To 2022 θα αποτελέσει άλλη μια κομβική χρονιά, δεδομένων των προκλήσεων που φέρνει σε τομείς όπως η υγεία, η οικονομία και η επιχειρηματικότητα. Δεν θα μπορούσε λοιπόν από την εξίσωση αυτή να λείπει το marketing, το οποίο θα πρέπει να λάβει υπόψη του 5 τάσεις που θα διαμορφώσουν τις σχέσεις με τον πελάτη-καταναλωτή.

Τις 5 αυτές τάσεις καταγράφει σε μια ενδιαφέρουσα – όσο και μεστή – ανάλυσή της η Sitecore, αμερικανική εταιρεία ψηφιακών υπηρεσιών, η οποία συγκεντρώνει δυνατότητες περιεχομένου, εμπορίου και δεδομένων σε μια συνδεδεμένη πλατφόρμα, την οποία εμπιστεύονται εταιρείες όπως οι American Expess, ASOS, Kimberly-Clark, L’ Oreal, Volvo Cars κ.α.

Η πρώτη τάση κατά την Sitecore αφορά στην κοινά αποδεκτή πλέον πεποίθηση ότι το υβριδικό μοντέλο αγορών που συνδυάζει το φυσικό με το online κατάστημα θα παραμείνει ισχυρό και στην μετά πανδημία εποχή. Οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου θα διευρύνουν περαιτέρω τις επενδύσεις τους σε ψηφιακές τεχνολογίες που προωθούν τις ηλεκτρονικές αγορές, την παραλαβή από το κατάστημα ή την ολοκλήρωση των αγορών μέσων της υπηρεσίας click & collect, την οποία γνωρίσαμε και στην Ελλάδα στα δύο lockdown που βιώσαμε.

Η δεύτερη τάση αφορά στην ανάγκη των επιχειρήσεων να καλλιεργήσουν κλίμα εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές τους. Όσο περισσότερο οι τελευταίοι ευαισθητοποιούνται για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να δίνουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αναλάβουν την ευθύνη του τρόπου με τον οποίο συλλέγονται, αποθηκεύονται και αξιοποιούνται οι προσωπικές τους πληροφορίες. Τα brands θα πρέπει να οικοδομήσουν ένα στέρεο θεμέλιο χρησιμοποιώντας αυτά τα δεδομένα. Η Sitecore εκτιμά ότι η τεχνολογία πρέπει να καταγράφει, να ενοποιεί και να ενεργοποιεί πολυκαναλικές στρατηγικές που μετατρέπουν την προσέγγιση marketing σε εξατομικευμένες εμπειρίες με βάση τις μοναδικές επιθυμίες και ανάγκες κάθε πελάτη.

Ως τρίτη τάση για το 2022, η Sitecore εκτιμά ότι οι εξατομικευμένες εμπειρίες θα αποτρέψουν τους πελάτες από το να διακόψουν τις αγορές τους. Οι καθυστερήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να οδηγήσουν σε απογοητευμένους καταναλωτές που αναζητούν άλλο κατάστημα όταν το προϊόν που επιθυμούν δεν είναι διαθέσιμο. Τα e-shops μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα, χρησιμοποιώντας ιστορικό περιήγησης και αντιστοιχώντας πρότυπα τεχνητής νοημοσύνης για να προτείνουν το επόμενο καλύτερο διαθέσιμο προϊόν. Η εξατομίκευση με βάση τα δεδομένα παρέχει επίσης τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις, ειδικότερα σε εκείνες που διαθέτουν φυσικά καταστήματα, να προσφέρουν μια πιο εξατομικευμένη, υβριδική εμπειρία που μοιάζει περισσότερο με προσωπική αγορά και κατευθύνει τον καταναλωτή σε προϊόντα που υπάρχουν σε απόθεμα και είναι άμεσα διαθέσιμα.

Ως τέταρτη τάση η Sitecore βλέπει τα brands να μετατρέπονται σε φορείς πρόβλεψης αναγκών. Η εξατομίκευση απαιτεί πολύ περιεχόμενο, το οποίο οι καταναλωτές θα διαμορφώσουν στη συνέχεια με βάση τα ενδιαφέροντά τους. Οι εξατομικευμένες πληροφορίες δημιουργούν engagement, οδηγούν στην αφοσίωση και σε νέες αγορές.

Τέλος, η πέμπτη τάση είναι η επαυξημένη πραγματικότητα, η οποία θεωρείται το επόμενο μεγάλο κεφάλαιο για το marketing. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Sitecore, οι εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας (ΑR) και εικονικής πραγματικότητας (VR) θα αυξηθούν καθώς οι επιχειρήσεις έχουν συνειδητοποιήσει την ευελιξία και την ευκολία που προσφέρουν.

Σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα ευμετάβλητο, κάθε πρόβλεψη καθίσταται επισφαλής. Ωστόσο, οι παραπάνω προβλέψεις και εκτιμήσεις της Sitecore – τις οποίες υπογράφει η Γενική Διευθύντρια Marketing της εταιρείας, Paige O’Neill – φαίνεται να είναι ρεαλιστικές και πολύ κοντά στην πραγματικότητα που θα βιώσει ο κλάδος το 2022. Και ως τέτοιες, αξίζει να τις κρατήσουμε στο μυαλό μας.