Τα social media αποτελούν έναν χώρο που αλλάζει συνεχώς. Μόνο τον τελευταίο μήνα, το YouTube παρουσίασε τη διαφημιστική επιλογή «Select Shorts» και νέα in-stream shopping εργαλεία, το TikTok ξεκίνησε το λανσάρισμα της νέας photo-sharing εφαρμογής του σε επιλεγμένες αγορές και επέκτεινε υπηρεσίες brand safety σε επιπλέον 11 χώρες παράλληλα με νέα προϊόντα που απλοποιούν τη μέτρηση των καμπανιών, και το Threads έφτασε τους 150 εκατ. μηνιαίους ενεργούς χρήστες.

Πώς κινείται, άραγε, η σχετική διαφημιστική δαπάνη; Μετά από χρονιές εκρηκτικής ανάπτυξης, φαίνεται πως ήρθε η ώρα του… φρένου.

Σύμφωνα με στοιχεία της OnlyAccounts.io, το παγκόσμιο social media ad spending αναμένεται να αυξηθεί κατά 6% το 2024, δηλαδή έξι φορές λιγότερο από ό,τι στο peak του, τρία χρόνια πριν. Τα τελευταία έξι χρόνια, brands και εταιρείες παγκοσμίως έχουν δαπανήσει σχεδόν ένα τρισ. δολάρια για διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μετατρέποντάς τα το δεύτερο μεγαλύτερο κανάλι εσόδων στον digital advertising κλάδο. Παρά το γεγονός ότι το συνολικό spending σε social media ads αναμένεται να ανέλθει φέτος στο ιστορικό υψηλό των 220 δισ. δολαρίων, ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξής του απέχει πολύ από αυτόν που είχαμε συνηθίσει. Επιπλέον, σύμφωνα με στατιστικά που συγκέντρωσε η OnlyAccounts.io, έως το 2028, ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης θα πέσει στο 3,4%.

Όλο αυτό έχει διάφορες πιθανές αναγνώσεις. Μια είναι ότι μετά από αλλεπάλληλες… δοκιμές, οι διαφημιζόμενοι έχουν πλέον μια αρκετά πιο ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με το ποιο μέσο να επιλέξουν, ανάλογα με το brand, τον στόχο, το target-group, το μήνυμα που θέλουν να επικοινωνήσουν. Αυτό είναι πρόοδος, μιας και οι ενέργειές τους είναι αρκετά πιο στοχευμένες και μπορούν, με μικρότερο ίσως budget, να προσεγγίσουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Όλα, φυσικά, είναι εκτιμήσεις και υποθέσεις. Το τι πραγματικά ισχύει, πιθανότατα θα φανεί στα αποτελέσματα των social media ενεργειών. Αναμένουμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις!