Έμφαση στην ευκολία και στην ταχύτητα της προετοιμασίας των γευμάτων, χωρίς ωστόσο εκπτώσεις στη διατροφική αξία και τη γεύση τους δίνουν οι εταιρείες έτοιμων γευμάτων. Επιδίδονται δε σε πληθώρα ενεργειών για την προβολή τους, τόσο σε physical, όσο και σε digital επίπεδο, αξιοποιώντας το σύνολο των υφιστάμενων καναλιών επικοινωνίας.

Ανταποκρινόμενες στο συνεχώς αυξανόμενο αίτημα του καταναλωτικού κοινού για άνεση και ευκολία στο γεύμα και για υψηλής διατροφικής αξίας πρώτες ύλες ιδίως μετά την έναρξη της πανδημίας, οι εταιρείες του κλάδου έτοιμων γευμάτων προχώρησαν το περασμένο διάστημα, στην παρουσίαση νέων προτάσεων, ώστε να απαντήσουν στην μετατροπή των διατροφικών αναγκών και προτιμήσεων.

Σύμφωνα με τη Research and Markets, η παγκόσμια αγορά ready meals σημειώνει αξιόλογη ανάπτυξη και εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί με μεικτό ετήσιο ρυθμό της τάξης του 4,62% την υπό έρευνα περίοδο, 2021 – 2026. Μάλιστα, η έρευνα επισημαίνει ότι οι διατροφικές αλλαγές που επέφερε η πανδημία ώθησαν το κοινό να στραφεί εκτός από τα home-made γεύματα, στα συσκευασμένα έτοιμα γεύματα, λόγω της περιορισμένης δυνατότητας εξόδου.

Στην Ελλάδα, οι εταιρείες έτοιμων γευμάτων συνδύασαν με μεγάλη επιτυχία την ευκολία, την ποιότητα, την παράδοση και την ποικιλία στις προτάσεις τους. «Έχοντας ολοκληρώσει 2 έτη με ιδιαίτερες συνθήκες σε ό,τι αφορά την αγορά και εν γένει την κατηγορία των ετοίμων γευμάτων, αυτό που έχουμε αποκομίσει είναι ότι οι πελάτες, υφιστάμενοι και δυνητικοί, δίνουν μεγάλη σημασία στο convenience, αλλά και την ανανέωση των γεύσεων, εκτός των κλασικών γευμάτων», παρατηρεί ο Νίκος Αρμάος, Category Manager Ready Meals της ΑΒ Βασιλόπουλος. Προσθέτει δε ότι, το επόμενο διάστημα, αναμένει ότι οι πελάτες θα συνεχίσουν να αναζητούν και να αναμένουν την προϊόντική διαφοροποίηση. «Η πανδημία υπήρξε καταλυτική στην αύξηση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών προς τα προϊόντα υγιεινής διατροφής. Η στροφή προς την υγιεινή διατροφή, που είχε ήδη ξεκινήσει πριν τον Covid, αναμένεται να γνωρίσει ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη με έναν, ωστόσο, καινοτόμο τρόπο που ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή», παρατήρησε ο Τάσος Πετρόπουλος, Διευθυντής Marketing της 3αλφα. «Βασικό insight της χρονιάς που πέρασε αποτελεί η σημαντική άνθηση που γνωρίζει η κατηγορία έτοιμων γευμάτων, η οποία συνιστά αποτέλεσμα του όλο και λιγότερου χρόνου που έχουν οι εργαζόμενοι καταναλωτές, της αύξησης των ανθρώπων που ζουν μόνοι, καθώς και του Covid-19», παρατηρεί η Χρύσα Σαπουντζή, Head of Marketing της Paliria. Προσθέτει δε ότι, τα επόμενα χρόνια, η εταιρεία θα εστιάσει στην ανάπτυξη νέων πρωτοποριακών προϊόντων και concepts, τα οποία θα χαρακτηρίζονται πάντα από υψηλή ποιότητα.

