Συνώνυμα της προστασίας και της ασφάλειας καθίστανται σταδιακά τα προϊόντα home care, όπως καθαριστικά και είδη οικιακής φροντίδας, ειδικά μετά την πανδημία του Covid-19. Οι εταιρείες του κλάδου γνωρίζουν ότι, εκτός από την ατομική, και η υγιεινή του σπιτιού βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων του καταναλωτικού κοινού. Έτσι, δρώντας με συνέπεια και κοινωνική υπευθυνότητα, εστιάζουν στο λανσάρισμα νέων value for money σειρών, τις οποίες επικοινωνούν με καμπάνιες, PR συνεργασίες και promo ενέργειες.

Δυνατότερος από την υγειονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία του Covid-19 αναδεικνύεται ο κλάδος των προϊόντων Home Care, τα οποία σημειώνουν ισχυρή ανάπτυξη. Όπως αναφέρουν στελέχη της συγκεκριμένης αγοράς, η πανδημία έφερε αλλαγή στις καθημερινές συνήθειες των ανθρώπων και, κατ’ επέκταση, και στην αγοραστική συμπεριφορά τους. Καθώς ο χρόνος παραμονής στο σπίτι έχει πολλαπλασιαστεί, αντίστοιχα πολλαπλασιάστηκαν και οι ανάγκες καθαρισμού.

Συγκεκριμένα, το 2020, οι πωλήσεις σε αξία της κατηγορίας των πολυκαθαριστικών αναπτύχθηκε κατά 36%, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, με τις ανάγκες των καταναλωτών για απολυμαντικά προϊόντα που παρέχουν προστασία και ασφάλεια να είναι ιδιαίτερα αυξημένες.

Νέα προΪοντα και δράσεις ΕΚΕ
Με γνώμονα την προστασία από τους ιούς, αλλά και την ποιότητα σε συμφέρουσες τιμές, κινήθηκαν οι εταιρείες του κλάδου και στα λανσαρίσματα των νέων προϊόντων. Ενδεικτικά, η Εύρηκα, αντιλαμβανόμενη την ανάγκη για απολύμανση στο σπίτι, λάνσαρε το νέο Topine Total Power Floor & All Purpose, σε δύο αρώματα, Green Αpple και Floral, με στόχο να προσφέρει αφενός απολύμανση και εξάλειψη των μικροβίων και, αφετέρου, τη δυνατότητα χρήσης σε όλες τις επιφάνειες του σπιτιού.

Επίσης, προκειμένου να καλύψει και την ανάγκη προϊόντων που χρησιμοποιούνται κυρίως σε μικρές επιφάνειες, επέκτεινε την γκάμα της στα spray, λανσάροντας το Topine 5 in 1 Green Apple Spray, ενώ παρουσίασε και το Topine Μικροβιοκτόνο-Απολυμαντικό Γενικής Χρήσης σε συσκευασία refill, παράλληλα με το spray. «Η πανδημία του κορωνοϊού έχει επιφέρει σημαντική αύξηση στη ζήτηση των προϊόντων οικιακού καθαρισμού και απολύμανσης, λόγω της ανάγκης των νοικοκυριών να λάβουν μέτρα προστασίας», επισημαίνει η Βαλέρια Καρόλου, Βrand Manager, Eureka Hellas SA.

Από την πλευρά του, το brand Dettol, το οποίο παρουσίασε, σύμφωνα με την Τζώρτζια Λιάσκου, Marketing Manager, Greece, RB Healthcare Hellas, ανάπτυξη της τάξης του 144% κατά τη διάρκεια της τελευταίας χρονιάς (πωλήσεις σε αξία 2020, Nielsen), εστίασε στην κοινωνική προσφορά, θέτοντας, ως πρωταρχικό στόχο, την ανταπόδοση της εμπιστοσύνης του Έλληνα καταναλωτή.

«Μια μεγάλη ενεργοποίηση, μεταξύ άλλων, ήταν η συνεργασία μας με τον ΕΟΔΥ και η υποστήριξή μας στο έργο του ελέγχου της εξάπλωσης του Covid-19, παρέχοντας απολυμαντικά προϊόντα Dettol», εξήγησε η Τζώρτζια Λιάσκου. «Ταυτόχρονα, εστιάσαμε στην ανάγκη για εκπαίδευση, στη σημαντικότητα του καθαρισμού και της απολύμανσης των χώρων και στα βασικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται για τη μείωση του κινδύνου μετάδοσης του Covid-19, κατά τη διαδικασία επανόδου της κοινωνίας στην κανονικότητα», πρόσθεσε.

PROMO ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΡΟΦΗ ΣΕ TRUSTED BRANDS
«Τα lockdown συνέβαλλαν στη σημαντική αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρονικών καταστημάτων των supermarkets. Ωστόσο, τα φυσικά καταστήματα συνεχίζουν να αποτελούν το κυριότερο κανάλι διανομής», παρατηρεί η Βαλέρια Καρόλου. Και αυτό, διότι η άμεση επαφή και απόκτηση του προϊόντος και το όφελος που αποκομίζει ο καταναλωτής από προσφορές και προωθητικές ενέργειες εντός των φυσικών καταστημάτων, συνεχίζουν να αποτελούν σημαντικά κριτήρια για τις αγορές τους.

Επιπλέον, σημειώνει ότι, «ενόψει του δεύτερου κύματος κορωνοϊού που διανύουμε, αλλά και του θέματος των μέτρων προστασίας, που αναμένεται να συνεχίσει να μας απασχολεί σίγουρα μέχρι και την άνοιξη, η ζήτηση καθαριστικών και απολυμαντικών προϊόντων προσδοκάται να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα τουλάχιστον στο πρώτο τετράμηνο του 2021, με τους καταναλωτές να υιοθετούν αντίστοιχες συμπεριφορές με αυτές του πρώτου κύματος της πανδημίας, ωστόσο σε μικρότερο βαθμό».

Την παράμετρο του customer loyalty θίγει, από την πλευρά της, η Τζώρτζια Λιάσκου, παρατηρώντας ότι «το καταναλωτικό κοινό, σε περιόδους κρίσης στρέφεται στα brands που εμπιστεύεται περισσότερο. Ιδιαίτερα σε μια περίοδο κρίσης, άμεσα συνδεδεμένη με την αναγκαιότητα για καθαρισμό και απολύμανση, ήταν εμφανής η προτίμηση σε brands που είναι αξιόπιστα και προσφέρουν ασφάλεια, σιγουριά και προστασία».

ΑΠΛΟΤΗΤΑ, EXPERIENCE, ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΔΙΕΘΝΩΣ
Αναφορικά με τις αλλαγές που παρατηρούνται στην καταναλωτική συμπεριφορά σε διεθνές επίπεδο, η IRIWorldwide παρατηρεί ότι η προσωπική εμπειρία έχει μετατραπεί σε δομικό στοιχείο κάθε αγοραστικής ενέργειας. Έτσι, τα στοχευμένα μηνύματα, η καινοτομία και το χαμηλό κόστος θεωρούνται πλέον, παγκοσμίως, προαπαιτούμενα για τα brands, προκειμένου να συνεχίσουν να αυξάνουν τις πωλήσεις τους και την εμπιστοσύνη των πελατών. Ειδικά, η καινοτομία θα προσφέρει τώρα και στο μέλλον ευκαιρίες ανάπτυξης και στα Home Careπροϊόντα.

Στις τρεις τάσεις, με τις οποίες θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν οι εταιρείες σε επίπεδο καινοτομίας, η IRI Worldwideπροτάσσει την απλότητα των προϊόντων, τόσο σε σχέση με την απλοποίηση των καθημερινών εργασιών στο σπίτι, όσο και σε σχέση με τη σύστασή τους, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε φυσικά προϊόντα λιγότερο επεξεργασμένα και με λιγότερες χημικές ουσίες.

Σημαντικό ρόλο στις προτιμήσεις του κοινού διεθνώς θα διαδραματίζουν, επίσης, και οι εμπειρίες που θα προσφέρονται από τα brands του κλάδου, καθώς και οι προσδοκίες που θα πρέπει να εκπληρώνουν τα προϊόντα τους.

Στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες θα πρέπει να συνδράμουν και στην ψυχική ηρεμία των καταναλωτών τους, σημειώνει η Mintel. Ακολουθώντας το μεγάλο trend της αρωματοθεραπείας και στην καθαριότητα, θα μπορούσαν να διαθέσουν μέρος της παραγωγής τους σε προϊόντα, τα οποία θα περιέχουν αιθέρια έλαια και καταπραϋντικό άρωμα. Με αυτόν τον τρόπο, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, θα καταφέρουν να αναβαθμιστούν από ένα brandκαθαρισμού σε lifestyle brand.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟΥ, ΧΑΜΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ VALUES
Από την πλευρά τους, τα εγχώρια brands παρακολουθούν τις αυξημένες ανάγκες της αγοράς σε χλωροκαθαριστικά και απολυμαντικά προϊόντα για το σπίτι, οι οποίες καλά κρατούν από την προηγούμενη χρονιά, και προσαρμόζουν τη στρατηγική τους για το επόμενο χρονικό διάστημα. Προβλέπουν δε ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και στο πρώτο, τουλάχιστον, τετράμηνο του 2021, ωστόσο σε μικρότερο βαθμό.

