Mετά από 14 χρόνια πορείας σε έναν δύσκολο και απαιτητικό εκδοτικό οργανισμό, όπως είναι ο Όμιλος της Καθημερινής, ο Παναγιώτης Ροτζιώκος κάνει το επόμενο, σημαντικό επαγγελματικό του βήμα, ξεκινώντας συνεργασία με τον Όμιλο Επιχειρήσεων Διονύση Παναγιωτάκη, αναλαμβάνοντας καθήκοντα Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή. Καθήκοντα που αφορούν τόσο στο κανάλι Action24, όσο και σε 9 αθηναϊκά θέατρα που ανήκουν στον εν λόγω επιχειρηματία.

Στις πρώτες μεγάλες προκλήσεις που θα κληθεί να ανταποκριθεί ο Παναγιώτης Ροτζιώκος, περιλαμβάνεται η ριζική ανανέωση του τηλεοπτικού καναλιού Action24, το οποίο επανατοποθετείται στην αγορά των media, στηριζόμενο στο τρίπτυχο ενημέρωση, αθλητισμός, ψυχαγωγία. Στο πλαίσιο ανάληψης των νέων του καθηκόντων, είχαμε την ευκαιρία για μια ενδιαφέρουσα συζήτηση μαζί του, με αιχμή το Action24, αλλά και τη γενικότερη διαμορφούμενη κατάσταση στον κλάδο των media.

Marketing Week: Σε ένα πολύ δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον, με τη διαφημιστική αγορά κατακερματισμένη, αλλά και δεκάδες ανοικτά θεσμικά ζητήματα για τον τρόπο λειτουργίας των media, προκαλεί εντύπωση η προσπάθεια ενός «μικρού» και ουσιαστικά νέου καναλιού να επενδύσει στην τηλεόραση και μάλιστα με ιδιαίτερα φιλόδοξους στόχους. Είναι ρεαλιστικό να τίθενται τέτοιοι στόχοι κατά τη γνώμη σας; Και αν ναι, υπό ποιες προϋποθέσεις;
Παναγιώτης Ροτζιώκος:
Μα, αν δεν θέτουν φιλόδοξους στόχους οι καινούργιοι, οι άφθαρτοι και οι νέοι, ποιοι θα τους θέτουν; Ιδίως τώρα, που σωστά υπογραμμίζετε ότι είναι δύσκολο το επιχειρηματικό περιβάλλον, όπως και το συνολικό περιβάλλον στην Ελλάδα, έχει νόημα μια νέα πρόταση.

Στην δική μας περίπτωση πρόκειται για μια υγιή επιχειρηματική προσπάθεια, που εξελίσσεται σταδιακά, με απόλυτα διαφανείς όρους. Αυτά τα στοιχεία, θεωρώ ότι στην εποχή που διανύουμε έχουν ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα από όση στο παρελθόν. Και προϋποθέσεις δεν υπάρχουν άλλες, πέρα από την σκληρή και ειλικρινή προσπάθεια, την αγάπη για την καινοτομία και την έντιμη αντιμετώπιση του τηλεθεατή, όσο και των εμπορικών μας συνεργατών. Πιστεύω απόλυτα ότι η σοβαρότητά μας, η εντιμότητα και η ευγένεια της προσέγγισής μας θα εκτιμηθούν από όλους.

Κάνοντας την πρώτη σας επαφή με το Action24 και τον Διονύση Παναγιωτάκη, πριν ακόμα αποφασίσετε να συνεργαστείτε, ποια στοιχεία είδατε που σας έκαναν εντύπωση και τελικά, σας οδήγησαν στην υλοποίηση αυτής της συνεργασίας;
Κοιτάξτε, πρόκειται για έναν νέο άνθρωπο, και στην ηλικία αλλά και στη νοοτροπία. Διαθέτει ένα αυθεντικό κέφι για κάτι πραγματικά καινούριο, απαλλαγμένο από τις παθογένειες του παρελθόντος. Είναι ένας άνθρωπος που γνωρίζει σε βάθος την τηλεόραση, αλλά ταυτόχρονα ξέρει και να ακούει. Δεν θεωρεί ότι τα γνωρίζει όλα. Είναι ευγενής και ήπιων τόνων. Αυτά τα γνωρίσματα αποτελούν την βάση για μια επιτυχημένη συνεργασία και μια επιτυχημένη επιχειρηματική πορεία.