Εύκολα και γρήγορα με γνώμονα τον καταναλωτή
Στην παρουσίαση της σειράς οσπρίων, μαγειρεμένων στον ατμό, «Έτοιμα Φυσικά!», προχώρησε η 3αλφα, σειρά με την οποία συμμετείχε για πρώτη φορά και στην Anuga. Παράλληλα, επαναλάνσαρε όλη τη σειρά οσπρίων, με τον Τάσο Πετρόπουλο να επισημαίνει ότι «στις νέες συσκευασίες με όσπρια από την ελληνική γη, έχει τοποθετηθεί η σφραγίδα της ομάδας ελλήνων παραγωγών 3αλφα, ώστε να τις ξεχωρίζει εύκολα ο καταναλωτής». Η δε ΑΒ Βασιλόπουλος ολοκλήρωσε έναν κύκλο λανσαρισμάτων διεθνών κουζινών, ο οποίος είχε ξεκινήσει το 2020. «Μέσα στα 2 αυτά έτη καταφέραμε να κάνουμε το κοινό να γνωρίσει νέες, αλλά και αγαπημένες γεύσεις από την Ευρώπη, την Ασία, τη Μέση Ανατολή και την Κεντρική Αμερική. Οι κουζίνες αυτές υποστηρίχθηκαν με ένα 360° επικοινωνιακό πλάνο για όλο το διάστημα που ήταν ενεργές στα καταστήματα μας», εξηγεί ο Νίκος Αρμάος.

Όσο για την Pescanova, παρουσίασε τη σειρά γευμάτων «Pescanova Μαγειρεύω», η οποία περιλαμβάνει πιάτα με γαρίδες Pescanova, λαχανικά και ζυμαρικά με μπισκ γαρίδας. Η Paliria συνεχίζει να επενδύει σε υφιστάμενα πιάτα. «Σε αυτήν την κατεύθυνση ήταν και κάποια από τα τελευταία μας λανσαρίσματα τόσο στο ράφι, με τη σειρά πιάτων, όσο και στο ψυγείο με το brand «Σπιτικά», με κωδικούς με χαμηλές θερμίδες», εξηγεί η Χρύσα Σαπουντζή. Προσθέτει δε ότι η εταιρεία, για το 2022, εστιάζει στα γεύματα ψυγείου, έχοντας σχεδιάσει ένα πλήθος νέων κωδικών με στόχο «να καλύψουμε την ανάγκη των καταναλωτών για ποικιλία στην καθημερινή τους διατροφή, καθώς και των κοινών που ακολουθούν ειδικά διαιτολόγια». Όσο για το λανσάρισμα του νέου λογοτύπου της, αναφέρει ότι «η Paliria λάνσαρε τον Σεπτέμβριο του 2021, μέσω του digital περιβάλλοντος, το νέο της logo, το οποίο προάγει την ιστορία της εταιρείας από το 1957 και, παράλληλα, διαθέτει μια ανανεωμένη, ισχυρή εικόνα που ενσωματώνει και επικοινωνεί τις αξίες της μάρκας, προσαρμοσμένη στην αισθητική του σήμερα». Και ενώ μαζί με τα παραπάνω η Maggi λάνσαρε την έθνικ σειρά των Maggi Noodles, άλλες εταιρείες εστίασαν στις υφιστάμενες σειρές τους, όπως οι Knorr με τα Knorr Snack Pots, η Χαλβατζής Μακεδονική με τη σειρά «Αγρόκηπος Χαλβατζή» και η Oriental Express με τα Pot Noodles και τα 3΄ Instant Noodles.

