Το Πλαίσιο κατάφερε να ξεχωρίσει στα Social Media Awards, αποσπώντας πολλές και σημαντικές διακρίσεις. Τα μυστικά του; Το consistent content, οι συνεργασίες με influencers, η φαντασία, η συνεχής εκπαίδευση στα digital εργαλεία και πολλά άλλα.

Περισσότερα στοιχεία μοιράστηκαν μαζί μας οι Ελένη Τσιστράκη, Head of Brand & Advertising, Ναστάσια Ταμπακοπούλου, Social Branding, Χάρης Μουρελάτος, Head of Digital Marketing, και Τάσος Τσουμάνης, People Head.

MW: Το Πλαίσιο έχει καταφέρει να ξεχωρίσει στον ανταγωνιστικό κόσμο των social media. Μιλήστε μας λίγο γι’ αυτό.

Ελένη Τσιστράκη: Λαμβάνουμε θετικό feedback για τον τρόπο προβολής των καμπανιών μας στα social. Η στρατηγική που ακολουθούμε είναι να προσεγγίζουμε κάθε καμπάνια 360°. Δηλαδή, όταν τρέχει τηλεοπτική καμπάνια, την προβάλλουμε και προσαρμόζουμε στα social και στο digital. «Αγκαλιάζουμε» κάθε καμπάνια διαφορετικά για κάθε μέσο, με μία πιο «επαναστατική» γλώσσα στα social.

Πρωτοπωρήσαμε δημιουργώντας λογαριασμό Tik Tok για να προβάλλουμε τα νέα μας κουτιά. Συνεργαζόμαστε ήδη με Tik Tokers που ταιριάζουν στο DNΑ του Πλαισίου και δημιουργούμε consistent content. Στόχος μας παραμένει να αναδεικνύουμε την ανθρώπινη εμπειρία και να αφήσουμε το αποτύπωμα μας στον διαρκώς μεταβαλλόμενο ψηφιακό κόσμο.

Είναι το native content το μεγάλο digital marketing trend; Ποιες είναι οι βασικές τάσεις και πρακτικές;

Ναστάσια Ταμπακοπούλου: Το native advertising αποτελεί αναμφίβολα ένα εξαιρετικό εργαλείο στον κόσμο της ψηφιακής επικοινωνίας. Στο Πλαίσιο, θέλουμε να δημιουργούμε αυθεντικό περιεχόμενο και να προκαλούμε αληθινά συναισθήματα. Το μόνο όριο στη native διαφήμιση είναι η φαντασία, γι’ αυτό και ενθαρρύνουμε τις ομάδες μας να σκέφτονται δυνατά! Πολλές ενέργειες τις οφείλουμε στους συναδέλφους μας και στον τρόπο που σκέφτονται.

Τα επόμενα χρόνια θα κυριαρχήσει ακόμα περισσότερο το native ad στην ψηφιακή πραγματικότητα. Το περιεχόμενο το οποίο δημιουργούμε, προσαρμόζεται στο περιβάλλον του μέσου του οποίου προβάλλεται. Η native διαφήμιση έχει μεγαλύτερα engagement rates σε σχέση με τις παραδοσιακές online διαφημίσεις. Το κλειδί βρίσκεται στην ποιότητα του περιεχομένου και στη δημιουργία αξίας για τον χρήστη/ αναγνώστη.

