Πόλεις - Brands

<‘Σελίδα 1: Event Planning’>
Σύντομη περίληψη του έργου: Τα Καλάβρυτα -σκληρά δοκιμασμένα στον πόλεμο- έχουν επουλώσει τις πληγές τους (μάλλον όχι και τις μνήμες τους, και αυτό είναι προς τιμή τους) και είναι, δικαιολογημένα, ένας δημοφιλής προορισμός. Δεν έχουν αλλάξει φυσιογνωμία λόγω της «εξέλιξης», διατηρούν μια γοητευτική ατμόσφαιρα με σεβασμό στην ιστορία τους και βρίσκονται σε ένα προνομιακό μέρος που περιβάλλεται από την ομορφιά της φύσης αλλά και από διάφορα ιστορικά ή σύγχρονα σημεία έλξης (Βουραϊκός, Λάδωνας, Αροάνιος, Ύδατα Στυγός, Σπήλαιο Λιμνών, Αγία Λαύρα, Μεγάλο Σπήλαιο, Παναγία Πλατανιώτισσα, Μακελαριά, Χιονοδρομικό Κέντρο, τηλεσκόπιο Αρίσταρχος, αρχαιολογικοί τόποι, και χώρια το Κλήμα του Παυσανία και, βέβαια, ο Οδοντωτός). Όλα αυτά, που δεν αφήνουν τον επισκέπτη να πλήξει ούτε για μια στιγμή (συν τα σημεία-πειρασμοί της ίδιας της πόλης) λες και δεν είναι αρκετά, οπότε έρχεται και η ιδιωτική πρωτοβουλία να τα εμπλουτίσει.

Πριν πάμε πιο συγκεκριμένα στο θέμα μας, ας πούμε ευθύς εξαρχής το εξής: Λες και οι Καλαβρυτινοί είναι σιωπηρά συνεννοημένοι, όλοι μαζί έχουν «χτίσει» μια πόλη-προϊόν. Δεν είναι μόνο η φύση και η ιστορία, είναι ένα ομαδικό πνεύμα που φαίνεται να συντονίζεται στην ίδια συχνότητα με θετικό αποτέλεσμα για όλους – του επισκέπτη συμπεριλαμβανόμενου! Ακόμα και στα περίπτερα θα βρεις πρόθυμη εξυπηρέτηση, ενώ στα καταστήματα διατίθενται τοπικά προϊόντα που προσθέτουν τον τόνο τους στη διαμόρφωση μιας ιδιαίτερης εντύπωσης για την πόλη.

Εξαιρετικά όλα αυτά; Ναι. Στον παλμό λοιπόν μιας συγχρονισμένης επιχειρηματικής δραστηριότητας, ας ανηφορίσουμε στην πόλη για να πάμε στο ξενοδοχείο Χελμός, σε στρατηγικό σημείο.

Η ιστορία του συνδέεται άρρηκτα με εκείνη των Καλαβρύτων του 20ού αιώνα. Πρόκειται για ένα διατηρητέο κτίριο του 1922, το οποίο επεκτάθηκε τη δεκαετία του 1930, καταστράφηκε από φωτιά που έβαλαν οι Γερμανοί στις 13 Δεκεμβρίου 1943 και στη συνέχεια επισκευάστηκε για να φιλοξενήσει επισκέπτες μέχρι και την προηγούμενη δεκαετία. Οι συστηματικοί επισκέπτες των Καλαβρύτων θα το θυμούνται όπως ήταν στην παλιοκαιρινή του κατάσταση. Όμως το 2005 ανακαινίστηκε εκ βάθρων, επαναλειτούργησε μετά από μια περίπου δεκαετία διακοπής και σήμερα είναι το μοναδικό ξενοδοχείο 4 αστέρων στην πόλη, διακριτικά ωραίο, φιλόξενο και με την αίγλη μιας αρχοντικής εποχής.