Επικοινωνίες ουσίας στα social media και in-store
Επιπλέον, τα brands αξιοποιούν ποικίλα επικοινωνιακά κανάλια για να επικοινωνήσουν τα προϊόντα τους. «Μέσα από στοχευμένη τηλεοπτική, ραδιοφωνική και digital επικοινωνία, in-store ενέργειες, καθώς και έντονη παρουσία στα social media κρατάμε επαφή με όλα τα κοινά μας», περιγράφει ο Τάσος Πετρόπουλος. Επιπλέον, η εταιρεία εμβαθύνει περαιτέρω στις επικοινωνίες της, σύμφωνα με τον εκπρόσωπό της, μέσα από δεκάδες αιτήματα που λαμβάνει από μεμονωμένους καταναλωτές, σχολεία και συλλόγους. Ενδεικτικά, διοργάνωσε διαγωνισμό, αφιερωμένο στα «Έτοιμα Φυσικά!», όπου οι συμμετέχοντες θα διεκδικούσαν δώρα, όπως ποδήλατο πόλης, δωροεπιταγές για αγορές σε συγκεκριμένα καταστήματα Intersport και kit σχετικά με τη σειρά. «Η φιλοσοφία που χαρακτηρίζει την επικοινωνία της Paliria είναι αυτή που χαρακτηρίζει και τα ίδια της τα προϊόντα και έχει να κάνει με την ποιότητα, την παράδοση και το στοιχείο του σπιτικού», επισημαίνει, από την πλευρά της, η Χρύσα Σαπουντζή. Όπως εξηγεί, «κρατώντας στον πυρήνα όσων κάνουμε αυτές τις αξίες, εξελισσόμαστε, χρησιμοποιώντας τόσο τα παραδοσιακά κανάλια επικοινωνίας (TV και outdoor), όσο και τα πιο σύγχρονα (social media και digital)».

Ενδεικτικά, δημιούργησε 3 χριστουγεννιάτικα jingles, εμπνευσμένα από κλασικά χριστουγεννιάτικα τραγούδια και συμμετείχε ως επίσημος Υποστηρικτής στη διοργάνωση Aegean 600. «Το προσεχές διάστημα, θα επαναπροσεγγίσουμε τις συνταγές με στόχο να γίνουν ακόμα πιο υγιεινές για τον καταναλωτή, χωρίς να αλλάξει τίποτα στη γευστική απόλαυση που θα αποκομίζει το πιστό πλέον, αλλά και το νέο κοινό», σημειώνει, από την πλευρά της ΑΒ Βασιλόπουλος, ο Νίκος Αρμάος και προσθέτει ότι, μέσα στο έτος, θα λανσαριστεί το νέο concept που θα αντικαταστήσει τις γνωστές σε όλους διεθνείς κουζίνες με στόχο την εκ νέου διαφοροποίηση και προϊοντική ανανέωση της εταιρείας. Σε επικοινωνιακές ενέργειες, κυρίως στα social media τους, προέβησαν, το περασμένο διάστημα, και οι Oriental Express με διαγωνισμούς, Instagram giveaways, προσφορές in-store κ.ά. και Bonduelle με mini δημοσκοπήσεις και διαγωνισμούς, τοποθέτηση σε τηλεοπτικές εκπομπές, online συνταγές κ.ά.

Delivery, επικοινωνία και SoMe στο επίκεντρο των συνεργασιών
Παράλληλα, οι εταιρείες έτοιμων γευμάτων σύναψαν στρατηγικές συνεργασίες, με στόχο να ενισχύσουν την πρόσβαση στο κοινό, την προβολή, την επικοινωνία και τη διαχείριση των social media τους. Ενδεικτικά, η Paliria, όπως περιγράφει η Χρύσα Σαπουντζή, με στόχο την προώθηση των προϊόντων της μέσω νέων αναπτυσσόμενων καναλιών, ξεκίνησε, μέσα στον Φεβρουάριο, στρατηγική συνεργασία με τη Wolt. Αντίστοιχα, η εταιρεία Χαλβατζής Μακεδονική ΑΒΕΕ, με τα brands «Αγρόκηπος Χαλβατζή» και «Οικογένεια Χαλβατζή», ξεκίνησε συνεργασία με την Communication Effect για το πλάνο των δημοσίων σχέσεων και influencer marketing. Παράλληλα, εγκαινίασε τη νέα πτέρυγα του εργοστασίου της στη Βέροια, μια επένδυση ύψους πάνω από 3 εκατ. ευρώ την τελευταία τριετία. Το εργοστάσιο που βρίσκεται στη Σκύδρα, στη Βέροια, παράγει προϊόντα λαχανικών στον ατμό με την επωνυμία «Αγρόκηπος Χαλβατζής», καθώς και προϊόντα, όπως γλυκά του κουταλιού και μαρμελάδες. Όσον αφορά στην Οriental Express ανέθεσε στη Vitamin Media τη διαχείριση των social media, το paid advertising και την αγορά τηλεοπτικού χρόνου, με στόχο να ενδυναμώσει την digital παρουσία της.

