H μεγαλύτερη συνάντηση για το radio, audio και podcast, η οποία πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Αθήνα με local host partner την Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αττικής (ΕΙΙΡΑ), το Radiodays Europe 2025, άνοιξε τις πόρτες του για τους1.500+ συνέδρους του, την Κυριακή, 9 Μαρτίου. Το DailyFax θα βρίσκεται κάθε μέρα στο συνέδριο (9-11 Μαρτίου), για να μεταφέρει χρήσιμα insights για όλο το οικοσύστημα του ραδιοφώνου και του audio.

Την πρώτη μέρα του συνεδρίου, που λαμβάνει χώρα στο Μέγαρο Μουσικής, πραγματοποιήθηκε μια σειρά από summits τα οποία εστίασαν στις Πωλήσεις και τη Διαφήμιση, τα Podcasts, τα Audiobooks, το Programming, την Τεχνητή Νοημοσύνη, τη Συμπερίληψη και τα Νεανικά Κοινά.

Καλύπτοντας το «κενό δεδομένων»
Για το «κενό δεδομένων» που χαρακτηρίζει τον χώρο του ραδιοφώνου μίλησε ο Jason Brownlee, Founder & CEO, Colourtext, στο πλαίσιο του Sales Summit, παρουσιάζοντας το CampaignFX, ένα οικονομικά αποδοτικό σύστημα μέτρησης των ραδιοφωνικών διαφημίσεων, κατάλληλο για αγορές μικρού και μεσαίου μεγέθους. Το συγκεκριμένο εργαλείο αναπτύχθηκε από την Colourtext σε συνεργασία με τη Radiocentre Ireland. Μέσα από την παρουσίαση του, ο Jason Brownlee περιέγραψε το πώς οι ραδιοφωνικοί σταθμοί της Ιρλανδίας μπόρεσαν να καλύψουν το «κενό δεδομένων» μεταξύ των audio και των digital διαφημίσεων και να παρέχουν χρήσιμα insights στους διαφημιζομένους ώστε να αυξήσουν αντίστοιχα την επένδυσή τους. Τα στοιχεία που παρέχει το CampaignFX συλλέγονται διεξάγοντας έρευνες ανά κατηγορία διαφημιζομένων (π.χ. τράπεζες, εστίαση, κλπ). Η μέθοδος μετρά το performance των ηχητικών διαφημίσεων στο «φυσικό πλαίσιο» όλων των δράσεων marketing ενός brand αλλά και των ανταγωνιστών του. Όσον αφορά το κενό δεδομένων, ο ίδιος ανέφερε ότι το ραδιόφωνο δεν έχει στη διάθεσή τα insights που μπορούν να παρέχουν οι ψηφιακές πλατφόρμες, με αποτέλεσμα οι διαφημιζόμενοι να εκλαμβάνουν τις ψηφιακές καμπάνιες ως πιο αποτελεσματικές και το Μέσο, τελικά, να παραγκωνίζεται στο πλαίσιο του media planning. Όπως επεσήμανε η μεθοδολογία του CampaignFX μπορεί να πραγματοποιήσει μετρήσεις που αφορούν όλο το μήκος του funnel, ξεκινώντας από το awareness και φτάνοντας μέχρι την αγορά, με ένα κόστος βιώσιμο για μικρές και μεσαίες αγορές.

Αλλαγή στο positioning
Κατά τη διάρκεια του Sales Summit, πραγματοποιήθηκε το session «Creative Positioning» όπου αναδείχθηκε το πώς το ισχυρό brand positioning έχει μία θετική επίδραση στο business, όπως ανέφερε η Mary Hoogerbrugge, Owner/ Director, De Positioneerders, αλλά και το πώς μπορεί να λειτουργήσει ως εμπόδιο σε κάποιες περιπτώσεις. Η ίδια μίλησε για την αλλαγή που χρειάζεται να επιδιώξει το ραδιόφωνο ως «κομμάτι του δυναμικού κόσμου του ήχου».

Video, το μέσο που διευρύνει τον κόσμο των podcasts
Τα podcasts, όπως ήταν αναμενώμενο, έχουν την τιμητική τους στο πλαίσιο της διοργάνωσης. Οι τάσεις που θα καθορίσουν τον χώρο τα επόμενα χρόνια αναλύθηκαν στο πλαίσιο του αντίστοιχου summit. Μια από αυτές είναι εκείνη των podcasters να γίνονται video producers. Η Emma Lawson, Digital Producer, Australian Broadcasting Coproration, ανέφερε ότι το video μπορεί να λειτουργήσει ως ένα μέσο που θα διευρύνει τον «κόσμο των podcasts». Ένα μέσο που θα φέρει ακόμα περισσότερο κοινό στα podcasts. Η ίδια μοιράστηκε τρεις κανόνες, οι οποίοι μπορούν να οδηγήσουν σε αποτελεσματική υιοθέτηση του μέσου. Ο πρώτος κανόνας, «Να είστε επιλεκτικοί στο format και το topic». Ο δεύτερος, «Χρειάζεται συνεχής βελτιστοποίηση» στον τίτλο/ περιγραφή, τα thumbnails και το chaptering, έχοντας κατά νου τον τρόπο που λειτουργεί ο αλγόριθμος του YouTube. Ο τρίτος κανόνας είναι η χρήση των vertical videos, τα οποία αποτελούν «ένα εξαιρετικό τρόπο σύνδεσης με το κοινό».

Κατά τη διάρκεια του ίδιου summit, η Bari Finkle, SVP, Co-Head, Audacy’s Pineapple Street Studios, τόνισε ότι δεν χρειάζεται όλοι οι δημιουργοί να ακολουθήσουν αυτή την τάση, αν δεν τους ταιριάζει. Τα ερωτήματα που χρειάζεται να θέσουν είναι: Τι προσπαθώ να επιτύχω; Να παράγω περισσότερο content για την προώθηση του podcast; Να αυξήσω το reach; Επιπλέον, οι δημιουργοί θα πρέπει να έχουν στο μυαλό τους τη γλώσσα του μέσου. Το περιεχόμενο θα είναι audio-first ή video-first; Τελικά, ο δημιουργός παράγει ένα podcast ή καταλήγει με ένα τηλεοπτικό show;

Κλείνοντας τη συζήτηση, ο Sam Bonham του BBC, UK τόνισε ότι «το video δεν κανιβαλίζει το RSS», ενώ η αναζήτηση στην πλατφόρμα του YouTube είναι πολύ καλύτερη από εκείνη των podcast providers, ευνοώντας το reach μεγαλύτερου κοινού.

Social views = podcast downloads;
Ένα ακόμα ερώτημα που έθεσε το Podcast Summit είναι αν τα social views μετατρέπονται σε podcast downloads. Μεταξύ των ομιλητών του session βρέθηκε η Leanne Alie, Head of Podcasts, Unlocked Podcasts, η οποία επεσήμανε ότι ο στόχος που θα πρέπει να θέτουν οι podcasters αναφορικά με τα social media είναι να κάνουν ορατή τη δουλειά τους σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Γι΄αυτόν τον στόχο η χρήση του video είναι πολύ σημαντική, καθώς με εξαίρεση το Χ, οι πλατφόρμες είναι image ή video first. Επιπλέον, το TikTok, λόγω του αλγορίθμου και της «For You» page, είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό. Το ίδιο ισχύει και για τα paid ads, συγκριτικά με το organic reach, στην προσέγγιση κοινού που μπορεί να έχει ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο περιεχόμενο.