Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του περιοδικού PRWeek σε συνεργασία με την εταιρεία Brands2Life, οι προκλήσεις σήμερα για τα in-house τμήματα Εταιρικής Επικοινωνίας έχουν κυρίως να κάνουν με –τί άλλο;- τη διαχείριση της κοινής γνώμης στην ψηφιακή εποχή.

Οι μελετητές επισημαίνουν ότι τα επικοινωνιακά budgets σταμάτησαν να μειώνονται για πρώτη φορά από το 2009 και έπειτα. Ωστόσο, όλο και μεγαλύτερο μέρος των budgets αυτών κατευθύνεται στο κομμάτι του digital, με το 54% των Communication Directors να έχουν αυξήσει την online δαπάνη τους. Στο παζλ έρχεται να προστεθεί η διαπίστωση ότι η μεγαλύτερη πρόκληση σήμερα είναι το ζήτημα της εμπιστοσύνης, μαζί με την ανάγκη διατήρησης της συνέπειας στο μήνυμα της μάρκας. Για τις ομάδες Εταιρικής Επικοινωνίας αυτό σημαίνει μεγαλύτερη ανάγκη σωστής διαχείρισης της ψηφιακής πραγματικότητας.

Παρόλα αυτά, τα τμήματα Εταιρικής Επικοινωνίας φαίνεται να εναποθέτουν την ευθύνη για κομμάτια όπως social media, Search Engine Optimization και website management σε εξωτερικούς συνεργάτες: Μόνον το 43% των Διευθυντών Εταιρικής Επικοινωνίας που συμμετείχαν στην έρευνα, αισθάνεται ότι η ομάδα του είναι αυτή που θα πρέπει να ηγείται της παρουσίας του οργανισμού στα social media…

Τί σημαίνουν όλα αυτά; Πρώτο και κυριότερο, μια πολύτιμη ευκαιρία για τις εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων. Από την άλλη, όπως σχολιάζει ο Alex Permain, επικεφαλής PR & Social Media της βρετανικής εταιρείας τηλεπικοινωνιών O2, το ερώτημα που τίθεται, είναι ένα: Εάν το γεγονός ότι οι Διευθυντές Εταιρικής Επικοινωνίας αποσείουν από πάνω τους την ευθύνη για το κομμάτι των social media και της digital επιικοινωνίας είναι αποτέλεσμα φόβου, άγνοιας και έλλειψης εμπιστοσύνης στις δυνάμεις τους, ή μια απόφαση στρατηγικής. Σίγουρα, όλοι εύχονται να είναι το δεύτερο.

Τέλος, ιδιαίτερη σημασία για να εντοπίσουμε το που βαδίζει σήμερα ο Communication Director, έχει το σχόλιο της Sally Osman, Διευθύντριας Εταιρικής Επικοινωνίας της Sony Europe: «Η ιστορία της μάρκας περνάει σήμερα από πολλά διαφορετικά κανάλια, τμήματα, πλατφόρμες. Αυτό που πρέπει να εξασφαλίσουμε είναι ότι όλοι ξεκινούν από το ίδιο σημείο, με τα ίδια insights και τους ίδιους στόχους». Ρόλος στρατηγικός δηλαδή. Διότι, ποιός άλλος θα μπορούσε να συγκεράσει όλα τα παραπάνω και να ηγηθεί της συστράτευσης, αν όχι ο Corporate Communication Director;