Το ιστορικό του περιλαμβάνει τις σημαντικότερες διακρίσεις σε όλες τις μεγάλες διοργανώσεις, μεταξύ των οποίων 43 Cannes Lions και 14 Effies.

MW: Ποιος ήταν ο μεγαλύτερος φόβος σας στο ξεκίνημα της καριέρας σας;

Peter Ampe: O μεγαλύτερος φόβος μου ήταν ότι δεν θα είχα πια χρόνο να γράφω ποίηση και πρόζα. Αυτός ο φόβος επιβεβαιώθηκε, γιατί η διαφήμιση είναι κάτι που απορροφά όλο τον χρόνο σου και όλο τον ελεύθερο χρόνο σου. Δεν αφήνει χώρο ούτε για έναν μόνο στίχο. Στην αρχή, προσπαθούσα να ενσωματώσω ποιητικά τεχνάσματα στους τίτλους μου αλλά το αποτέλεσμα δεν θύμιζε καθόλου ποίηση. Παρά ταύτα, υπήρξαν στιγμές που κατόρθωσα να εντάξω την αγάπη μου για τη λογοτεχνία στα briefs των πελατών με έναν οργανικό τρόπο.

Περιγράψτε μια στιγμή-σταθμό της καριέρας σας.

Δεν ήταν όταν κέρδισα το πρώτο μου βραβείο. Ήταν όταν βρήκα εκείνη την πρώτη ιδέα που σε κάνει να πεις: «Ναι, το βρήκα, μπορώ να σταματήσω να σκέφτομαι τώρα». Αυτό το «a-ha» moment που συνοδεύει την εξεύρεση ή την ανίχνευση καλών ιδεών παραμένει εθιστικό, είναι μια στιγμή καθαρής ευδαιμονίας. Μπορώ ακόμη να θυμηθώ πού γεννήθηκαν κάποιες από τις καλύτερες ιδέες μου, πού καθόμουν, πού κάθονταν οι άλλοι που ήταν παρόντες.

Μπορώ να ξαναζήσω εύκολα αυτές τις στιγμές. Η πρωιμότερη τέτοια ανάμνηση είναι ένα print για το Nivea Clear-up Strip που κάναμε το 2000. Το εικαστικό ήταν ένας πίνακας του Roy Lichtenstein, με τα μαύρα σημάδια στη μύτη να έχουν σβηστεί. Η «a-ha» στιγμή υποστηρίχθηκε από τους επαίνους που έλαβε από τους συναδέλφους, επιβεβαιώνοντας ότι μπορώ να εμπιστεύομαι τη διαίσθησή μου.

Ένα δεύτερο ορόσημο ήταν τα 2 πρώτα μου Gold Cannes Lions το 2005, μαζί με την Katrien Bottez. Ήταν το πρώτο χρυσό λιοντάρι για το Βέλγιο και ήταν απελευθερωτικό, τόσο για εμάς, όσο και για τα άλλα βελγικά διαφημιστικά agencies. Μετά από χρόνια σκληρής προσπάθειας αισθανθήκαμε επιτέλους ότι μπορούσαμε να παίξουμε έναν ρόλο στις Κάννες.

Ποιο είναι το μάθημα που αποκομίσατε από το πιο αγαπημένο σας λάθος;

Κάποιες φορές σκοτώνουμε τις ιδέες γιατί η αντίδραση του πελάτη είναι «Ναι, αλλά…». Αυτό που έμαθα από αυτό είναι ότι οι πελάτες πρέπει να καθησυχάζονται. Θα επιλέξουν μια τολμηρή ιδέα αν αισθάνονται τη σιγουριά να το κάνουν. Μαζί με τον Strategic Director μας Jonathan Detavernier, ανακαλύψαμε έναν τρόπο ώστε η πελάτες μας να απαντούν μόνο «Ναι», χωρίς «αλλά».

