Σε μια προσπάθεια να βοηθήσει στην αναζήτηση αυτή και να προσφέρει έμπνευση, το περιοδικό Forbes προσπάθησε να βρει τις καλύτερες social media καμπάνιες όλων των εποχών, επιστρατεύοντας τους ειδικούς. Ο David Berkowitz της 360i, ο Brandon Evans της Mr. Youth και ο Michael Lebowitz της Big Spaceship, κατέληξαν σε ένα εντυπωσιακό top 20, λαμβάνοντας υπόψιν την επιτυχία που σημείωσε η κάθε καμπάνια, την ποιότητα της εκτέλεσης και, φυσικά, τη δημιουργικότητα. Σύμφωνα με τους ίδιους, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι μια επιτυχημένη καμπάνια στα social media χρειάζεται δημιουργικότητα, ένα ξεκάθαρο μήνυμα και καλό timing. Αυτό το τελευταίο, είναι ίσως η πλέον παραγνωρισμένη παράμετρος απ’ όλες. Αλήθεια, έχει σημασία πότε θα βγει στον «αέρα» μια social media καμπάνια;

Για να απαντήσει στο μείζον αυτό ερώτημα, το αμερικανικό agency YesMail Interactive, πραγματοποίησε πρόσφατα μια τρίμηνη έρευνα consumer social engagement με online καμπάνιες για 20 μεγάλες retail μάρκες, όπως Abercrombie & Fitch, Gap, Ralph Lauren, American Eagle. Τί ανακάλυψε; Πότε την.. Παρασκευή, πάντα την Τετάρτη! Όσο κι αν ακούγεται περίεργο, σύμφωνα με την έρευνα, οι περισσότερες social media καμπάνιες λανσάρονται Παρασκευή, όμως το υψηλότερο engagement επιτυγχάνουν οι καμπάνιες που βγαίνουν στον «κοινωνικό» αέρα την Τετάρτη!

Πριν βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα που θα άλλαζαν για πάντα όσα ξέρουμε για τα social media, ας δούμε τί έχει να πει ο πρόεδρος της YesMail, Michael Fisher: «Τόσο το μήνυμα, όσο και το φορμάτ παίζουν σημαντικό ρόλο. Ωστόσο, μερικές φορές το timing μπορεί να είναι καθοριστικό. Όταν πετύχουμε σωστό μήνυμα και σωστό timing, τότε μπορούμε να έχουμε εξαιρετική απόδοση με λιγότερες καμπάνιες». Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει ότι το «μυστικό» της επιτυχίας είναι η…Τετάρτη. Όπως λέει ο Fisher, υπάρχει ένα μοναδικό καλύτερο timing για κάθε εταιρεία, για τα δημογραφικά του κάθε πελάτη, για τη συγκυρία της αγοράς και το μυαλό των καταναλωτών.

Ουσιαστικά, όλα αυτά δεν μας λένε κάτι καινούργιο. Απλά υπογραμμίζουν το προφανές, που λέει ότι, όπως σε κάθε πράγμα, έτσι και στα social media ο «θεός» της επιτυχίας κρύβεται στις λεπτομέρειες. Άλλη μια ανακάλυψη της εν λόγω έρευνας στο ίδιο μήκος κύματος είναι κι αυτή: Οι πέντε πιο επιτυχημένες από πλευράς engagement μάρκες από το σύνολο των μαρκών που μελετήθηκαν, είχαν τις μισές καμπάνιες σε σχέση με αυτές που σκόραραν χαμηλότερα σε επίπεδο engagement και είχαν λανσάρει τις διπλάσιες…