Νέα λανσαρίσματα, στροφή στις πολυσυσκευασίες και στα οικογενειακά παγωτά και δημιουργική επικοινωνία χαρακτηρίζουν την κατηγορία του παγωτού. Το lockdown και η αλλαγή συμπεριφοράς του καταναλωτή σαφώς και επηρέασε την κατηγορία, της οποίας η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα προσεχή χρόνια, ενώ η τάση προς την υγιεινή διατροφή θα αποτυπωθεί στο άμεσο μέλλον και στα παγωτά.

Η παγκόσμια αγορά παγωτού άγγιξε τα 65,8 δισ. δολάρια το 2020 σύμφωνα με το PR Newswire και η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα 5 χρόνια. Με την πανδημία και τα τοπικά lockdowns, η βιομηχανία του παγωτού επηρεάστηκε άμεσα, πολλά εργοστάσια αναγκάστηκαν να μείνουν κλειστά και η παραγωγή να σταματήσει. Όπως και το IMARC επισημαίνει, η συμπεριφορά του καταναλωτή άλλαξε με σαφή στροφή προς σημεία πώλησης με εύκολη πρόσβαση και οικογενειακές συσκευασίες.

Η τάση της αγοράς δείχνει προτίμηση σε προϊόντα οργανικά, gluten free, lactose freeκαι light. Μια ακόμα τάση που τείνει να επικρατήσει είναι το επαναλανσάρισμα παγωτών από τη δεκαετία του 90’ με ίδιες συσκευασίες. Η τάση back στα 90’s παρατηρείται σε αρκετούς κλάδους στην αγορά και έγινε εντονότερη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς όλοι είχαμε την ανάγκη να ταξιδέψουμε νοερά μέσα από αγαπημένα προϊόντα, σε μια πιο ανέμελη δεκαετία της ζωής μας.

ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΕΣ ΣΕΙΡΕΣ ΚΑΙ VEGAN ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ
Τα λανσαρίσματα για το 2021 επικεντρώνονται σε εμπλουτισμό των υπαρχόντων σειρών παγωτών και ειδικότερα των οικογενειακών συσκευασιών και πολυσυσκευασίων. Στην αγορά κάνουν εμφάνιση και τα vegan παγωτά, ενώ νέες γεύσεις με φυσική προέλευση κερδίζουν έδαφος.

Η Unilever παρουσιάζει τη νέα σειρά Magic Gold Caramel Billionaire, με «χρυσή» καραμελένια σοκολάτα, σιρόπι καραμέλας και έναν συνδυασμό γεύσεων μπισκότου και πεκάν. Επίσης, λάνσαρε και το Cornetto με γεύση φουντούκι και Cornetto Soft σε πολυσυσκευασία για την εμπειρία του softπαγωτού και στο σπίτι. «Φέτος έχουμε και τη μαγική συνεργασία της Algida με την Disney, στο πλαίσιο της οποίας o σούπερ ήρωας Spiderman, o αξιαγάπητος Olaf και οι δυναμικοί Avengersγίνονται έμπνευση για παγωτά που θα συναρπάσουν», υπογραμμίζει ο Γιώργος Τζαβάρας, Διευθυντής Κλάδου Παγωτού της Unilever Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Για το 2021, η εταιρεία Κρι Κρι λανσάρει τα νέα ξυλάκια και κύπελλα Master Rich, το Master NuCremaκύπελο και τον πύραυλο Rodeo NuCrema σε πολυσκευασία των τεσσάρων τεμαχίων. Επιπλέον, στις οικογενειακές συσκευασίες παγωτού Heartmade προστίθεται ο νέος συνδυασμός γεύσεων Βανίλια-Φράουλα-Πραλίνα-Μπισκότο και στις γρανίτες η νέα Top Fun με γεύση πορτοκάλι και popping candy. Για τους λάτρεις του κυπέλλου, η Κρι Κρι παρουσιάζει και τα Master Rich Salted Caramel και MasterRich Chocolate & Brownies σε ατομικό κύπελλο και κύπελλο 500ml.

Από την ΕΒΓΑ κυκλοφορούν νέα ξυλάκια για μικρούς και μεγάλους, το Karabola Space hero και ΕΒΓΑ Vegan προτάσεις σε ξυλάκι και οικογενειακό κύπελλο. Η μάρκα Βen &Jerry’s φέρνει τη γεύση Cookie Dough για πρώτη φορά και σε ξυλάκι, με το Cookie Dough Peace Pop, ενώ λανσάρει και τη γεύση Netflix & Chill’d. «Δημιουργούμε παγωτά για όλους και φροντίζουμε να ανανεώνουμε την ποικιλία τους για να ικανοποιούμε όλα τα γούστα.

Τα παγωτά μας τηρούν αυστηρά διατροφικά κριτήρια, ενώ εντάξαμε στη γκάμα μας και παγωτά κατάλληλα για vegan διατροφή, καθώς και glutenfree. Επιπλέον δίνουμε έμφαση στις online πωλήσεις μέσω food delivery apps για να προσφέρουμε την απόλαυση ενός λαχταριστού παγωτού ακριβώς τη στιγμή που την επιθυμεί ο καταναλωτής», αναφέρει ο Γιώργος Τζαβάρας.

