Με την παγκόσμια αγορά ενέργειας να βρίσκεται αντιμέτωπη με επικείμενη αύξηση της ζήτησης έως και 20% μέχρι το 2040, οι εταιρείες του κλάδου ενδυναμώνουν τον «πράσινο» προσανατολισμό τους και θέτουν ως προτεραιότητα την ευελιξία και τη βέλτιστη καταναλωτική εμπειρία.

Νέα προγράμματα με έμφαση στην οικονομία και την ευελιξία λανσάρουν οι εταιρείες ενέργειας, δημιουργώντας λύσεις που απαντούν σε συγκεκριμένες ανάγκες και ανταποκρίνονται στις εξατομικευμένες απαιτήσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Θέτοντας ως καίριο στόχο την ενημέρωση και «εκπαίδευση» του κοινού, υλοποιούν διαδραστικές ενέργειες και στρατηγικές συνεργασίες, ενώ στρέφουν όλο και πιο έντονα το ενδιαφέρον στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης, μέσα από συμμαχίες με ολόκληρο το επιχειρηματικό φάσμα. Παράλληλα, τα brands ενέργειας κινητοποιούνται έντονα και στον επικοινωνιακό «στίβο», μέσα από 360 καμπάνιες, χορηγίες και activations που αναδεικνύουν τις αξίες της αξιοπιστίας, της υπευθυνότητας και της πελατοκεντρικότητας.

Η εξατομίκευση οδηγεί τα λανσαρίσματα
Σε αυτό το περιβάλλον, οι πάροχοι ενέργειας διαμορφώνουν το portfolio των διαθέσιμων λύσεων με κύριο άξονα τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε πελάτη, ιδιώτη ή επιχείρησης. Την ίδια στιγμή, η ανάγκη για διαφάνεια και οικονομία συνιστά καθοριστική παράμετρο για τον σχεδιασμό των νέων προγραμμάτων, ενώ η διασφάλιση ευελιξίας για τον καταναλωτή αποτελεί επίσης προτεραιότητα.

Σε αυτήν τη λογική, η Volton παρουσίασε τα νέα προγράμματα Volton Smart, διαθέσιμα σε νέους και υφιστάμενους οικιακούς πελάτες. Στον πυρήνα του σχεδιασμού τους βρίσκεται η απλότητα και η ευκολία, σε συνδυασμό με την ξεκάθαρη πολιτική χρέωσης. Τα νέα προγράμματα προσφέρουν δυνατότητα επιλογής ανάλογα με την κατανάλωση ρεύματος, με σταθερό μηνιαίο λογαριασμό ενέργειας, για όλον τον χρόνο, 10% έκπτωση συνέπειας, καθώς και έναν μήνα δώρο για τους νέους πελάτες. Η Volton λάνσαρε επίσης έξι επαγγελματικά προγράμματα, απαντώντας στις διαφορετικές ανάγκες κάθε επιχείρησης και προσφέροντας μια σειρά από κίνητρα εξοικονόμησης ενέργειας.

Από την πλευρά της, η Protergia, ο τομέας ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου της Mytilineos, με το Οικιακό MVP πρόγραμμά της, προσφέρει έκπτωση 50% επί των χρεώσεων ενέργειας ημέρας και νύχτας για εμπρόθεσμες πληρωμές, ενώ η ενέργεια που θα καταναλώνεται προέρχεται αποκλειστικά από «πράσινες» πηγές. Με το νέο αυτό προϊόν της Protergia, οι καταναλωτές θα έχουν σταθερό πάγιο τον μήνα (ανεξάρτητα της εμπρόθεσμης πληρωμής), χωρίς εγγύηση, με εξόφληση μέσω πάγιας εντολής τραπεζικού λογαριασμού.