Δράσεις ΕΚΕ με έντονα κοινωνικό προφίλ
Σε επίπεδο εταιρικής υπευθυνότητας και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Όσπρια, η 3αλφα πραγματοποίησε σειρά προωθητικών ενεργειών στα καταστήματα λιανικής με δώρα, παρουσία σε εκπομπές και συνεργασία με τη «The Love Van» για την προσφορά ζεστού φαγητού σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Παράλληλα, υπέγραψε τη συμφωνία συνεργασία Συμμαχία για τη Μείωση της Σπατάλης Τροφίμων, προωθώντας τη δωρεά πλεονασμάτων τροφίμων για κοινωφελή σκοπό, ενώ δώρισε, το 2021, περισσότερους από 3,5 τόνους προϊόντων της σε κοινωνικούς φορείς. Όσο για την Paliria στήριξε τους κατοίκους του ορεινού χωριού Μετόχι Δίρφυος, του Δήμου Κύμης – Αλιβερίου, στην Εύβοια, κατά τη διάρκεια της περιόδου ολικού lockdown, δίνοντας περίπου 720 μερίδες ετοίμων γευμάτων σε 280 αποκλεισμένους ανθρώπους, ενώ στάθηκε στο πλευρό τόσο των πληγέντων από τον σεισμό στην Ελασσόνα, όσο και των πυρόπληκτων της Βόρειας Εύβοιας, μοιράζοντας δωρεάν μερίδες φαγητού.


Νίκος Αρμάος, Category Manager Ready Meals, ΑΒ Βασιλόπουλος

«Αξιοποιούμε όλα τα διαθέσιμα μέσα με ένα ολιστικό σχήμα επικοινωνίας»
«Η επικοινωνία της μάρκας γίνεται με έναν ευχάριστο, φρέσκο τρόπο, που ταιριάζει στην κατηγορία, αλλά και στο κοινό-στόχο, παρουσιάζοντας κάθε φορά τα προϊοντικά νέα που φέρνουμε. Αξιοποιούμε όλα τα διαθέσιμα μέσα με ένα ολιστικό σχήμα επικοινωνίας, το οποίο, βέβαια, συμπεριλαμβάνει και το ίδιο το κατάστημα, σημαντικό σημείο επαφής για τον πελάτη μας. Στο πλαίσιο των πλάνων μας, χρησιμοποιούμε και όλα τα σύγχρονα ψηφιακά μέσα, τα social media, ψηφιακές οθόνες στα καταστήματα, αλλά και στοχευμένες επικοινωνίες στους καταναλωτές της κατηγορίας».


Τάσος Πετρόπουλος, Διευθυντής Marketing, 3αλφα

«Είμαστε δίπλα στον καταναλωτή του σήμερα και του αύριο»
«Βασικός μας στόχος είναι να αναδείξουμε την υψηλή διατροφική αξία των οσπρίων και να ενισχύσουμε την καταναλωτική μας βάση με μία νέα κατηγορία καταναλωτών που επιδιώκουν μια διατροφή θρεπτική, εύκολη και απολαυστική. Γι’ αυτό και έχουμε δεσμευτεί να προσφέρουμε λύσεις σε κάθε είδους καταναλωτή, ο οποίος θέλει να τα απολαύσει είτε μέσα από τη μαγειρική στο σπίτι, είτε προσφέροντας νέα προϊόντα που καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες και επικοινωνώντας τα οφέλη και τις λύσεις που δίδουν στην καθημερινότητα. Άλλωστε, τα όσπρια στην Ελλάδα έχουν ταυτιστεί με την 3αλφα και στρατηγικά έχουμε επιλέξει να είμαστε δίπλα στον καταναλωτή του σήμερα και του αύριο, διατηρώντας το ίδιο επίπεδο ποιότητας και υψηλής διατροφικής αξίας».


