Θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι λίγο περίεργο να ασχολείται με τέτοιους προβληματισμούς ένας επιχειρηματίας της Διαφήμισης. Λάθος. Ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο είναι επιτυχημένος, επειδή βλέπει τις καταστάσεις πιο σφαιρικά και έχει ολοκληρωμένη εικόνα για τα τεκταινόμενα. O Sorrell είναι ένας άνθρωπος που βλέπει το δάσος και όχι το δένδρο κι αυτό ακριβώς τον κάνει να ξεχωρίζει και δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στις απόψεις και στις εκτιμήσεις του. Στη συνέντευξη που δημοσιεύουμε στο παρόν τεύχος, ο Sir Martin Sorrell μιλάει για την πράσινη επιχειρηματικότητα, τις ευκαιρίες και τα προβλήματα που παρουσιάζει, ενώ καταθέτει ενδιαφέρουσες απόψεις για την ηθική επιχειρηματικότητα.

Σύμφωνα με όσα λέει, η αειφορία θα επηρεάσει σε πολύ μεγάλο βαθμό το επιχειρείν του WPP, αλλά και γενικότερα τη διαφημιστική βιομηχανία. «Ατενίζουμε μια εποχή ανεπανάληπτης καινοτομίας» καταλήγει. Αμέσως μετά τη συνέντευξη του Sir Martin Sorrell, ο Πέτρος Κωνσταντινίδης, Managing Director του Spot JWT Communication Group, κινούμενος στο ίδιο μήκος κύματος με τον Sorrell παρουσιάζει ένα άκρως ενδιαφέρον άρθρο με τον τίτλο «Η κατανόηση και η πλοήγηση σε εποχές ύφεσης».

Το άρθρο προσπαθεί να αναδείξει τι σημαίνει για τους ηγέτες το γεγονός ότι η παγκόσμια ύφεση ιδιαίτερα στον ανεπτυγμένο κόσμο, ωθεί εκατομμύρια ανθρώπων στο να εστιάσουν στις βασικές ανάγκες, έναντι των υψηλότερων φιλοδοξιών. Πρόκειται για δύο πολύ ενδιαφέροντα δημοσιεύματα, τα οποία πρέπει να διαβάσετε προσεκτικά. Είναι σίγουρο ότι τα δεδομένα που κατατίθενται σε αυτά θα μας απασχολήσουν πολύ τα επόμενα χρόνια.

Στο ίδιο τεύχος δημοσιεύουμε ένα αναλυτικό ρεπορτάζ για το 2nd Distance Selling & E-commerce Conference που συνδιοργάνωσαν το Marketing Week και η Ελληνική Ένωση Επιχειρήσεων Πωλήσεων από Απόσταση και Άμεσου Μάρκετιγκ (ΕΠΑΜ). Το συνέδριο είχε τίτλο «What’s before and after the click?» και είχε στόχο την ανακάλυψη του κόσμου -ανθρώπων, διαδικασιών, εμπορικών, πολιτικών, νομοθετικών πλαισίων, υπηρεσιών, τεχνολογιών- που υπάρχει πριν και μετά το «κλικ» του καταναλωτή. Διαβάστε όλα όσα σημαντικά ειπώθηκαν, σε ένα χορταστικό 5σέλιδο.

Τέλος, δύο ενδιαφέροντα αφιερώματα στις below-the-line activities διεκδικούν την προσοχή σας. Το πρώτο αφορά στον χώρο του sales promotion, ένα χώρο που γνωρίζει μεγάλες «πιένες» εν μέσω κρίσης, ενώ το δεύτερο αφορά στα P.O.P. (point of purchase) materials. Έξυπνες λύσεις και εφαρμογές αναδεικνύουν ευκαιρίες που διαφημιζόμενα προϊόντα και υπηρεσίες δεν πρέπει να αγνοήσουν στην επικοινωνία τους.