Μεταξύ άλλων, το Πλαίσιο απέσπασε Gold βραβείο για τη στρατηγική και την «αξιοποίηση» του Σπύρου Μαργαρίτη σε καμπάνια του. Ποια τακτική ακολουθήσατε σχετικά; 

Ναστάσια Ταμπακοπούλου: Πράγματι, αποσπάσαμε το Gold βραβείο για τη στρατηγική των Bumper Ads που ακολουθήσαμε. Η πρόκληση ήταν μεγάλη. Χρειαζόταν να στοχεύσουμε διαφορετικά κοινά και να βρούμε τη σωστή στρατηγική έτσι ώστε το περιεχόμενο που θα δημιουργήσουμε να καταναλωθεί από τον onliner. Σε συνδυασμό με την dedicated landing και τα τηλεοπτικά μας, έπρεπε την ίδια πληροφορία να μεταφέρουμε στο digital κοινό με ένα πιο fun & native τρόπο. Να δημιουργήσουμε ένα βίντεο το οποίο να επικοινωνεί όλες τις λειτουργίες της νέας Turbo-X Android TV. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε άλλα 6 bumper ads σπασμένα ανά λειτουργία.

Όσοι είχαν δει το μεγάλο βίντεο, έβλεπαν μετά σε λογική sequence τα bumper ads. Στοχεύσαμε σε διαφορετικό content ανά bumper ad, κάλυψη επικαιρότητας και εποχής με κανέναν δημογραφικό περιορισμό φύλου, και η επιθυμία μας ήταν να προσεγγίσουμε εξίσου τα δύο φύλα (σπάζοντας το παραδοσιακό performing κοινό Άντρες & TV). Επιλέξαμε τον Σπύρο ο οποίος έχει μεγάλη απήχηση σε νεανικό κοινό, κυρίως γυναίκες, αλλά και άνδρες. Εξαιρετικό περιεχόμενο στο βίντεο, πολύ καλές εναλλαγές και ενδιαφέρον roll out του content με αρκετό ΥοuTube First logic.

Παράλληλα, διακριθήκατε και για τη συνολική εικόνα του YouTube Channel της εταιρείας. Ποιά η στρατηγική σας και ποια τα επόμενα βήματα;

Ναστάσια Ταμπακοπούλου: Το 2020 μας βρήκε αισθητά πιο συνεπείς στα «ραντεβού» μας με το YouΤube συγκριτικά πέρυσι, καταφέρνοντας να διπλασιάσουμε τη βάση των subscribers.Χρειάστηκε να δημιουργήσουμε dedicated εκπομπές & ad hoc video απευθυνόμενοι σε όλα τα κοινά. Στόχος μας είναι ο καταναλωτής να βρίσκει πάντα αυτό που ψάχνει κατά την περιήγησή του στο κανάλι μας. To content που προτάθηκε βασίζεται σε 3 πυλώνες: Hero, Hub, Help.  Όλα τα παραπάνω δεν έμειναν μόνο στην λογική του να προσεγγίσουμε απλώς νέα κοινά, αλλά να μπορέσουμε από το σύνολο των ενεργειών content & influencers marketing να εξασφαλίσουμε το μεγαλύτερο δυνατό performance, με άμεσο impact στις πωλήσεις και στα ROAS όλων των performing ενεργειών μας.

Το Πλαίσιο επενδύει όλο και περισσότερο σε δημιουργούς περιεχομένου/creators και σε dedicated social media εκπομπές. Αποδίδει η επένδυση αυτή; 

Ναστάσια Ταμπακοπούλου: «Πέτρα που δεν κυλάει, χορταριάζει» λένε… Βρισκόμαστε δίπλα στους δημιουργούς περιεχομένου όπως και ακολουθούμε τα νέα trends. Για κάθε οργανισμό, οι άνθρωποι που τον απαρτίζουν, αποτελούν και την πραγματική του περιουσία. Πλέον, το ανθρώπινο δυναμικό μας είναι ένας καμβάς από διαφορετικούς ανθρώπους, εκ των οποίων άλλοι λειτουργούν ως πρεσβευτές μας, άλλοι έχουν ως σκοπό τη διεκπεραίωση και άλλοι δρουν ως social influencers & Tik Tokers.

