Ποιες γνώσεις οφείλουν να κατακτήσουν οι αυριανοί επαγγελματίες;

Κυρίως τη γνώση του πώς… να κατακτούν τη γνώση. Η digital τεχνολογία προχωράει με άλματα. Τα σημερινά εργαλεία, σε 4 χρόνια, όταν ο πρωτοετής αποφοιτήσει, θα είναι ξεπερασμένα. Φανταστείτε σε 20 χρόνια… Η φιλοσοφία ωστόσο είναι η ίδια: πώς μπορείς να μάθεις περισσότερα για τον καταναλωτή, ώστε να του προσφέρεις πληρέστερη κάλυψη των αναγκών του και, φυσικά, περισσότερη ευχαρίστηση.

Ποια skills που θα κάνουν τη διαφορά στη δουλειά σας;

Η ερμηνεία και η στάθμιση των πολλών δεδομένων και το σωστό media mix. Οι αναλυτικές ικανότητες (data analysis, SEO, SEM κ.λπ.) πρέπει να συνοδεύονται από Writing, Editing, Design και CRM skills και όλα να καταλήγουν σε ενδεδειγμένους για το προϊόν τρόπους διαφήμισης. Καλό είναι το mobile marketing, αλλά δεν χτίζεις εικόνα. Χρήσιμοι οι influencers, αλλά δεν κάνουν για όλα. Tο digital marketing είναι ένα ψηφιακό «προξενιό»: φέρνεις σε επαφή τον καταναλωτή με το προϊόν/υπηρεσία που θα αγαπήσει. Έχει σημασία τι του λες, αλλά και πώς το λες.

Από τι θα εξαρτηθεί η ανάπτυξη του ταλέντου στις επιχειρήσεις του κλάδου σας;

Από το αν έχουν και οι ίδιες ταλέντο! Οι επιχειρήσεις είναι οργανισμοί με προσωπικότητα. Καινοτομούν; Πειραματίζονται; Ρισκάρουν; Δημιουργούν το κατάλληλο κλίμα για να έλξουν ταλέντα. Πάντως, οι αλλαγές στην αγορά όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο, αναγκάζουν τις επιχειρήσεις να γίνουν… ταλαντούχες.

Ποιος ο ρόλος των φορέων της αγοράς στην αναβάθμιση των στελεχών της;

Σημαντικός. Μπορούν να οργανώσουν την ολοκληρωτική μετάβαση της αγοράς στην digital εποχή. Πριν λίγα χρόνια το digital marketing ήταν καινοτομία. Σήμερα δεν νοείται κάτι άλλο. Πολλά στελέχη χρειάζονται συστηματική επανεκπαίδευση. Το BCA προσφέρει προγράμματα για executives στο digital marketing ακόμα και σε μεταπτυχιακό επίπεδο.