Αν σας ζητούσα να περιγράψετε τη φυσιογνωμία που θέλετε να αποκτήσει το Action24 στη νέα περίοδο της ζωής του, ποια θα ήταν αυτή; Με άλλα λόγια, ποια χαρακτηριστικά θα συνθέτουν τη νέα του ταυτότητα;
Είναι το τρίπτυχο: ενημέρωση, αθλητισμός, ψυχαγωγία. Διαθέτουμε ήδη ισχυρή δημοσιογραφική ομάδα στον ενημερωτικό τομέα, αποκλειστικές μεταδόσεις ποδοσφαιρικών αγώνων ξένων πρωταθλημάτων, την αφρόκρεμα των αθλητικών συντακτών στο κομμάτι του αθλητισμού, και ονόματα στην ψυχαγωγία όπως του Θοδωρή Αθερίδη, του Νίκου Μαστοράκη και της Δήμητρας Ματσούκα. Στόχος μας, με αυτά τα ισχυρά «όπλα» που διαθέτουμε, είναι να χτίσουμε μια ειλικρινή σχέση με τους τηλεθεατές. Μέσα από αυτή την ειλικρίνεια θα ενδυναμωθεί η παρουσία του Action24 στο τηλεοπτικό τοπίο. Γιατί το Action24 θα είναι στους τηλεθεατές χρήσιμο και ευχάριστο και, μοιραία, θα γίνει αναγκαίο.

Το Action24 στο ξεκίνημά του είχε εστιάσει στον αθλητισμό, ενώ πλέον έχει προσθέσει την ενημέρωση και την ψυχαγωγία. Εκτιμάτε ότι στην παρούσα φάση, με τα υπάρχοντα δεδομένα δεν υπάρχει περιθώριο για ένα απόλυτα εξειδικευμένο κανάλι;
Φυσικά υπάρχουν περιθώρια για εξειδικευμένα κανάλια. Η εμπειρία στο εξωτερικό το αποδεικνύει. Αλλά η πρόκληση του τρίπτυχου που σας προανέφερα είναι πιο μεγάλη και πιο σημαντική. Μας δίνει την δυνατότητα να προσφέρουμε περισσότερα στην κοινωνία και αυτό είναι που θέλουμε να κάνουμε.

Ποια κρίνετε αυτή τη στιγμή ως τα σημαντικότερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Action24;
Πρώτον, το γεγονός ότι ξεκινάει σε υγιείς επιχειρηματικές βάσεις. Δεύτερον, ότι έχει συγκεντρώσει δημοσιογράφους υψηλού επιπέδου, τους οποίους αφήνει να εκφραστούν ελεύθερα, χωρίς κακώς εννοούμενες παρεμβάσεις. Τρίτον, στο κομμάτι του αθλητικού προγράμματος, είχε και συνεχίζει να έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, καθώς είναι το μόνο ελεύθερο κανάλι που προβάλλει ξένα ποδοσφαιρικά ματς επιπέδου, από τα πρωταθλήματα Ολλανδίας, Πορτογαλίας, Δανίας και Ρωσίας.
Όμως, όλα αυτά καλύπτονται από την «ομπρέλα» που σας προανέφερα: η οικογένεια του Action24 θέλει πραγματικά να ξεχωρίσει με όρους σοβαρότητας, ειλικρίνειας, ευγένειας, σεβασμού και καινοτομίας. Αυτός ο χαρακτήρας είναι το σημαντικότερο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.


Οι διαφημιζόμενοι πλέον απαιτούν κάθε ευρώ επένδυσης στη διαφήμιση να φέρνει μετρήσιμο αποτέλεσμα. Την ίδια στιγμή, ζητούν ένα ποιοτικό διαφημιστικό περιβάλλον, που θα αναδεικνύει τα brands τους. Μπορεί το Action24 να εγγυηθεί τα παραπάνω; Με ποιους τρόπους;
Βεβαίως μπορεί να τα εγγυηθεί. Όταν το τηλεοπτικό περιβάλλον ενός καναλιού είναι σοβαρό, ενδιαφέρον, χωρίς λαϊκισμούς και ανάγωγες εξάρσεις, όπως είναι το περιβάλλον του Action24, τότε είναι ένα ποιοτικό περιβάλλον. Σε εμάς οι διαφημιζόμενοι δεν εμπλέκονται με αμφιλεγόμενα θεάματα και σχολιασμούς. Είμαστε καθαροί. Άρα η ταυτότητά τους δεν κινδυνεύει. Και, βεβαίως, είναι όπως το λέτε: η διαφήμιση φέρνει μετρήσιμα αποτελέσματα στις πωλήσεις. Οι μετρήσεις μας είναι ήδη καλές, και βελτιώνονται συνεχώς. Οι διαφημιζόμενοι από την πλευρά τους θα εκτιμήσουν τον βαθμό της απόδοσης της διαφημιστικής τους επένδυσης με τα αποτελέσματα στις πωλήσεις τους, αλλά και το περαιτέρω «χτίσιμο» του brand τους.