Τι συμβαίνει όμως εδώ, πέρα από τη δεδομένα άνετη και ποιοτική διαμονή;

Event Planning
Πρωτοτυπώντας στον τομέα του εταιρικού ταξιδιού και του ταξιδιού κινήτρων, οι υπεύθυνοι του ξενοδοχείου εμπνεύστηκαν μια σειρά από σεμινάρια με θέμα τη γαστρονομία και το κρασί, καθώς και ένα διασκεδαστικό κυνήγι θησαυρού, δραστηριότητες που μπορούν να διοργανωθούν κατ’ επιθυμία, να προσαρμοστούν στο πρόγραμμα και να αποτελούν συμπληρωματικό μέρος ενός εταιρικού ταξιδιού. Ας τις δούμε λίγο καλύτερα:

Καινοτομία του ξενοδοχείου αποτελεί η σειρά σεμιναρίων γαστρονομίας και οινογευσίας που διεξάγονται επί σειρά ετών, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον όσων αγαπούν τις γαστρονομικές απολαύσεις. Ειδικότερα, προσφέρονται οι εξής θεματικές ενότητες:

  • Μυστικά του κρασιού: Με εισηγητή τον Άγγελο Ρούβαλη, οινολόγο και παραγωγό του κρασιού Ασπρολίθι, μια μύηση στα μυστικά του κρασιού, με μαθήματα οινογευσίας και ξεναγήσεις στο οινοποιείο του στο Αίγιο.
  • Μέλι – το υγρό πετράδι της φύσης: H Σιμόνη Καφίρη, συγγραφέας του βιβλίου «Με αμύγδαλα, καρύδια και μέλι», μιλάει για το μέλι και τις διάφορες ποικιλίες του. Προβλέπεται επίσκεψη σε τοπικό παραγωγό μελιού και γευσιγνωσία μελιού.
  • Γλυκιές αλχημείες: Το όνομα-εγγύηση για τους γλυκούς πειραματισμούς είναι ο κορυφαίος chef patissier Στέλιος Παρλιάρος, που ξεναγεί σε ένα μαγικά «γλυκό» κόσμο και διδάσκει τις γλυκιές του αλχημείες.
  • Ελαιόλαδο & ψωμί: Ο Βασίλης Φρατζολάς, συγγραφέας του βραβευμένου βιβλίου «Γεύσεις της Θάλασσας», μοιράζεται τα μυστικά και τις γνώσεις του με τους συμμετέχοντες.
  • Δημιουργίες με τυρί: Η Εύη Βουτσινά εξηγεί τη διαδικασία παραγωγής των διαφόρων ειδών, τη διατροφική τους αξία και την ανακάλυψη γεύσεων. Περιλαμβάνεται επίσκεψη σε τυροκομείο φέτας Καλαβρύτων.

Μια διαφορετική «γεύση» είναι η χαλαρωτική περιπέτεια «Το Κυνήγι του Χελμού» που υπόσχεται μια οργανωμένη απόδραση από την καθημερινότητα και προϋποθέτει παρατηρητικότητα και… χιούμορ.
<‘here’>


<‘Σελίδα 2: Τι είναι αυτό που το λένε μάρκετινγκ’>
Οινογνωσία
Είχαμε την ευχαρίστηση (και την τύχη) να προσκληθούμε σε ένα από τα απολαυστικά -από κάθε άποψη- σεμινάρια για το κρασί, που γίνονται από τον Άγγελο Ρούβαλη, οινοποιό, οινολόγο και Πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου.

Χώρα με μεγάλη οινική παράδοση και κουλτούρα η Ελλάδα, μπορεί να είναι υπερήφανη που διαθέτει σημαντικούς οινοποιούς. Άνθρωποι που ξέρουν καλά ότι το κρασί δεν είναι ένα τυχαίο προϊόν, αλλά ένα πολύτιμο είδος που μεταφέρει επί αιώνες πολύ περισσότερα από ωραία γεύση…

Ο Άγγελος Ρούβαλης παράγει κρασιά που -χωρίς διάθεση φιλοφρόνησης, άλλωστε οι αλλεπάλληλες διακρίσεις το τεκμηριώνουν- είναι εξαιρετικά. Το Ασπρολίθι, ο Μικρός Βοριάς και ο Ιανός με τις ποικιλίες τους της οινοπαραγωγικής του εταιρείας Οινοφόρος, ευφραίνουν όχι μόνο καρδίαν αλλά και το πνεύμα, θα λέγαμε.
Πρόκειται για κρασιά που προέρχονται από την περιοχή της Αιγιαλείας, τον πιο ορεινό αμπελώνα της Ελλάδας. Η έκθεση του αμπελώνα αυτού στα καλοκαιρινά μελτέμια -που προστατεύουν τους καρπούς από τον καύσωνα του καλοκαιριού- αποτελεί μοναδικό χαρακτηριστικό των πλαγιών της Αιγιαλείας.