«Η Εύρηκα ανταποκρίθηκε άμεσα στην ανάγκη αυτή, επεκτείνοντας την γκάμα των προϊόντων Topine και προσφέροντας εναλλακτικές λύσεις στα νοικοκυριά, μέσα από νέα λανσαρίσματα. Στην ίδια κατεύθυνση, μέσα στο 2021, το Topine θα επεκταθεί σε νέα segments, προσφέροντας περισσότερα καινοτόμα προϊόντα για τον καθαρισμό και την απολύμανση επιφανειών που αγγίζουμε καθημερινά», δήλωση η Βαλέρια Καρόλου.

Παράλληλα, αναγνωρίζοντας τις οικονομικές δυσχέρειες τόσο των τελευταίων ετών, όσο και εκείνων που προέκυψαν λόγω της πανδημίας, η Εύρηκα συνεχίζει να έχει ως κύριο άξονα της στρατηγικής της τη συστηματική εργασία στα σημεία πώλησης ανά πελάτη. Στόχος της είναι να σχεδιάζει οργανωμένες και ειδικές προωθητικές ενέργειες που, αφενός, οδηγούν σε μεγιστοποίηση πωλήσεων και, αφετέρου, ελκύουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών με ποιοτικές λύσεις στην καλύτερη δυνατή τιμή.

Άλλωστε, εξηγεί, «η μείωση του ΦΠΑ στα επίμαχα προϊόντα βοήθησε στην πτώση των τιμών, ωστόσο οι προωθητικές ενέργειες συνεχίζουν να υλοποιούνται, προσφέροντας στους καταναλωτές οικονομικές λύσεις». Συγκεκριμένα, τα προϊόντα Topine της Εύρηκα υποστηρίχθηκαν εντός των καταστημάτων με τοποθέτηση stands, προβολές και promotions τιμής και όγκου, τα οποία η εταιρεία θεωρεί ότι έχουν δείξει παραδοσιακά ότι είναι από τις πιο αποτελεσματικές ενέργειες.

Όσον αφορά στη στρατηγική που θα ακολουθήσει το Dettol το προσεχές χρονικό διάστημα, η Τζώρτζια Λιάσκου δηλώνει ότι η εταιρεία θα κινηθεί με γνώμονα τις αξίες του brand και θα συνεχίσει να προφέρει στο κοινωνικό σύνολο, να εκπαιδεύει για τη σημαντικότητα της προστασίας και θα αναλάβει πρωτοβουλίες ευθύνης με μακροχρόνιο αντίκτυπο στην προάσπιση της υγείας. «Παράλληλα, θα διευρύνουμε το κωδικολόγιο μας με προϊόντα Dettol που παρέχουν ασφαλή προστασία και διευκολύνουν τον καταναλωτή στις σύγχρονες καθημερινές ανάγκες, ενώ θα ενθαρρύνουμε τις βιώσιμες συμπεριφορές, παρέχοντας στον καταναλωτή ανάλογες προτάσεις», καταλήγει.

ΣΥΝΕΧΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
«Η φιλοσοφία του brand Dettol, να δημιουργήσει έναν πιο υγιή κόσμο, κάνοντας την καλή υγιεινή μια συνήθεια, είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Το Dettol, συνώνυμο της προστασίας, χρησιμοποιείται από εκατομμύρια καταναλωτές σε όλον τον κόσμο για την πρόληψη της εξάπλωσης μικροβίων για τη μείωση ασθενειών. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, πρέπει να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας και, σπάζοντας την αλυσίδα μόλυνσης, να προστατεύσουμε τους πιο ευάλωτους. Το Dettol θα συνεχίσει να εξελίσσεται για να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα. Να συνεχίσει να προστατεύει, σήμερα και στο μέλλον».
Τζώρτζια Λιάσκου, Marketing Manager, Greece, RB Healthcare Hellas