Το αποτέλεσμα είναι ένα template παρουσίασης με τίτλο «Fame&Frame». Το «Fame» αντιπροσωπεύει την ιδέα και το «Frame» την επιχειρηματική πλαισίωση της ιδέας. Αυτό ωθεί τους δημιουργικούς να σκέφτονται με όρους reach, engagement, εφαρμοσιμότητας και KPI’s ως μέρος του concept. Δεν παρουσιάζουμε ιδέες, υποσχόμαστε επιτυχία.

Από πού αντλείτε την έμπνευσή σας;

Στο βιβλίο μου, το «The Mind Works Best at Running Speed», εξηγώ πώς να βρείτε τις καλύτερες ιδέες σας τρέχοντας. Είναι πάντα το αποτέλεσμα δύο ή περισσότερων κόσμων που συγκρούονται για να σχηματίσουν κάτι νέο. Τα πεδία των ενδιαφερόντων μου περιλαμβάνουν τη Λογοτεχνία, την Ιστορία, τον Αθλητισμό, Νέους καλλιτέχνες, Κοινωνικά υποκείμενα και Νέες εφευρέσεις.

Αν συνδέσω οποιονδήποτε από αυτούς τους τομείς με κάποιον άλλον, αυτό που προκύπτει είναι πιθανότητα ενδιαφέρον. Επίσης μου αρέσει να κάθομαι με ειδικούς σε άλλα πεδία, με την προϋπόθεση ότι αντιλαμβάνονται την έννοια της «ιδέας». Αν ναι, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μαγικό. Ιδανικά, όμως, δεν αναζητώ ιδέες, αλλά περιμένω μέχρις ότου μια ιδέα να με βρει. Με αυτόν τον τρόπο θέλω να δουλεύω Σάββατα και Κυριακές. Άλλωστε, είναι σαββατοκύριακο.

Συμπληρώστε τη φράση: Αν θες να πας μπροστά στη διαφήμιση σήμερα, σε ικετεύω, ποτέ να μην…

«Πηδήξεις στο τρένο» κάποιου trend. Δεν έχει να κάνει με το να είσαι καλός σε κάτι συγκεκριμένο, έχει να κάνει με το να είσαι καλός στο να προσαρμόζεσαι σε κάτι νέο κάθε φορά. Γι’ αυτό πρέπει να είσαι «ειδικός» αλλά με το ανοιχτό μυαλό κάποιου που έχει ευρύ πεδίο γνώσεων, προκειμένου να επιβιώσεις και να διαπρέψεις.

Εάν ήσασταν millennial και επιθυμούσατε να μπείτε στη διαφήμιση τώρα, θα…

Μάθαινα κωδικοποίηση.

«Επίσης, θα ήθελα να δηλώσω ότι…»

Άφησες το στίγμα σου σήμερα;

FOCUS POINTS
ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΜΙΑ ΤΟΛΜΗΡΗ ΙΔΕΑ ΑΝ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΤΗ ΣΙΓΟΥΡΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ

– ΜΙΑ ΙΔΕΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΔΥΟ Ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΚΟΣΜΩΝ ΠΟΥ ΣΥΓΚΡΟΥΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΟΥΝ ΚΑΤΙ ΝΕΟ

– ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΟΣ ΣΤΟ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΣΑΙ ΣΕ ΚΑΤΙ ΝΕΟ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ

QUESTIONS FOR THE WORLD’S MOST AWARDED
CREATIVE DIRECTORS
To MarketingWeek παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα τη σειρά συνεντεύξεων «The World’s Most Awarded Creative Directors». Μερικοί από τους πλέον βραβευμένους Creative Directors της διεθνούς διαφημιστικής σκηνής, απαντούν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις, σκιαγραφώντας μοναδικά insights για τη δημιουργικότητα, για τις πηγές απ’ όπου αντλούν έμπνευση, για τη «ζωή» ενός Creative Director. Μέσα από τις απαντήσεις τους, δίνουν την ιδιαίτερη ματιά τους για τον χώρο της επικοινωνίας σήμερα.
(C) 2018 Best World Publicity