Μέσα στη χρονιά, η Watt+Volt παρουσίασε ένα πρόγραμμα για σπίτια και επιχειρήσεις χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής, βασισμένο σε ένα διαφανές μοντέλο τιμολόγησης, ανεξάρτητα από τις διακυμάνσεις ή την εποχικότητα στην κατανάλωση της ενέργειας. Με το πρόγραμμα Zero, το σπίτι ή η επιχείρηση δε χρεώνονται πάγια, μια δεδομένη προσυμφωνημένη τιμή/kWh ή ρήτρες αναπροσαρμογής. Για εκείνους που μετακινούνται τακτικά λόγω επαγγέλµατος ή ιδιότητας, η Watt+Volt διαθέτει το νέο πρόγραµµα ηλεκτρικού ρεύµατος «Ζero on the move». Απευθύνεται σε δασκάλους, φοιτητές, στρατιωτικούς, γιατρούς και άλλες κατηγορίες που αλλάζουν βάση συχνά και παρέχει τη δυνατότητα αποχώρησης στους εννέα µήνες. Επίσης, έχει µηδενική ρήτρα αναπροσαρµογής κόστους, µηδενικά πάγια, ενώ ο καταναλωτής καταβάλλει το κόστος της ενέργειας που καταναλώνει συν ένα ελάχιστο ποσό τον µήνα για τη Watt+Volt.

Εμπειρία που δίνει «ενέργεια»
Ωστόσο, η προσφορά εξατομικευμένων επιλογών αποτελεί μία μόνο μεταβλητή στην «εξίσωση» της εμπειρίας. Η εξυπηρέτηση στο φυσικό κατάστημα, η αλληλεπίδραση στις ψηφιακές πλατφόρμες, η αξιοποίηση τεχνολογικών καινοτομιών και η ολοκληρωμένη ενημέρωση είναι εξίσου σημαντικές. Ο Μάκης Θέμελης, Senior Director, Digital Commercial & eMobility Transformation της ΔΕΗ ΑΕ (PPC SA), εξηγεί σχετικά: «Η βέλτιστη εμπειρία του πελάτη είναι ο βασικός στόχος των δράσεών μας. Παραδείγματα διασφάλισής της αποτελούν οι εξής καινοτομίες:

  1. Τα καταστήματα της ΔΕΗ αλλάζουν ρόλο και από σημεία πληρωμής λογαριασμών και ρυθμίσεων γίνονται σημεία αναφοράς νέων υπηρεσιών, προσβάσιμων και φιλικών σε όλους, όπως: myΔΕΗ 24/7 (πληρωμές λογαριασμών όλο το 24ωρο), myΔΕΗ Service Point (γρήγορη ηλεκτρονική εξυπηρέτηση), παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για θέματα εξοικονόμησης ενέργειας, χώροι πώλησης “έξυπνων” προϊόντων, κ.ά.
  2. Σύγχρονες ψηφιακές υπηρεσίες, όπως: e-SelfMetering (ό,τι καταναλώνω, τόσο πληρώνω), e-bill (γρήγορη online διαχείριση λογαριασμού), chatbots (άμεση 24/7 ανταπόκριση στα αιτήματα των πελατών μας), e-Appointment για προγραμματισμό των ραντεβού σε ένα κατάστημα ΔΕΗ.
  3. Omnichannel υπηρεσίες και εφαρμογές όπως στο νέο κατάστημά μας στο Μαρούσι ή τα pop-up stores μας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (Golden Hall & Mediterranean Cosmos), τα οποία προσδίδουν μια νέα εμπειρία εξυπηρέτησης από τη ΔΕΗ».

«Στην πρίζα» με νέες συμμαχίες
Στο επίκεντρο τίθεται και ο άξονας της ηλεκτροκίνησης με πρωτοβουλίες και συνεργασίες που συμβάλλουν ενεργά στη διάχυσή της. Με αυτόν τον στόχο, η ΔΕΗ, με «όχημα» το ΔΕΗ Βlue, εγκαθιστά και λειτουργεί τέσσερα σημεία φόρτισης ηλεκτροκίνητων ΙΧ στο parking του Athens Metro Mall. Έτσι, οι επισκέπτες του εμπορικού κέντρου με ηλεκτροκίνητα οχήματα θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να τα φορτίσουν κατά τη διάρκεια των αγορών τους. Οι συγκεκριμένοι σταθμοί ταχείας φόρτισης διαθέτουν δύο πρίζες ισχύος 22 kW η καθεμία και είναι συνδεδεμένοι με την ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης του δικτύου ΔΕΗ Blue, μέσω της οποίας παρέχεται 24ωρη υποστήριξη σε όλους τους χρήστες, ιδιώτες και επιχειρήσεις. Αντίστοιχα, η ΔΕΗ δημιουργεί δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος και, ήδη, βρίσκονται σε λειτουργία περισσότερα από 250 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων «ΔΕΗ Blue» σε καταστήματα της αλυσίδας σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, η ΔΕΗ και η Ελινόιλ προχώρησαν στην υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας, στο πλαίσιο του οποίου, μεταξύ άλλων, η ΔΕΗ θα αναλάβει να τοποθετήσει φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων σε πρατήρια του δικτύου της Ελινόιλ.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής της προτεραιότητας για ανάπτυξη του μοντέλου αστικής και οικιακής φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Watt+Volt λάνσαρε τη νέα υπηρεσία Chargespot και θα προσφέρει πλήρη υποστήριξη του έργου, από τη μελέτη του χώρου τοποθέτησης του φορτιστή, την εγκατάστασή του, αλλά και τη συνεχή υποστήριξη και συντήρησή του. Οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις αποκτούν έσοδα από τις φορτίσεις και οφέλη στον λογαριασμό ρεύματος μέσω του προγράμματος Chargespot Business, ενώ δημιουργούν προστιθέμενη αξία για τους πελάτες τους.