Το 2019 πήραμε την απόφαση να μπούμε σε μία ακόμη απαιτητική και ιδιαίτερη προϊοντική κατηγορία, αυτή των οικιακών συσκευών. Έχοντας την καινοτομία αιχμή του δόρατος της ανάπτυξής μας, προσπαθήσαμε να βρούμε έναν καινοτόμο τρόπο για την αύξηση των followers μας. Η είσοδος στη νέα κατηγορία απαιτούσε την προσέγγιση ενός νέου κοινού, γεγονός το οποίο δημιουργούσε και την ανάγκη να μπορέσουμε να βρούμε τη χρυσή τομή στον τρόπο επικοινωνίας μας ως προς αυτούς τους δύο «κόσμους».

Έτσι, ξεκινήσαμε να δημιουργούμε περιεχόμενο, κυρίως με τη χρήση βίντεο. Για παράδειγμα, ο Μάνος (YouTube comedian), συγκέντρωσε 1Μ+ οργανικές προβολές σε χορηγούμενο βίντεο που ανέβασε στο κανάλι του με αποτέλεσμα να κερδίσει την πρώτη θέση στα YouTube Trendings!

Πώς νιώθετε που είστε η μοναδική retail εταιρεία, ανάμεσα σε καταξιωμένα agencies, που κέρδισε τόσα βραβεία;

Χάρης Μουρελάτος: Νιώθουμε ενθουσιασμό, περηφάνεια και έντονα το συναίσθημα της αναγνώρισης! Ενθουσιασμό γιατί όντως καταφέραμε να ξεχωρίσουμε ανάμεσα σε σπεσιαλίστες του είδους, περηφάνεια γιατί αυτό το αποτέλεσμα ήρθε κατευθείαν από τους δικούς μας ανθρώπους και αναγνώριση γιατί έμπρακτα βλέπουμε πως η συνεχής εκπαίδευσή μας πάνω στα νέα digital εργαλεία, η επαγρύπνησή μας αναφορικά με την άμεση υιοθέτηση των digital trends, αλλά και η ατέρμονη φαντασία μας κάνουν τη διαφορά και μας οδηγούν στην κορυφή.

Σε τι συνίσταται για εσάς η τακτική «out of the box»;

Χάρης Μουρελάτος: Για αρχή, there is NO box! Ως εταιρεία έχουμε έντονο ταπεραμέντο και αγαπάμε το διαφορετικό. Αγαπάμε την καινοτομία και θέλουμε πάντα να είμαστε πρωτοπόροι. Παίρνουμε άμεσα, δυναμικές αποφάσεις και αυτή η ευελιξία μας δίνει το δικαίωμα του out of the box thinking. To ίδιο κάνουμε και ως ομάδα όταν σχεδιάζουμε την εκάστοτε καμπάνια. Προσπαθούμε πάντα να δίνουμε κάτι διαφορετικό, κάτι που θα εμπεριέχει μέσα του τις παραπάνω αρετές, δηλαδή το Πλαίσιο DNA. Συνδυάζουμε έμπνευση, digital innovation, δημιουργικότητα, ευελιξία, παρατηρητικότητα, επιμονή, φαντασία και αποδοτικότητα. Το αποτέλεσμα αυτού του συνδυασμού είναι Πλαίσιο!

Τι είδους εκπαιδεύσεις ακολουθείτε για να είστε πάντα updated σε trends και tools;

Χάρης Μουρελάτος: Εάν δεν «διαβάζεις» τα νούμερα, δεν αξιολογείς την απόδοσή σου και δεν ανανεώνεις συνεχώς τις γνώσεις σου δεν μπορείς να δώσεις την digital «μάχη». Για εμάς είναι μια μάχη με το χρόνο και την καινοτομία. Τα digital εργαλεία εξελίσσονται συνεχώς όπως και η online συμπεριφορά του καταναλωτή. Πώς όμως αντιμετωπίζουμε αυτές τις προκλήσεις; Με πολύ digital μελέτη, online cοurses και πολλά tutorials. Κατά την προ-Covid περίοδο ήμασταν παρόντες και σε πολλά digital workshops.