Από το χαρισματικό -όχι μόνο στην τέχνη του κρασιού αλλά και στην επικοινωνία- Άγγελο Ρούβαλη μαθαίνουμε για τα χαρακτηριστικά του κρασιού μέσα από γευστικές δοκιμές και από τον ίδιο έχουμε την ευκαιρία να ξεναγηθούμε την επόμενη ημέρα στο σύγχρονο οινοποιείο του (δημιουργήθηκε το 1991) και να γνωρίσουμε και άλλα μυστικά της οινοποιητικής τέχνης. Το οινοποιείο, χτισμένο σε έξι επίπεδα, αξιοποιεί τη βαρύτητα για τη ροή του κρασιού στις φάσεις της παραγωγικής διαδικασίας. Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον για τον επισκέπτη μιας και οι ξεχωριστές λειτουργίες ανά επίπεδο κάνουν κατανοητή την αλυσίδα των εργασιών. Πρόθυμος και κατατοπιστικός συνοδός μας και ο Τάσος Δροσιάδης, συνεργάτης του Άγγελου Ρούβαλη.

Το κρασί είναι επικοινωνία
Το κρασί φέρνει τους ανθρώπους κοντά αλλά και τους επαγγελματίες κοντά – και οι επαγγελματίες, εν πολλοίς άγνωστοι μέχρι μια ημέρα μεταξύ τους, σε μια τέτοια εκδήλωση γίνονται μια αρμονική παρέα.

«Ηθικός αυτουργός» της συγκεκριμένης εκδήλωσης η Beyond Communications, που οργάνωσε και συντόνισε υποδειγματικά την επίσκεψη μιας ομάδας επαγγελματιών στα Καλάβρυτα και κατάφερε να συνδυάσει την πληρότητα της επαγγελματικής ενημέρωσης με την ποιότητα μιας φιλικής συντροφιάς.

Τι είναι αυτό που το λένε μάρκετινγκ
Όλα αυτά λοιπόν τα καταπληκτικά συμβαίνουν στα Καλάβρυτα, σε μια πόλη-προϊόν και μέσω ενός προγράμματος-προϊόν που ούτε για μια στιγμή δεν σου θυμίζουν ότι προέρχονται από στρατηγικές αλλά, αντίθετα, σε αφήνουν να βιώσεις αυθόρμητα τα ουκ ολίγα που έχουν να σου προσφέρουν.

Μήπως αυτός είναι ένας ορισμός αποτελεσματικότητας;

Και μήπως το μάρκετινγκ για να αγγίξει τον αποδέκτη χρειάζεται να είναι μια «καρδιακή» και όχι μαθηματική λειτουργία;

Και κάτι ακόμα, χωρίς ξαφνικές φιλοπατριωτικές εξάρσεις: Μέσα από όλα αυτά διαπιστώνεις μια «Ελλάδα που αντιστέκεται» στο μάρκετινγκ-κονσέρβα των πολυεθνικών και των γκουρού. Διότι ο πραγματικός γκουρού κατ’ αρχήν δεν λέγεται γκουρού αλλά διατηρεί την επαγγελματική του ιδιότητα, δεύτερον δεν σε παραμυθιάζει αλλά σου λέει ιστορίες με νόημα και τρίτον σου χαμογελάει και σε κοιτάζει με ειλικρίνεια στα μάτια.
<‘here’>


<‘Σελίδα 3: Μ. Μαρίπα: Όπου υπάρχει δημιουργία θα πρέπει να υπάρχει και μύθος’>
Μαίρη Μαρίπα: Όπου υπάρχει δημιουργία θα πρέπει να υπάρχει και μύθος
Ιδιαίτερο προϊόν το κρασί, υπεύθυνη και η επικοινωνία του. Τι οφείλει να πράττει ένας διαφημιστής; Η Μαίρη Μαρίπα, Managing Director της Beyond Communications, καταθέτει την εμπειρία της.