Χρύσα Σαπουντζή, Head of Marketing, Paliria

«Παρακολουθούμε τις διεθνείς διατροφικές τάσεις»
«Η Paliria, από το 1957, δημιουργεί έτοιμα γεύματα βασισμένα στην ελληνική κουζίνα. Έχει σαν ακρογωνιαίο λίθο τα ντολμάδακια για τα οποία είναι φημισμένη και αποτελεί τον Νο1 παραγωγό ντολμά στον κόσμο, ενώ, παράλληλα, παράγει πληθώρα άλλων έτοιμων γευμάτων που τοποθετούνται τόσο στα ράφια, όσο και στα ψυγεία των supermarkets. Η Paliria παρακολουθεί τις διεθνείς διατροφικές τάσεις και σχεδιάζει προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών. Στόχος μας είναι οι καταναλωτές να απολαμβάνουν στην καθημερινότητά τους, εύκολα και γρήγορα, νόστιμο και αυθεντικό ελληνικό φαγητό υψηλής ποιότητας. Μελετάμε προσεκτικά τις ανάγκες των καταναλωτών και δίνουμε νόστιμες και ποιοτικές λύσεις για την καθημερινότητα. Σε αυτήν την κατεύθυνση ήταν και κάποια από τα τελευταία μας λανσαρίσματα τόσο στο ράφι, με τη σειρά πιάτων, όσο και στο ψυγείο για το brand “Σπιτικά”, με κωδικούς με χαμηλές θερμίδες».


Διαφημιστική επικοινωνία με… «νόστιμο» vibe
Σύγχρονες και δημιουργικές καμπάνιες διαφημιστικής επικοινωνίας, με ισχυρές δόσεις νοστιμιάς επιστράτευσαν τα brands έτοιμων γευμάτων, προκειμένου να αναδείξουν τα προϊόντα τους, καθώς και τον ανανεωμένο, αλλά πάντα διαχρονικό χαρακτήρα τους.

3αλφα: Η 3αλφα παρουσίασε τη σειρά οσπρίων της 3αλφα, μαγειρεμένων στον ατμό, «Έτοιμα Φυσικά». Για το λανσάρισμά τους, «έτρεξε» καμπάνια, σε παραγωγή X-Rated, σύμφωνα με την οποία, μετά από μια δύσκολη ημέρα στο χωράφι, τα όσπρια μεταφέρονται σε ένα ιδιότυπο «spa», ώστε να δεχθούν την περιποίηση που χρειάζονται σε όλα τα στάδια παραγωγής και επεξεργασίας. Η καμπάνια αναπτύχθηκε στην τηλεόραση, στο ΥοuTube και στα social media του brand στο Instagram και το Facebook, ενώ είχε παρουσία σε εκπομπές υψηλής τηλεθέασης.

Maggi Noodles: «Έθνικ γεύσεις στο πιάτο, σε ελάχιστα λεπτά» παρουσίασε η καμπάνια των Noodles της Maggi, από την Publicis, μέλος του Publicis Groupe Greece. Η καμπάνια περιείχε 3 διαφορετικές τηλεοπτικές ταινίες, μία για κάθε τύπο Maggi Noodles, με το fortune cookie, το οποίο προηγούνταν του γεύματος, αποκαλύπτοντας χαρακτηριστικά, όπως σύντομος χρόνος παρασκευής, τρόπος κατανάλωσης, προέλευση και γεύση. Την παραγωγή των ταινιών, οι οποίες συμπληρώθηκαν από μια ποικιλία digital assets για Facebook, Instagram και YouΤube επιμελήθηκε η Bezier.

Pescanova: Η Pescanova λάνσαρε τη σειρά γευμάτων «Pescanova Μαγειρεύω», με καμπάνια η οποία έφερε την υπογραφή της All Tricks Pony. Η καμπάνια, με τίτλο «Τα πιο αγαπημένα γεύματα θαλασσινών μπήκαν στην καθημερινότητα», περιλάμβανε τηλεοπτικό, digital και social media πλάνο, καθώς και in-store activation. Την παραγωγή ανέλαβε η NorroGroup, το τηλεοπτικό πλάνο η Mindshare και το in store activation η Sales Promotion Center.