Το Πλαίσιο στηρίζει έμπρακτα την απόκτηση όλων αυτών των νέων digital γνώσεων και εξελίσσει την ομάδα δείχνοντάς της εμπιστοσύνη. Στόχος μας η βέλτιστη χρήση των digital εργαλείων με απώτερο σκοπό την καλύτερη απόδοση των digital καμπανιών μας. Μελλοντικός μας στόχος, να προσφέρουμε ένα μοναδικό Customer Experience, απόρροια ενός sophisticated personalization strategy.

Με 22Κ κοινό στο Linkedin και με την ίδια την πλατφόρμα να σας κάνει mention ως best practise, ποιοι είναι οι στόχοι της επένδυσής σας σε αυτό; 

Τάσος Τσουμάνης: Στην αναζήτηση τρόπου επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης δικτύωσης με τα ταλέντα, τους professionals και τους brand lovers, βρήκαμε ότι η πλατφόρμα του LinkedIn συγκεντρώνει όλους αυτούς που θέλαμε να επικοινωνήσουμε. Η παρουσία του Πλαισίου στο LinkedIn στηρίζεται στη διαφορετικότητα του περιεχομένου, στη φρεσκάδα, στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση, αλλά και στο value που θέλει να παίρνει όποιος αλληλεπιδρά με το brand – είτε ταλέντο είτε brand lover είτε professional. Αξιοποιήσαμε όλα τα εργαλεία του LinkedΙn και αυξήσαμε το exposure του brand. Χτίσαμε το δικό μας Identity και καθιερώσαμε ένα interaction σε σχεδόν καθημερινή βάση με ανθρώπους εντός και εκτός της εταιρείας.

Όπως σωστά αναφέρατε το Πλαίσιο αποτέλεσε best practice για το LinkedIn στο region που ανήκει η Ελλάδα και παρουσιάστηκε ως case study σε webinar του LinkedIn για τη θετική εταιρική επικοινωνία και το smart content. Το feed του προφίλ της εταιρείας διαθέτει ποικιλομορφία, από posts που αφορούν τα business actions, το welcome νέων συνεργατών και την εξέλιξή τους, τις δράσεις CSR, αλλά και πολλές ακόμα πρωτοβουλίες και στιγμές του #LifeAtPlaisio.

Με μια ματιά μπορεί κάποιος να αντιληφθεί την εταιρική φιλοσοφία, να δει trending content των #plaisiopeople στο LinkedIn όπως εκείνοι το μοιράζονται (πρωτογενές περιεχόμενο) και να πάρει μια γεύση από το τι σημαίνει να ανήκεις στο #plaisioteam. Το αποτέλεσμα της παρουσίας τους στην πλατφόρμα έχει οδηγήσει σε περισσότερα από  843.002 impressions σε καμπάνιες και posts και engagement rate για το brand, το οποίο παρουσιάζει μια αύξηση περίπου 75% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Στόχος του Πλαισίου είναι να συνεχίσει να δημιουργεί και να εκπλήσσει ευχάριστα τους ανθρώπους που το ακολουθούν!

Πώς μεταφράζεται ο όρος innovation για το Πλαίσιο;

Τάσος Τσουμάνης: Στο Πλαίσιο κινούμαστε σε τρεις πυλώνες: στη σωστή τεχνική κατάρτιση, στην ευελιξία να υιοθετούμε νεωτερισμούς και στην άμεση εφαρμογή τους. Αυτό χαρακτηρίζει το Plaisio DNA ως innovator και pioneer στο digital οικοσύστημα. Σκεφτόμαστε out of the box και ψάχνουμε disruptive τεχνικές και μεθόδους λειτουργίας και επικοινωνίας. Αυτό βγάζει συνεχώς μια φρεσκάδα από τους ανθρώπους μας που ψάχνονται συνεχώς για νεωτερισμούς. Αναταράσσουμε τα ήρεμα νερά του digital οικοσυστήματος!