Marketing Week: Το κρασί είναι τέχνη αλλά τέχνη είναι και η επικοινωνία του. Με αφορμή τη συγκεκριμένη εκδήλωση, πόση εγρήγορση χρειάζεται για την προβολή του, και πέρα από τη «συμβατική» διαφήμιση;

Μαίρη Μαρίπα: Το κρασί είναι ένα πολύ ξεχωριστό προϊόν γιατί -όπως και η τέχνη- εμπεριέχει προσωπική δημιουργία και όπου υπάρχει δημιουργία θα πρέπει να υπάρχει και μύθος.

Ο μύθος, η εικόνα του κρασιού, αντλεί δύναμη και περιεχόμενο από τη σύνθεση των επιμέρους χαρακτηριστικών του αλλά συμπληρώνεται καθοριστικά από τη γνώση και την εικόνα του δημιουργού του, του οινοποιού. Παράλληλα, στοιχεία όπως ο χρόνος, η περιοχή και ο τρόπος παραγωγής ολοκληρώνουν το πλαίσιο που πρέπει να επικοινωνηθεί.

Αντιστοιχήστε όλα τα παραπάνω με απαιτητικά ειδικά κοινά, που επιβάλλουν να τα γνωρίσεις σε βάθος και να απευθυνθείς με σεβασμό και ευρηματικότητα στις ιδιομορφίες και τις διαφοροποιημένες ανάγκες τους, και θα καταλάβετε το μέγεθος της εγρήγορσης που απαιτείται από την επικοινωνία.

Ενορχήστρωση – ιδανικός συνδυασμός όλων των εργαλείων της επικοινωνίας, τμηματοποίηση της αγοράς και του κοινού-στόχος, συνεχής και ευέλικτη τοποθέτηση προτεραιοτήτων, είναι καθημερινές διαδικασίες. Η εστίαση στα μοναδικά χαρακτηριστικά του κρασιού είναι απαραίτητη για να προβληθεί ο μονοσήμαντος και αποδοτικός σε αποτελέσματα χαρακτήρας που η above the line διαφημιστική καμπάνια χρειάζεται.

Παράλληλα, η συμπλήρωση και ολοκλήρωση μέσα από ειδικές ενέργειες για ειδικά κοινά κάνει την επικοινωνία μας ακόμα πιο γόνιμη και στοχευμένη.
Κεντρικός μοχλός εκπαίδευσης οι opinion leaders. Τους αναζητούμε παντού και επιδιώκουμε τη συναίνεσή τους και την καλή μαρτυρία τους.

Σεμινάρια, γευσιγνωσίες, γευστικές δοκιμές, χορηγίες και hospitality events, είναι συχνές ενέργειες που απευθύνονται στο πιο ανήσυχο κομμάτι του κοινού μας, ενισχύουν την εμπειρία του κρασιού και εκπαιδεύουν στα πιο απαιτητικά χαρακτηριστικά του.

Παράλληλα για το ευρύ κοινό αναζητάμε ευρύτερες κινητοποιήσεις μέσα από τη γεύση (κρασί και φαγητό), την τέχνη, το ταξίδι, τον πολιτισμό αλλά και την καθημερινή συναναστροφή. Άλλωστε το κρασί είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με όλα τα παραπάνω, τα συμπληρώνει, τα υπογραμμίζει και συχνά τα εξυψώνει.
Το προφίλ του δημιουργού, απαραίτητο για να τεκμηριωθεί και να συντηρηθεί η διακεκριμένη εικόνα, είναι και αυτό ένα παράλληλο μέλημά μας αφού η αξία του δημιουργού αυξάνει τις προσδοκίες μας και υπογράφει το τελικό γευστικό έργο.

