Αν επιπλέον μαθαίνατε ότι το ποσοστό των μεγάλων εταιρειών που συντάσσονται με την παραπάνω άποψη ανέρχεται σε 60%; Και ότι επίσης, το ποσοστό που αντίθετα, θεωρεί καταλληλότερους τους ανθρώπους των τμημάτων Μάρκετινγκ, είναι μόλις 8%; Θα λέγατε ότι εδώ πέρα, κάτι τρέχει. Και τρέχει με ταχύτητες φωτός. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Holmes Report σε 100 στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων, στον στίβο των κοινωνικών τεχνολογιών ο τομέας της Εταιρικής Επικοινωνίας και των Δημοσίων Σχέσεων, φαίνεται να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος.

Η ρευστή πραγματικότητα που διαμορφώνουν τα Social Media, φαίνεται πως απασχολεί ιδιαίτερα τις επιχειρήσεις. Στο Warc.com, υψηλόβαθμα στελέχη των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα αποτυπώνουν τον προβληματισμό τους, αλλά και τον ρόλο που αποδίδουν στο κομμάτι των PR: «Η μεγαλύτερη πρόκληση σήμερα, είναι η προσπάθεια να μείνουμε συντονισμένοι με τη σχεδόν καθημερινή -αν όχι ωριαία- ανάδυση Νέων Μέσων στα κοινωνικά δίκτυα, που εμπλέκουν τους stakeholders μας σε συζητήσεις και τους επηρεάζουν», λέει η Christa Carone, CMO της Xerox.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ρόλος της αφήγησης γίνεται πιο σημαντικός από ποτέ: «Το μιντιακό περιβάλλον, ιδιαίτερα το online, προκαλεί την αλλαγή. Αντικειμενικά όμως, πρόκειται για τη φυσική εξέλιξη προς μία ακόμη πιο αποτελεσματική αφήγηση», λέει ο Simon Sproule, Corporate VP, Global Marketing Communications της Nissan. Σύμφωνα με τον ίδιο, στο πλαίσιο αυτό ο συγκερασμός των διαφόρων disciplines (marketing, PR), είναι που φέρνει ακόμη μεγαλύτερες ευκαιρίες και προοπτικές σύνδεσης με τον καταναλωτή.

«Το περιεχόμενο είναι πάντα ο βασιλιάς», λέει ο Selim Bingol, VP, Comms στην General Motors και συμπληρώνει: «Οι καλύτεροι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων είναι αυτοί που σκέφτονται με όρους καλύτερης αφήγησης της ιστορίας της μάρκας σε πολλαπλές πλατφόρμες». Τέλος, ο Matthew Anderson, Group Director Strategy & Corporate Affairs Ευρώπης-Ασίας της News Corp, πιστεύει ότι η αυξανόμενη σημασία των Δημοσίων Σχέσεων στον εταιρικό στίβο, έχει άλλο ένα σημαντικό αντίκτυπο: «Τα πραγματικά καλά στελέχη PR, αρχίζουν να αναλαμβάνουν κορυφαίες CMO θέσεις και στρατηγικούς ρόλους σε πολυεθνικές εταιρείες»…

Σ’ αυτόν τον αγώνα, φυσικά τίποτε δεν έχει ακόμη κριθεί. Είναι εμφανές όμως ότι εδώ «κάτι τρέχει» για την Εταιρική Επικοινωνία και τις Δημόσιες Σχέσεις και αυτό το «κάτι» είναι μια ευκαιρία που δεν πρέπει με τίποτα να χαθεί…