Η ενημέρωση στο επίκεντρο
Την ίδια στιγμή, καθώς οι μετασχηματισμοί στο τοπίο της ενέργειας διαδέχονται ο ένας τον άλλον με φρενήρεις ρυθμούς, η ανάγκη για συστηματική ενημέρωση του κοινού γίνεται επιτακτική. Οι εταιρείες του κλάδου αναλαμβάνουν να πληροφορήσουν τη βάση τους, αναπτύσσοντας πολύπλευρη παρουσία και engaging δράσεις, online και offline. Προς αυτή την κατεύθυνση, η Volton έδωσε το «παρών» στο συνέδριο Cyber Greece 2021, εκπροσωπούμενη από τον Γενικό Διευθυντή της, Διονύση Τσίτο, ο οποίος ανέλυσε τα θέματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο τομέας της ενέργειας, καθώς και τις εφαρμογές των δικτύων 5ης γενιάς. Επίσης, αναφέρθηκε στο επενδυτικό πλάνο που έχει ο όμιλος Volton για την ανάπτυξη αιολικών και φωτοβολταικών πάρκων, καθώς και στη διεύρυνση της δραστηριότητάς του.

Προκειμένου να ενημερώσει και να υποστηρίξει τους καταναλωτές, το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας λάνσαρε πρόσφατα νέο microsite, με απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με το κόστος της ενέργειας και την ενεργειακή κρίση που βρίσκεται σε εξέλιξη, ώστε να βρουν συμβουλές για εξοικονόμηση ενέργειας από τους πλέον ειδικούς.
Δράσεις ενημέρωσης για την εξοικονόμηση ενέργειας, την κατανάλωση βιώσιμης ενέργειας, τη δυνατότητα αυτοπαραγωγής και, γενικά, τη βιώσιμη ζωή στο σπίτι, σχεδίασε και η ΔΕΗ σε συνεργασία με την Ikea, ενώ η Volterra, νωρίτερα μέσα στη χρονιά, διοργάνωσε promotional ενέργειες σε καταστήματα του δικτύου της για τη γνωριμία με την πράσινη ενέργεια και τις σχετικές λύσεις της εταιρείας.

Έντονη χορηγική δράση
Παράλληλα, αξιοσημείωτες είναι και οι χορηγικές πρωτοβουλίες των εταιρειών της κατηγορίας, με συνεπείς συνεργασίες που τις συνδέουν με τον αθλητισμό και την ψυχαγωγία. Πρόσφατα, η Volton ανακοίνωσε ότι θα αποτελέσει Επίσημο Υποστηρικτή της ΠΑΕ ΑΕΚ για την αγωνιστική περίοδο 2021-2022, καλύπτοντας πλήρως όλες τις ανάγκες της ΠΑΕ ΑΕΚ σε ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο, ενώ οι φίλαθλοι της ομάδας θα έχουν προνομιακή πρόσβαση σε σειρά προϊόντων.

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η Volterra στηρίζει ως Μεγάλος Χορηγός την ΠΑΕ Καλαμάτας μέσα από μια πολύπλευρη συνεργασία, που μεταξύ άλλων θα δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες της Μεσσηνίας να επωφεληθούν από προωθητικές ενέργειες, ενώ η Watt+Volt συνεχίζει στο πλευρό του πρωταθλητή του στίβου Στέλιου Μαλακόπουλου. Από την πλευρά της, η ΔΕΗ υποστήριξε τα Mad Video Music Awards 2021, ενώ η Zeniθ ήταν Χρυσός Χορηγός του Line Summer Tour 2021 του τραγουδιστή Αντώνη Ρέμου, στο πλαίσιο συνεργασίας τους που εγκαινιάστηκε λίγους μήνες νωρίτερα.


Μάκης Θέμελης, Senior Director, Digital Commercial & eMobility Transformation, ΔΕΗ ΑΕ (PPC SA)

Αξιοπιστία και μακροπρόθεσμος σχεδιασμός
Κεντρική θέση κατέχουν οι δύο αυτοί πυλώνες για την ανάπτυξη, με την περιβαλλοντική υπευθυνότητα και την πελατοκεντρικότητα να τίθενται στην κορυφή της ατζέντας.
«Η ΔΕΗ, τα τελευταία δύο χρόνια, πέτυχε κάτι που καμία εταιρεία μέχρι σήμερα δεν έχει πετύχει. Κατάφερε να δεκαπλασιάσει την αξία του οργανισμού, μετατρέποντάς τον από συστημικό κίνδυνο σε μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας. Κι αυτό έγινε υλοποιώντας μια στρατηγική με δύο άξονες:

  1. Αντιμετώπισε τα προβλήματα του παρελθόντος, όπως ληξιπρόθεσμες πληρωμές, μεγάλος δανεισμός, αναξιοπιστία, εξάρτηση από λιγνίτη και έλλειψη Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
  2. Ανέπτυξε στρατηγική επενδύσεων για προοπτική ανάπτυξης στο μέλλον, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των αγορών μέσα από τον στρατηγικό μετασχηματισμό του οργανισμού, τόσο σε εμπορικό όσο και ψηφιακό επίπεδο.

Συνεπώς, οι τομείς στους οποίους η ΔΕΗ επενδύει στην σημερινή εποχή, συνοψίζονται στις παρακάτω τρεις ενότητες:

  • Απολιγνιτοποίηση (από τον λιγνίτη στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας)
  • Ρευστότητα και βελτίωση στο προφίλ χρέους της ΔΕΗ
  • Πελατοκεντρική προσέγγιση μέσα από εμπορικές δράσεις και έμφαση στην άρτια και γρήγορη εξυπηρέτηση του αγοραστικού κοινού (νέα omnichannel καταναλωτική εμπειρία με όχημα τον ψηφιακό μετασχηματισμό).»

    In the news

  • Tην υπηρεσία Ιncharge λάνσαρε η Nrg σε εκδήλωση όπου παρουσίασε και την εξέλιξη του νέου της λογοτύπου. Το Ιncharge είναι ένα δίκτυο ταχυφορτιστών που εκτείνεται σε όλο το εθνικό δίκτυο, αξιοποιώντας τις υποδομές του ομίλου Motor Oil, μέσω των πρατηρίων της Avin και της Shell. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τη νέα διαφημιστική καμπάνια της Nrg, η οποία αναδεικνύει τη στρατηγική επιλογή της εταιρείας μέσω του Ιncharge, «να κάνει το ταξίδι της ηλεκτροκίνησης πραγματικότητα με το μοναδικό και μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στη χώρα, με καινοτόμες τεχνολογίες αιχμής και λύσεις για όλους».
  • Στον κλάδο αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας εισέρχεται η Volterra, με πρώτο έργο της την ανάπτυξη αυτόνομου σταθμού αποθήκευσης στη Βοιωτία, με ισχύ 50MW και χωρητικότητα 100MWh. Το δεύτερο έργο αφορά στην ανάπτυξη υβριδικού σταθμού αποθήκευσης με παραγωγή ΑΠΕ στην Κω. Ο σταθμός θα αποτελείται από ένα φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 2MW και ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας (BESS) ισχύος 2,4MW και χωρητικότητας 5MWh. Και οι δύο σταθμοί θα αξιοποιούν την τεχνολογία αποθήκευσης μπαταριών ιόντων λιθίου.
  • Το 80ό της κατάστημα εγκαινίασε η Watt+Volt με την πρόσφατη διπλή προσθήκη καταστημάτων στο Παγκράτι και την Καλλιθέα, στο πλαίσιο του αναπτυξιακού της πλάνου. Όπως επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση η εταιρεία, τα καταστήματα Watt+Volt προσφέρουν στον πελάτη μια ολοκληρωμένη εμπειρία ενέργειας με τη βοήθεια και του προσωπικού τους, ενώ οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους. Παράλληλα, όπως αναφέρει, η Watt+Volt βοηθά στην τόνωση των τοπικών κοινωνιών.

Celebrities και εμπειρία συναντιούνται στην επικοινωνία

ΔΕΗ: Με κεντρικό μήνυμα «Ένα με το μέλλον», η καμπάνια που δημιούργησε η DDB Athens για τη ΔΕΗ αφορά τις νέες υπηρεσίες ψηφιακής εξυπηρέτησης πελατών, στις οποίες περιλαμβάνονται το πρόγραμμα ΔΕΗ MyEnergyCoach και οι υπηρεσίες e-Self Metering, e-Bill, ΔΕΗ Chatbot και MyΔΕΗ 24/7. Την παραγωγή της ταινίας επιμελήθηκε η TopCut Modiano σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Ρέντη.

Ήρων: Τον τίτλο «Από το σκοτάδι στο φως» φέρει η νέα καμπάνια της Admine για λογαριασμό της Ήρων. Η καμπάνια δημιουργήθηκε με αφορμή την αθλητική χορηγία της εταιρείας σε τρεις Έλληνες πρωταθλητές. Η καμπάνια έχει στόχο να ρίξει φως στα προσωπικά «σκοτάδια» των αθλητών και στα εμπόδια που ξεπέρασαν και ξεπερνούν. Η ταινία προβάλλεται στα digital Μέσα και πλαισιώνεται με επικοινωνία στα social media. Για τη δημιουργία της ταινίας και τη φωτογράφιση, η Admine συνεργάστηκε με τη Math studio.

Zeniθ: Η Αντιγόνη Ψυχράμη και ο Δημήτρης Μακαλιάς πρωταγωνιστούν στη νέα επικοινωνία της Zeniθ που φέρει την υπογραφή της Ogilvy. Οι δύο ηθοποιοί εντάσσονται στο δυναμικό της «Κορυφαίας Ομάδας της Zeniθ», με στόχο να αναδείξουν τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας, τις οποίες καλύπτει η Zeniθ μέσα από το portfolio προϊόντων και υπηρεσιών της. Η καμπάνια περιλαμβάνει videos, τηλεοπτικά και digital, social media posts και άλλες δράσεις. Την παραγωγή επιμελήθηκε η Top Cut Modiano, σε σκηνοθεσία Απόστολου Παπαθανασίου.

Nrg: Ένα νέο διαφημιστικό σποτ παρουσίασε η Nrg σε συνεργασία με τη Frank & Fame. Στο σποτ, ο ηθοποιός Νίκος Κουρής εξηγεί τα οφέλη της Nrg σε ένα ζευγάρι, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να συνδυάσει το φυσικό αέριο και το ρεύμα στην κατοικία του, προκειμένου να επιτύχει περισσότερη οικονομία. Η καμπάνια αναπτύσσεται σε τηλεόραση και digital και έχει ως στόχο να διαφωτίσει τον καταναλωτή, μιλώντας με απλότητα για τη σύγχρονη λογική στην ενέργεια. Την παραγωγή της διαφημιστικής ταινίας επιμελήθηκε η Filmiki Productions.

Protergia: Η νέα καμπάνια από τη The Newtons Laboratory για την Protergia έχει και πάλι για πρωταγωνιστή τον Γιάννη Αντετοκούνμπο και τίτλο «Τα στοιχεία της φύσης». Η καμπάνια ξεκίνησε με TVC από τη Filmiki Productions και πλαισιώνεται από 360 επικοινωνία. Στο τηλεοπτικό σποτ, ο πρωταγωνιστής καταλαβαίνει «πως δεν μπορεί να εναντιωθεί κανείς στα στοιχεία της φύσης, και μόνο όταν εναρμονίζεται με αυτά, μπορεί να πετύχει το αδύνατο».

Watt+Volt: Με μια νέα καμπάνια από τη 4 Wise Monkeys λάνσαρε η Watt+Volt το νέο πρόγραμμα Zero. To πρόγραμμα αφορά σπίτια και επιχειρήσεις, χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής, ενώ είναι βασισμένο σε ένα διαφανές μοντέλο τιμολόγησης. Την παραγωγή ανέλαβε η Magikon, σε σκηνοθεσία Θάνου Μήτσιου.