Με λίγα λόγια, η επικοινωνία του κρασιού είναι μια ιδιαιτέρα απαιτητική διαδικασία αφού δεν εστιάζει μόνό στο τελικό προϊόν και απαιτεί την εμπλοκή σε διαφορετικό βαθμό πολλών και ξεχωριστών ομάδων κοινού. Παράλληλα όμως για μας, είναι και ένα πολύ ενδιαφέρον ταξίδι, σε ένα προϊόν που κάθε χρόνο ξαναεφευρίσκει τον εαυτό του και σε προκαλεί να το γνωρίζεις σε βάθος για να μπορείς να δημιουργείς και να δίνεις διάρκεια στο δικό του μοναδικό μύθο.
<‘here’>


<‘Σελίδα 4: Ά. Ρούβαλης: Ο συνδυασμός μπορεί να είναι εκρηκτικός’>
Άγγελος Ρούβαλης: Ο συνδυασμός μπορεί να είναι εκρηκτικός
Τι έχει να μας πει -εκτός από το να μας μυήσει στο κρασί- ο οινολόγος Άγγελος Ρούβαλης, της Οινοφόρου;

Marketing Week: Σας γνωρίζουμε από τα πολύ καλά κρασιά σας… Πώς αισθάνεστε όμως και στο ρόλο του «δασκάλου»;

Άγγελος Ρούβαλης: Η αλήθεια είναι ότι αισθάνομαι φορέας ενός γονιδίου των ανθρώπων της Μεσογείου και το οποίο πρέπει να μεταδώσουμε στην επόμενη γενιά των κατοίκων της. Βασικά χαρακτηριστικά του πολιτισμού όπως η μεσογειακή διατροφή, το κρασί, η έννοια της λιτότητας αλλά και της πολυ-πολιτισμικότητας έχουν επικαθήσει σε συνεχή στρώματα στην πορεία του ανθρώπου της Μεσογείου.

Μέσα λοιπόν από την επικοινωνία του κρασιού «ξύνεις» στρώματα ιστορίας και ανακαλύπτεις τις σύγχρονες γνώσεις μέσα στις παλιές διεργασίες της γεωργίας, του εμπορίου, της νομοθεσίας, του πολιτισμού, της υγείας κ.ο.κ. Είναι απολαυστικό και γίνεται με ένα ζωντανό τρόπο.

Για σκεφτείτε, το κρασί με αυτόν τον τρόπο γίνεται μοχλός επικοινωνίας όχι μόνο με την πόση του, αλλά και με τα ερεθίσματα που προσφέρει για ζωντανές συζητήσεις όπως αυτές που είχαμε με εξαιρετικά ποιοτικούς ανθρώπους αυτό το τριήμερο. Σας ευχαριστώ λοιπόν.

Marketing Week: Με τέτοιες ενέργειες, θεωρείτε ότι συμβάλλετε και στην τοπική ανάπτυξη, αυξάνοντας τους επισκέπτες της πόλης;

Άγγελος Ρούβαλης: Σίγουρα ναι! Η τοπική ανάπτυξη επιδιώκει οι ντόπιες δυνάμεις να αξιοποιήσουν τους τοπικούς φυσικούς πόρους, και στην καρδιά αυτής της διαδικασίας βρίσκονται τα προϊόντα ποιότητας. Βασική προϋπόθεση επιτυχίας αυτής της κατεύθυνσης είναι η πεποίθηση της τοπικής κοινωνίας ότι μπορεί να παρέμβει αποτελεσματικά και να αλλάξει σε θετική κατεύθυνση τις εξελίξεις στο χώρο της.

Τα Καλάβρυτα βρίσκονται μπροστά σε ένα σταυροδρόμι -όχι στιγμιαίο- επιλογών και θα είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουν ότι πρέπει χωρίς δεύτερη σκέψη να κινηθούν στην κατεύθυνση της ποιότητας. Ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας και των τοπικών προϊόντων ποιότητας. Ο φίλος Μάριος Κουνέλης και το ξενοδοχείο Χελμός κινούνται σε αυτήν την κατεύθυνση. Θέλουμε να επηρεάσουμε την τοπική κοινωνία.

