Για πολλούς λόγους. Αλλά κυρίως λόγω της συνεχούς έμφασης των παρουσιαστών στον καταναλωτή και τις ανάγκες τους. Σπάνια άκουγες μόνο για τις καινοτομίες και τις  τεχνολογικές εξελίξεις. Σχεδόν πάντα αυτές αναφέρονταν ως απάντηση σε ανθρώπινες ανάγκες, στις ανάγκες των καταναλωτών, των χρηστών, της κοινωνίας.

Το φετινό event συνέχισε να χτίζει σε αυτή την παράδοση. Αλλά σε μικρότερο βαθμό από οποιοδήποτε άλλο έχω παρακολουθήσει. Ίσως γιατί κανένα από τα προϊόντα που παρουσιάστηκαν δεν πρωτοεισήχθηκε στην παγκόσμια αγορά από την Apple. Wearables υπήρχαν πριν το Apple Watch. Το Microsoft Surface προηγήθηκε του iPad Pro. Tο Pencil της Fiftythree, tο Wacom CintiQ ή το Samsung Stylus προηγήθηκαν τoυ Apple Pencil. Πλατφόρμες τηλεόρασης και gaming προϋπήρχαν του Apple TV. Και φυσικά τα κινητά με μεγάλη οθόνη δεν αποτελούν κληρονομιά που δημιούργησε η Apple.  Βέβαια τα τελευταία χρόνια  τα πιο επιτυχημένα προϊόντα της εταιρείας σπάνια ξεχωρίζουν λόγω κάποιου πρωτοφανούς χαρακτηριστικού γνωρίσματος. Πιο συχνά η Apple ικανοποιεί τις ανάγκες των χρηστών υπερέχοντας στη βελτίωση και στo «λουστράρισμα» ήδη υφιστάμενων ιδεών και την ενσωμάτωση τους με ένα επίπεδο sophistication που οι υπόλοιπες εταιρείες δεν μπορούν εύκολα να φτάσουν. Αλλά φτάνει άραγε αυτό για να κρατήσει το brand στη θέση που έχει κατακτήσει;

Αυτό στο οποίο σίγουρα διέφερε το φετινό event ήταν ότι δεν υπήρχε «one more thing».  Κι αυτό που κατά τη γνώμη μου το αντικατέστησε ήταν η – απροσδόκητη σε σχέση με τα όσα μας έχει συνηθίσει η Apple – παρέλαση στη σκηνή πολλών ανθρώπων από άλλες εταιρείες, οι οποίοι παρουσίασαν εφαρμογές για τις διάφορες συσκευές της Apple. Ποιος θα το πίστευε πριν από μερικά χρόνια ότι σε ένα launch event της Apple θα εμφανιζόταν ανάμεσα στους κύριους παρουσιαστές εκπρόσωπος της Microsoft να παρουσιάζει το MS-Office; Τι άραγε μπορεί να σημαίνει αυτό για την Apple του Tim Cooke; Μήπως αυτό σηματοδοτεί μια νέα λογική για το «one more thing»; Και τότε ποια θα είναι  η θέση του Think Different και του Designed in California μέσα στη μάρκα της Apple; Ο χρόνος θα μας δείξει. Το μόνο βέβαιο είναι ότι ακόμα είμαστε πολλοί αυτοί που στα Χριστουγεννιάτικα ψώνια μας θα θέλαμε να συμπεριλάβουμε αρκετά από τα νέα προϊόντα που παρουσιάστηκαν, οδηγώντας τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας σε νέα υψηλά.