Με τις αγορές στα κοινωνικά δίκτυα να γίνονται όλο και πιο διαδεδομένες, πώς μπορούν οι marketers να μεγιστοποιήσουν το ad performance τους; Ποιος είναι ο ρόλος του δημιουργικού και του copy και ποιες οι τάσεις που θα καθορίσουν τις εξελίξεις;

Απαντήσεις σε αυτά και άλλα ερωτήματα έδωσε ο Patrick Wind, Managing Director του AdsAccelerator.com, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Marketing Week. Αναλύοντας το zero-friction funnel, τους παράγοντες που το καθιστούν αναγκαιότητα, καθώς και τις παραμέτρους που συμβάλλουν στην επιτυχημένη εφαρμογή του, έδωσε tips για υψηλά ROAS και εντόπισε τις συνηθέστερες παγίδες για τα brands.

MW: Είναι προφανές ότι το social commerce γνωρίζει όλο και ευρύτερη διάχυση. Τι σημαίνει αυτό για τα brands και το funnel που καλούνται να δημιουργήσουν; Πώς μπορούν να αξιοποιήσουν τη συγκεκριμένη τάση;

Patrick Wind: Δεδομένου ότι όλες οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν ως στόχο να διατηρήσουν την επισκεψιμότητα στο σύστημά τους, είναι πολύ λογικό να παίξετε με τους κανόνες τους. Είτε πρόκειται για το Facebook, το Instagram, το Snapchat, το TikTok ή ακόμα και το LinkedIn. Σε κανέναν δεν αρέσει όταν οι δημοσιεύσεις σας περιλαμβάνουν URL που θα μεταφέρει τον χρήστη από την πλατφόρμα στο δικό σας Shopify κατάστημα, για παράδειγμα. Ως εκ τούτου, η εφαρμογή του zero-friction funnel αποτελεί εξαιρετική λύση, κατά την οποία διατηρείτε το traffic στην πλατφόρμα εφαρμόζοντας συγκεκριμένα ad formats που δουλεύουν μέσα στο σύστημά τους.

Με τα Facebook Ads μπορείτε εύκολα να προβάλλετε video καμπάνιες, να επαναστοχεύσετε τους χρήστες που έχουν παρακολουθήσει το 75% ή ακόμη και το 95% ενός συγκεκριμένου video και στη συνέχεια, μέσα από lead generation, να συλλέξετε τα στοιχεία επικοινωνίας τους.
Στο e-commerce περιβάλλον αυτό επιτυγχάνεται εύκολα με το Facebook Pay και το Instagram Checkout, όπου ο χρήστης μπορεί να κλείσει ολόκληρο τον κύκλο αγοράς χωρίς ποτέ να εγκαταλείψει την πλατφόρμα.

Στην ομιλία σας στο E-commerce conference αναφερθήκατε στη σημασία του δημιουργικού και παρουσιάσατε μια σειρά διαφορετικών τύπων. Είναι όλα εξίσου κατάλληλα για κάθε μάρκα/προϊόν/στόχο;

Καθώς η στόχευση και το segmentation γίνονται όλο και περισσότερο αυτοματοποιημένα, το δημιουργικό στοιχείο των διαφημίσεών σας γίνεται πιο σημαντικό από ποτέ. Κάποτε δουλεύαμε με χιλιάδες διαφορετικές καμπάνιες, διαφημιστικά sets και διαφημίσεις, αλλά εν έτει 2021 ο αλγόριθμος των Facebook και Instagram κάνει όλη τη «χειρωνακτική» δουλειά με πολύ πιο αποδοτικό τρόπο. Η μόνη παράμετρος που δεν μπορούν να αναλάβουν οι μηχανές είναι το δημιουργικό και το κείμενο που εισάγουμε στο Ads Manager.

Φυσικά οι διαφημίσεις αυτές θα πρέπει να είναι πολύ διαφορετικές ανάλογα με το προϊόν ή την υπηρεσία που προωθείτε. Αλλά γενικά όλες έχουν κάτι κοινό: την αρχή AIDA (Attention, Interest, Desire, Action). Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κερδίσουμε την προσοχή με ένα scroll-stopper ή pattern-breaker στα πρώτα δευτερόλεπτα της διαφήμισης, να δημιουργήσουμε ενδιαφέρον και επιθυμία με πειστικό copy και στη συνέχεια να κινητοποιήσουμε με ένα ξεκάθαρο call-to-action στο τέλος της διαφήμισης.