Υπάρχει μια αναπτυγμένη κτηνοτροφία στην περιοχή των Καλαβρύτων που δίνει εξαιρετικά μικρά κρέατα -κατσικάκια κ.ά.- και τυροκομικά προϊόντα με κυρίαρχο ανάμεσά τους τη Φέτα Καλαβρύτων. Επίσης, τοπικά ζυμαρικά και χόρτα. Παράλληλα, σε άμεση επαφή με την ορεινή αμπελουργική ζώνη της Αιγιαλείας, διαθέτει εξαιρετικά συσκευασμένα τοπικά κρασιά, ανάμεσα τους το δικό μας Ασπρολίθι από τους ντόπιους ορεινούς ροδίτες. Ο συνδυασμός μπορεί να είναι εκρηκτικός και να έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και για όλους μας επομένως. Προσωπικά πιστεύω ότι το κρασί ποιότητας οδηγεί τη γαστρονομία προς την ποιότητα και αυτή με τη σειρά της και τις λοιπές υπηρεσίες. Είναι δηλαδή ένας μοχλός ποιότητας μιας περιοχής.
<‘here’>


<‘Σελίδα 5: Μ. Κουνέλης: Να προσφέρεις κάτι καινοτόμο’>
Μάριος Κουνέλης: Να προσφέρεις κάτι καινοτόμο
Πώς ξεχωρίζει ένα ξενοδοχείο και πώς συμπράττει στην ανάπτυξη του τόπου του; Ο Μάριος Κουνέλης, Managing Director του ξενοδοχείου Χελμός, έχει τις απαντήσεις.

Marketing Week: Περνάμε σε μια νέα δημιουργική εποχή, όπου ένα ξενοδοχείο πέραν των καλών υπηρεσιών προσφέρει και επιπλέον υπηρεσίες, που γίνονται κίνητρα προτίμησης;

Μάριος Κουνέλης: Όταν προσφέρεις κάτι καινοτόμο, μια δραστηριότητα που δύσκολα ο επισκέπτης θα τη βρει αλλού, τότε το ξενοδοχείο αποτελεί από μόνο του προορισμό, ανεξάρτητα από την τοποθεσία του. Συνδυάζοντας το εξαιρετικό μέρος διαμονής και εστίασης με ένα σεμινάριο με θέμα την τοπική γαστρονομία (π.χ. κρασί, μέλι, φέτα κ.ά.), θα έρθει κόσμος στο ξενοδοχείο που σε καμμία περίπτωση δεν θα ερχόταν τη συγκεκριμένη περίοδο στα Καλάβρυτα. Εάν δε το σεμινάριο περιλαμβάνει και επίσκεψη σε παραγωγική μονάδα (π.χ. οινοποιείο, τυροκομείο), τότε προσφέρεις κάτι αξέχαστο στον επισκέπτη και δημιουργείς ισχυρούς δεσμούς και με τους επισκέπτες που διαφημίζουν στη συνέχεια το ξενοδοχείο και την περιοχή αλλά και την τοπική επαγγελματική κοινότητα που της δίνεται η ευκαιρία να προβάλλει το έργο της.

Marketing Week: Με τέτοιες ενέργειες, θεωρείτε ότι συμβάλλετε και στην τοπική ανάπτυξη, αυξάνοντας τους επισκέπτες της πόλης;

Μάριος Κουνέλης: Σίγουρα ναι, και αυτό αναγνωρίζεται σε μεγάλο βαθμό από τους επαγγελματίες που είναι όλο και πιο θετικοί στο να ανοίξουν τις επιχειρήσεις τους για τους επισκέπτες. Η παραγωγική διαδικασία που λαμβάνει χώρα στην ύπαιθρο πρέπει να συνδυαστεί με τον τουρισμό. Ο παραγωγός μελιού ή τυριού, ο κτηνοτρόφος, ο οινοποιός, πρέπει να έχουν επισκέψιμες μονάδες για να δει ο άνθρωπος που έχει μεγαλώσει στην πόλη πώς παράγονται αυτά τα φυσικά καθημερινά προϊόντα. Το Hotel Helmos Kalavrita οργανώνει τέτοιου είδους σεμινάρια, είτε για πελάτες λιανικής είτε tailor made για εταιρείες, από το 2006 με ιδιαίτερη επιτυχία και με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει ενεργά στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και στην αύξηση των επισκεπτών, ειδικά στις περιόδους χαμηλής κίνησης.
<‘here’>