Το Action24 διαθέτει και μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παρουσία στο διαδίκτυο. Πιστεύετε ότι είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη για την καθιέρωση ενός τηλεοπτικού σταθμού η ύπαρξη και του ανάλογου portal;
Στην εποχή μας τίποτε δεν είναι απαραίτητο. Στο συγκεκριμένο, όμως, πιστεύουμε ότι η παρουσία σε διάφορα επίπεδα και μορφές media βοηθάει, δημιουργεί μια «αλληλο-συμπληρωματικότητα», αν μου επιτρέπετε τον όρο. Έτσι, ένας όμιλος media με διάφορα μέσα, όπως είναι ήδη ο δικός μας, αφουγκράζεται καλύτερα την κοινωνία, αντιλαμβάνεται τα θέλω της και τα ικανοποιεί. Ταυτόχρονα, έχει μεγαλύτερη δυνατότητα να προσφέρει γνώση, πληροφορίες, ιδέες, αλλά και ψυχαγωγία ώστε να βοηθά στην καθημερινότητά της. Υπάρχει μεγαλύτερη διάδραση, για να χρησιμοποιήσω και αυτόν τον όρο.

Είστε ένας άνθρωπος με πολύ μεγάλη εμπειρία στον Τύπο. Η μετακίνησή σας στην τηλεόραση αποτελεί για σας μια νέα πρόκληση ή συνιστά φυσική συνέχεια της επαγγελματικής σας πορείας; Γιατί επιλέξατε την τηλεόραση σε μια τόσο δύσκολη οικονομική συγκυρία;
Είναι ένας συνδυασμός των δύο που προαναφέρατε: πρόκληση και φυσική συνέχεια. Νομίζω ότι ο επαγγελματίας πρέπει να δοκιμάζει συνέχεια καινούργια πράγματα, εφαρμόζοντας την προηγούμενη εμπειρία του ώστε να εξελίσσεται και να προοδεύει συνεχώς. Επιπροσθέτως, είναι τόσο συναρπαστική η πρόκληση να φέρουμε το Action24 εκεί που του αξίζει, σε μια τόσο δύσκολη, όχι μόνο οικονομικά αλλά και κοινωνικά, εποχή, ώστε δεν μπορούσα να την αρνηθώ.

Βιώσατε τις συνέπειες της κρίσης από πρώτο χέρι, έχοντας την εμπορική διεύθυνση ενός μεγάλου εκδοτικού οργανισμού. Θα ήθελα ένα σχόλιο για το τι σας άφησε αυτή η εμπειρία.
Ήταν πολύ δύσκολη η κατάσταση. Ειδικότερα όταν έπρεπε να αποχωριστώ συνεργάτες, όταν έβλεπα ανθρώπους από τις εταιρείες του κλάδου μου να μένουν χωρίς δουλειά, να ναυαγούν τα όνειρά τους χωρίς αυτοί οι ίδιοι να έχουν προσωπική ευθύνη. Αλλά ενοχλητικό ήταν κι όταν δεν μπορούσαμε να υλοποιήσουμε ωραίες ιδέες επειδή η εποχή δεν το επέτρεπε. Τέλος πάντων, νομίζω ότι τα δυσκολότερα πέρασαν για όλους μας.

Πώς θα εξελιχθεί ο κλάδος των media τα προσεχή χρόνια και ποιες εκτιμάτε ότι θα είναι οι σημαντικότερες νέες τάσεις που θα δούμε;
Θεωρώ ότι η τηλεόραση θα εξακολουθήσει να έχει κυρίαρχο ρόλο, το διαδίκτυο είναι ανερχόμενο μέσο και το ραδιόφωνο παρουσιάζει αξιοσημείωτη αντοχή. Άλλωστε, αυτές οι τάσεις φαίνονται και σε χώρες πιο προηγμένες τεχνολογικά από την δική μας, όπως είναι οι ΗΠΑ. Ακόμα και εκεί, οι εφημερίδες είναι μεν σε πτώση, αλλά υπάρχει πάντα χώρος για ποιοτική ενημέρωση στον έντυπο Τύπο, ιδίως αν συνδυάζεται με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα ενημέρωσης. Εν κατακλείδι θα σας πω το εξής: Το μήνυμα δεν είναι το μέσο, εκπέμπεται από τον άνθρωπο. Εκεί ποντάρουμε εμείς και γι’ αυτό πιστεύω ότι θα πετύχουμε.