Υπάρχει κάποιο case study που ξεχωρίζει για εσάς;

Το case για το οποίο είμαι προσωπικά περισσότερο περήφανος είναι χωρίς αμφιβολία το δικό μας funnel, για την πλατφόρμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης AdsAccelerator.com. Εφαρμόζοντας το zero-friction funnel που αναφέραμε παραπάνω, επιτύχαμε να αγγίξουμε σύντομα επταψήφια νούμερα. Το σημαντικότερο δίδαγμα είναι ότι για κάθε προϊόν ή προσφορά είναι απαραίτητο να βρείτε το κατάλληλο κανάλι marketing. Και εφόσον προσφέρουμε υψηλού επιπέδου επιμόρφωση για Facebook και Instagram Ads, ο καλύτερος τρόπος για να προσεγγίσουμε το target group μας είναι μέσω Facebook και όχι τόσο μέσω Google Ads, YouTube Ads ή ακόμα και LinkedIn Ads.

Ποιες είναι οι τάσεις που πιστεύετε ότι θα καθορίσουν το οικοσύστημα των social media μετά την ενημέρωση του iOS 14 της Apple;

Μετά τη συγκεκριμένη ενημέρωση, όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα αρχίσουν να συνειδητοποιούν ζητήματα ιδιωτικότητας και θα σταματήσουν να μοιράζονται δεδομένα με τους διαφημιζόμενους. Αυτήν τη στιγμή, μόλις το 11% των χρηστών αποδέχεται την ιχνηλάτηση που σημαίνει ότι το 89% δεν είναι δυνατόν να γίνει retargeted. Η μεγαλύτερη τάση στη βιομηχανία μας είναι επομένως ξεκάθαρα το zero-friction funnel και όλες οι σχετικές λύσεις που λειτουργούν εξ’ ολοκλήρου στα διαφορετικά συστήματα, όπως των Facebook και Instagram και άρα δεν αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα.

Μοιράζεστε συστηματικά τις γνώσεις σας με ανθρώπους από όλον τον κόσμο. Ποια είναι η νούμερο ένα συμβουλή σας προς όλους τους marketers εκεί έξω;

Η νούμερο ένα συμβουλή μου για τους marketers είναι να είναι ειλικρινείς και αυθεντικοί. Υπάρχουν τόσοι πολλοί ψεύτικοι gurus και wannabe experts και ο μόνος τρόπος να ξεχωρίσετε είναι να είστε με κάθε τρόπο η πιο αληθινή εκδοχή του εαυτού σας.

Μην διστάσετε να δείξετε την ευάλωτη πλευρά σας, με αποτυχίες και καμπάνιες που ίσως δεν πήγαν καλά. Κανείς δεν είναι τέλειος. Ας πολεμήσουμε το «σύνδρομο του απατεώνα» που προκαλούμε σε χιλιάδες συναδέλφους marketers, τρομοκρατώντας τους καθημερινά με «πειραγμένα» στο photoshop screenshots από ROAS από τις «απίστευτα επιτυχημένες» καμπάνιες μας. Να είστε αληθινοί και να εφαρμόζετε #AuthenticMarketing στη δουλειά σας.

Τα πέντε συνηθέστερα λάθη

MW: Έχετε βοηθήσει πολλά brands με τα Facebook ads. Ποια είναι τα λάθη που συναντάτε συχνότερα;

Πέντε είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη σήμερα: Οι διαφημιζόμενοι επικοινωνούν το λάθος μήνυμα, στους λάθος ανθρώπους, με βαρετές και στατικές διαφημίσεις, στο λάθος format. Συνεπώς, προκειμένου να αποφύγουν αυτά τα λάθη, θα πρέπει να εστιάσουν στο να έχουν εκπληκτικά δημιουργικά και κείμενα (που να ακολουθούν την αρχή AIDA) και να αφήσουν τον αλγόριθμο να αναλάβει τη στόχευση. Αυτό που συχνά λέμε πλέον είναι ότι «Το copy σας είναι και η στόχευσή σας», γιατί, οι «σωστοί» άνθρωποι από κάθε segment θα επιλεγούν «από μόνοι τους», όταν τους προσφέρετε το κατάλληλο trigger στις διαφημίσεις σας.

Short Bio
Ο Patrick Wind είναι Managing Director του AdsAccelerator.com και συμπεριλαμβάνεται στη φετινή λίστα του Forbes 30 under 30 με τους πιο influential marketers στην Ευρώπη. Παρέχει υπηρεσίες online επιμόρφωσης σε χιλιάδες επιχειρηματίες για ανάπτυξη μέσω προηγμένων Facebook και Instagram ads. Η «Full-Funnel Στρατηγική» του εφαρμόζεται από διεθνή brands, κορυφαία agencies, καθώς και από τις πιο ανερχόμενες ευρωπαϊκές startups.