φυσικών events, τα αγαπάμε και περιμένουμε τη στιγμή που θα επανέλθουν.Ωστόσο, όσο κι αν τα αναπολούμε, δεν κατασκευάζουμε δυσλειτουργικούς ψηφιακούς κλώνους φυσικών events. Άλλωστε ποτέ δεν είμασταν τεχνοφοβικοί. Επιδιώκουμε να δημιουργούμε γνήσιες, αντιπροσωπευτικές, εμπνευσμένες και τεχνολογικά ολοκληρωμένες ψηφιακές εμπειρίες που ανήκουν όμως αυθεντικά στον ψηφιακό κόσμο γιατί μιλούν την συναρπαστική γλώσσα του.

Υπάρχουν ενδεικτικά case studies, τα οποία θα μπορούσατε να μοιραστείτε μαζί μας;

Τ.Π.: Κάθε μας νέο έργο ανεξάρτητα την κλίμακα απαιτήσεων και πόσο μεγάλο ή μικρότερο είναι, αποτελεί κάθε φορά για εμάς μια νέα πρόκληση, ένα συναρπαστικό ταξίδι, από μια σειρά webinars ή digital HR events έως μια απομακρυσμένη εικονική περιήγηση και φυσικά τις μεγάλες μας οπτικοακουστικές παραγωγές για συνέδρια. Γι’ αυτό και λέμε ότι το καλύτερο έργο μας είναι το επόμενο.

Από τις μεγάλες φετινές εμβληματικές μας ψηφιακές διοργανώσεις θα ξεχώριζα οπωσδήποτε το ιδιαίτερα απαιτητικό διήμερο 2021 Virtual Kick-off της Coca-Cola 3E, μια ψηφιακή υπερπαραγωγή με 12 ώρες live προγράμματος, περισσότερους από 22 ομιλητές και πάνω 20 εντυπωσιακά θεματικά virtual stages που αποτελεί για εμάς case study μεταφοράς μιας μεγάλης ετήσιας φυσικής εκδήλωσης στον ψηφιακό κόσμο όπως επίσης και η πρόσφατη ψηφιακή εκδήλωση που διοργανώσαμε για λογαριασμό της εταιρείας Παπαστράτος και θέμα την εμπνευσμένη παρουσίαση του νέου IQOS Brand World και της νέας οπτικής του ταυτότητας.

Μια πρωτότυπη υβριδική ψηφιακή εκδήλωση που ξεχώρισε για το εμπνευσμένο conceptual storytelling και το υψηλό επίπεδο παραγωγής που συνδύαζε τη δημιουργική προσέγγιση μιας υψηλών προδιαγραφών σπονδυλωτής κινηματογραφικής αφήγησης ιστοριών με την συναρπαστική εμπειρία μιας ολοκληρωμένης ψηφιακής οπτικοακουστικής παραγωγής, εμπλουτισμένης με creative transitions, εντυπωσιακά τρισδιάστατα σκηνικά, γυρίσματα σκηνών σε διαφορετικούς χώρους, augmented reality παρουσιάσεις και 3D animations, εμπνευσμένα videos, κ.ά.

Παράλληλα με τις πολλαπλές συνεργασίες σας, διοργανώνετε και αρκετά δικά σας events. Θέλετε να μας αναφέρετε κάποια από αυτά;

Γ.Γ.: Όπως σας είπα και στην αρχή της συζήτησής μας, η Reason to έχει μια σειρά από δικά της Θεματικά / διεθνή events και κάποια νέα, τα οποία σχεδιάζουμε με μεγάλη χαρά και ανυπομονησία για να σας τα «συστήσουμε» είτε virtual είτε physical με το καλό! Το μόνο σίγουρο είναι πως έχουμε σκοπό να σας εκπλήξουμε πολύ ευχάριστα στο άμεσο μέλλον!

Κλείνοντας, πώς «βλέπετε» το μέλλον των events στην ελληνική αγορά;

Γ.Γ.: Η Ελλάδα είναι ένα τεράστιο «εργαστήρι» events. Πέραν της κατάστασης που αντιμετωπίζουμε από πέρυσι και θα μας ταλαιπωρήσει –όπως φαίνεται-και το επόμενο διάστημα, ο κόσμος διψάει για επαφή, ενημέρωση, εκπαίδευση, ψυχαγωγία. Με την πολύτιμη βοήθεια της τεχνολογίας, δημιουργούμε τους ψηφιακούς «κόσμους» και επιτρέπουμε την μετάβαση, τη συνεργασία και την εμπειρία μέσω των virtual events μέχρι τουλάχιστον να καθαρίσουμε με τον ιό.

Τα VR/AR κοστίζουν λιγότερο, έχουν μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και έχουν πλέον εξελιχθεί σε μια καθημερινότητα που θα διατηρηθεί σε ένα σημαντικό ποσοστό και μετά την Covid era. Δεν μπορώ όμως να μην τονίσω κλείνοντας, την ανάγκη και την ευχή να επιστρέψουμε σύντομα στην pro-Covid εποχή, ώστε να έχουμε εμείς την επιλογή να σχεδιάσουμε την κάθε μας ανάγκη είτε σε φυσικό είτε σε ψηφιακό περιβάλλον.