Το RTB – ως υποσύνολο του programmatic – σε απλά λόγια μας δίνει τη δυνατότητα να θέσουμε κανόνες στόχευσης κοινού βασισμένους σε συμπεριφορά, ενδιαφέροντα, τοποθεσία, χρονική περίοδο, δεδομένα χρήστη (π.χ. το e-mail) και μέσα από αυτούς τους κανόνες να κάνουμε bid σε κάθε διαφημιστική προβολή. Η τεράστια διαφορά του με τις υφιστάμενες πλατφόρμες αγοράς διαφήμισης (π.χ. Google, Facebook) είναι ότι ο κάθε διαφημιζόμενος μπορεί να εισάγει τα δικά του δεδομένα στόχευσης (CRM data, sales data) αγοράζοντας κατά συνέπεια εξαιρετικά στοχευμένο κοινό. Μια τέτοια δυνατότητα εξελίσσει κατά πολύ το segmentation, πολλαπλασιάζει το R.O.I. του διαφημιζομένου, καθιστά κεντρικό παίχτη στο παιχνίδι της στόχευσης το media shop και τέλος, δίνει effective CPM στον publisher, μεσοσταθμικά μεγαλύτερα από αυτά που πουλάει ήδη μέσω του inhouse εμπορικού. Στην αμερικάνικη αγορά αυτή τη στιγμή το programmatic έχει εκτοξευθεί στο εντυπωσιακό 32% του συνολικού digital spending! Στην Ελλάδα έχουμε ήδη την έλευση γνωστών «παικτών» και το 2015 προβλέπεται η εκτόξευσή του πάνω από το 15% του συνολικού spending.

Ταυτόχρονα με την ανάπτυξη αυτή, παρατηρείται και μια ραγδαία αύξηση του λεγόμενου high-impact advertising σε 11 τύπους μεταξύ αυτών και skins, overlays, interstitials, pushdowns. Μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2014 οι 10 μεγαλύτεροι publishers στην Αμερική -σύμφωνα με το digiday- έχουν «τρέξει» 4,971 high-impact ads με πρωταγωνιστή το forbes, με 269 ads σε 180 ημέρες! Συνολικά, παρατηρούμε μια αύξηση 11% σε σχέση με το 2013 σε τέτοια rich formats και μια ξεκάθαρη τάση των μεγάλων publishers να εκμεταλλευτούν εμπορικά κάθε rich media impression στην κεντρική τους σελίδα με πολύ ακριβά CPM.

Καθίσταται λοιπόν σαφές από την παραπάνω ανάλυση ότι η ενδεδειγμένη στρατηγική – τουλάχιστον όπως διαμορφώνεται σε πιο εξελιγμένες αγορές – περιλαμβάνει τη διάθεση μεγάλου όγκου στο programmatic με μια παράλληλη εξειδίκευση του εμπορικού σε high-impact ad formats, με χαμηλό frequency cap, συνδεδεμένα με περιεχόμενο, το οποίο αποτελεί και USP κάθε premium publisher που σέβεται τον εαυτό του.