Η δήλωση, ανήκει στον Steve Hasker, Chief Operating Officer της Nielsen και ακούστηκε, όπως διαβάζουμε στο AdAge, σε μια αίθουσα γεμάτη με digital marketers στο πλαίσιο της Advertising Week που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Νέα Υόρκη. Το ετήσιο event-σταθμός για τη διαφημιστική κοινότητα συμπεριέλαβε πλήθος από ενδιαφέρουσες συζητήσεις, όμως το «καυτό» σημείο ήταν ίσως το debate στο πλαίσιο του οποίου ακούστηκε η παραπάνω άποψη. Υπάρχει όντως σήμερα θέμα αμφισβήτησης των «αριθμών» που τροφοδοτούν την ψηφιακή «καταιγίδα» στη διαφήμιση;

Ας μην πάρουμε θέση κι ας δούμε καλύτερα ποιες είναι οι απόψεις που διατυπώθηκαν στο εν λόγω πάνελ. Έχοντας υπόψη και δύο σχετικά γεγονότα: Τη συζήτηση που ξεκίνησε νωρίτερα το καλοκαίρι η Procter & Gamble λέγοντας ότι σκοπεύει να μειώσει τις στοχευμένες διαφημίσεις της στο Facebook διότι δεν έφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, και την πρόσφατη παραδοχή του Facebook για ανακοίνωση «φουσκωμένων» επιδόσεων σε videos, λόγω λανθασμένων υπολογισμών.

Ο Steve Hasker τόνισε απερίφραστα ότι οι Chief Marketing Officers έχουν απηυδήσει με τις υπερβολικές δηλώσεις των publishers για την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων. Σύμφωνα με τον ίδιο, η συζήτηση σήμερα αφορά στην κατάρριψη των εμποδίων στον τομέα του measurement, την ίδια στιγμή που, publishers και πλατφόρμες, έχουν ο καθένας διαφορετικούς τρόπους και διαφορετικά standards με τα οποία δίνουν αναφορά στους marketers. «Οι CMOs εξοργίζονται όλο και περισσότερο με κάποιες από τις ανάλογες δηλώσεις που κυκλοφορούν εκεί έξω», είπε, τονίζοντας ότι το σημαντικότερο πράγμα που οι marketers οφείλουν να κάνουν, είναι να «ανακρίνουν» τα δεδομένα, απ’ όπου κι αν προέρχονται…

Στον αντίποδα, οι «υποψιασμένοι» θα έλεγαν ότι ο κ. Hasker προωθεί με τον τρόπο αυτό τη λύση των μετρήσεων από έναν τρίτο πόλο, όπως είναι η ίδια η Nielsen και έχοντας ίσως υπόψη την κυριαρχία της στο χώρο των τηλεοπτικών μετρήσεων… Από την πλευρά του Facebook, ο Brad Smallwood, επικεφαλής μετρήσεων της social media πλατφόρμας, παραδέχθηκε ότι υπάρχει η πίεση του ανταγωνισμού με αντιπάλους οι οποίοι μετρούν τα κοινά με τρόπους που «φουσκώνουν» τα νούμερα, εξωθώντας τις άλλες πλατφόρμες να χρησιμοποιήσουν τις ίδιες τεχνικές…

Η αλήθεια, όπως πάντα, είναι κάπου στη μέση και αφορά σε ανθρώπους που γνωρίζουν πολύ καλύτερα πως λειτουργούν όλα αυτά. Το ενδιαφέρον ίσως συμπέρασμα για τους «κοινούς θνητούς», είναι ότι ο «γενναίος καινούργιος κόσμος» της ψηφιακής επικοινωνίας κινδυνεύει από τις ασθένειες του παλιού και μάλιστα με εξάπλωση «εκθετική» και ανάλογη της δυναμικής του νέου Μέσου…