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΛΑΝΟ PROMOTION
«Το Topine έρχεται να δώσει μια ολοκληρωμένη λύση στην οικιακή καθαριότητα και απολύμανση μέσα από μια μεγάλη γκάμα καινοτόμων προϊόντων, η οποία αναπτύσσεται, προκειμένου να ανταποκριθεί στις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών, αλλά και στις εξελίξεις του περιβάλλοντος. Πέρα από την καινοτομία, η τιμή συνεχίζει να παραμένει ένα από τα σημαντικότερα κριτήρια αγοράς των καταναλωτών, ειδικά αυτήν την περίοδο, που η πανδημία έχει επιβαρύνει οικονομικά πολλές οικογένειες. Έτσι, υιοθετούμε, σε συνεργασία με τα σημεία πώλησης, ολοκληρωμένο πλάνο προωθητικών ενεργειών, προκειμένου τα προϊόντα μας να διατίθενται σε προσιτές τιμές. Ως εκ τούτου, το Topine αποτελεί μια επώνυμη αλλά, ταυτόχρονα, οικονομική λύση, κατάλληλη για όσους αναζητούν φθηνότερα προϊόντα, χωρίς όμως αυτά να υπολείπονται σε καινοτομία και κυρίως ποιότητα».
Βαλέρια Καρόλου, Βrand Manager, Eureka Hellas SA

ΟΙ ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ 2020
Στο πλαίσιο της στρατηγικής, αλλά και της αποστολής των brands να επικοινωνούν με το κοινό τους, προάγοντας την υγιεινή και την περιποίηση του χώρου κατοικίας, προχώρησαν, το 2020, αλλά και φέτος, στο λανσάρισμα καμπανιών και σε στρατηγικές συνεργασίες για τον σχεδιασμό της επικοινωνίας τους. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται, ενδεικτικά, οι ακόλουθες:

  • ΕΥΡΗΚΑ
    Τηλεοπτική καμπάνια Topine

Η Εύρηκα παρουσίασε, από τα τέλη του 2020, τη νέα τηλεοπτική καμπάνια του Topine, αναδεικνύοντας τα οφέλη των νέων Topine Total Power. Επίσης, υπενθυμίζει, σύμφωνα με τη Βαλέρια Καρόλου, στους καταναλωτές, το brandTopine, το οποίο διαθέτει μια πλήρη γκάμα προϊόντων που προσφέρουν «Απολύμανση & Καθαριότητα στο Top». Η καμπάνια συμπληρώνεται με παρουσία και στο διαδίκτυο και προβολή του Topine, κυρίως, μέσω των social media.

  • DETTOL
    Καμπάνια «Συνεχίζουμε να προστατεύουμε»

Το Dettol έδωσε στη δημοσιότητα την καμπάνια του, με τίτλο «Συνεχίζουμε να προστατεύουμε», με την οποία ενθαρρύνει το καταναλωτικό κοινό να υιοθετήσει «μικρές» συνήθειες, όπως η απολύμανση μιας επιφάνειας, που θα βοηθήσουν στην πρόληψη της εξάπλωσης του κορωνοϊού, και στην επιστροφή στα άλλα «μικρά» πράγματα, τις στιγμές της καθημερινής μας ζωής, που τόσο έχουμε εκτιμήσει κατά την περίοδο της πανδημίας.

  • Συνεργασία με την Aία Relate

To Dettol ανέθεσε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ολοκληρωμένου προγράμματος δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας στην Αία Relate, η οποία περιλαμβάνει την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών στρατηγικής και συμβουλευτικής επικοινωνίας, γραφείου τύπου, media relations, concept και διοργάνωσης ενεργειών, καθώς και εκδηλώσεων.

  • ΕΥΡΩΧΑΡΤΙΚΗ
    Συνεργασία με την Cream

H Ευρωχαρτική ανέθεσε στην Cream, μετά από spec, την επικοινωνία του brand «Endless». Συγκεκριμένα, η Creamαναλαμβάνει την επικοινωνία των προϊόντων «Endless», συμβάλλοντας στη διαμόρφωση στρατηγικής, την ανάπτυξη δημιουργικού και τα media, τόσο σε online όσο και σε offline περιβάλλον.

  • Συνεργασία με τον όμιλο Recipe

Παράλληλα, η Ευρωχαρτική ανέθεσε στον όμιλο Recipe τον σχεδιασμό και υλοποίηση ολοκληρωμένου προγράμματος Εταιρικής Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων. Στο πλαίσιο αυτό, η Recipe ανέλαβε την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στρατηγικής επικοινωνίας, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγράμματος δημοσίων σχέσεων, καθώς και την ενίσχυση των ενέργειων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρείας. Θα είναι δε υπεύθυνη και για την παραγωγή περιεχομένου και τη διαχείριση της σελίδας LinkedIn της Ευρωχαρτικής.