E-shop λάνσαρε η εταιρεία παγωτού Kayak, μαζί με τη νέα υπηρεσία online delivery. Στο νέο ηλεκτρονικό κατάστημα διατίθενται παγωτά και γλυκά με σοκολάτα, καραμέλα, με φιστίκια και μπαχαρικά, σορμπέ, καθώς και το μαύρο χωνάκι της εταιρείας. Επίσης, προσφέρονται mini cupsπαγωτού, συσκευασίες των 500ml, τρίκιλες συσκευασίες, tower cakes, το red velvet και τούρτες. Τα προϊόντα παραδίδονται την επόμενη ημέρα της παραγγελίας σε ιδιαίτερη συσκευασία, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ, ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ, ΤΑ ΤΡΙΑ SCOOPS ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Η εντατική επικοινωνία έχει ήδη ξεκινήσει για την κατηγορία, με την έλευση του καλοκαιριού, με τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την καινοτομία να συνθέτουν το τρίπτυχο της επιτυχίας.

«Το επικοινωνιακό μας πλάνο για τη φετινή χρονιά περιλαμβάνει Above the Line επικοινωνία σε τηλεόραση, Digital Μέσα και outdoor διαφήμιση με κύριο στόχο τη δημιουργία awareness για την ύπαρξη των νέων λανσαρισμάτων μας αλλά κυρίως της νέας σειράς Κρι Κρι Master Rich.

Με βασικό μήνυμα “η ελληνική γεύση μπροστά” και με επίκεντρο τον άνθρωπο, την κοινωνία και το περιβάλλον, το όραμά μας στην Κρι Κρι είναι να εξελίσσουμε και να προβάλλουμε δυναμικά τη διατροφική μας κληρονομιά σε ολόκληρο τον κόσμο με αγάπη και σεβασμό στον άνθρωπο και τη φύση», αναφέρει χαρακτηριστικά η Νατάσα Τσινάβου, Senior Brand Manager Παγωτού της Κρι Κρι.

Νέα καμπάνια βρέθηκε στον τηλεοπτικό αέρα από το Magic της Unilever για τη σειρά Gold CaramelBillionaire με κεντρικό μήνυμα «Pleasure has more than one layer!». Στο σποτ εμφανίζεται μια γυναίκα να κάνει χορευτικές κινήσεις συγχρονισμένες, αποκαλύπτοντας δύο πτυχές του εαυτού της, σε σταθμό του μετρό, απολαμβάνοντας το παγωτό.

Στον αέρα είναι τις τελευταίες μέρες πρωτότυπο διαφημιστικό σποτ για τα νέα κύπελλα Κρι Κρι Master Rich. Στο πλάνο εμφανίζονται δυο γυναίκες μέσα από καθρέφτες τους οποίους κρατούν οι ίδιες, η μια με δεμένα τα μάτια, έχοντας στα χέρια τους τα παγωτά και κεντρικό μήνυμα «Δεν θα ήταν υπέρβαση αν είχε μόνο μια… έκφανση!».

Στον «αέρα» βρίσκεται, η πρώτη επικοινωνιακή καμπάνια της ελληνικής εταιρείας παγωτού Kayak με τίτλο «Escape From Reality». Η Έλλη, η ηρωίδα της καμπάνιας, με όχημα τις «μαγικές» γεύσεις παγωτού Kayak, ταξιδεύει σε ένα κόσμο γεμάτο με εξωπραγματικά σκηνικά. «Η ηρωίδα αποδρά από κάθε τι που την κάνει να βαριέται και μας παροτρύνει να βγούμε από τον κόσμο της τηλεόρασης και να μπούμε στον εξωπραγματικό κόσμο των γεύσεων Kayak», όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση της εταιρείας. Η καμπάνια τρέχει σε τηλεόραση και digital και φέρει την υπογραφή της Butter ‘nCream, τόσο στο concept και το creative direction, όσο και στην παραγωγή. H επικοινωνία προωθεί και το νέο e-shop kayak.gr.

50% ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΙΣ ONLINE ΑΝΑΦΟΡΕΣ
Σημαντική αύξηση, η οποία αγγίζει το 50% σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο πέρυσι, καταγράφηκε στις αναφορές έξι γνωστών brands παγωτού στην ελληνική αγορά, για το διάστημα Ιούνιος 2020-Μάιος 2021.

Συγκεκριμένα, καταγράφηκαν περίπου 2.500 δημοσιεύσεις από sites, blogs και Τwitter, με το παγωτό Nirvana να καταλαμβάνει για ακόμη μία χρονιά την πρώτη θέση στις διαδικτυακές αναφορές (43,5%). Δεύτερο σε δημοσιότητα έρχεται το παγωτό Magic (39,5%), τρίτο το Magnum (7%) και ακολουθούν τα Boss (4%), Master (3,8%) και Scandal (2,2%).

Ο μήνας με τις περισσότερες αναφορές ήταν ο Αύγουστος, ενώ από Οκτώβριο μέχρι Απρίλιο, οι αναφορές κινούνται σε μονοψήφια νούμερα. Η καραντίνα φαίνεται ότι έδωσε ώθηση στις συζητήσεις για τα παγωτά, καθώς καταγράφηκαν πολλά tweets, στα οποία οι καταναλωτές αναφέρονται στα παγωτά ως παρηγοριά για τις δύσκολες ημέρες του εγκλεισμού.

Όσον αφορά στη θεματολογία, ειδικότερα, η λέξη που έχει αναφερθεί περισσότερες φορές με το παγωτό Nirvanaειναι η «caramel», και λόγω του λανσαρίσματος νέου προϊόντος αλλά και λόγω του ότι φαίνεται πως είναι η αγαπημένη γεύση των καταναλωτών. Αντίστοιχα, το πιο πολυσυζητημένο προϊόν της σειράς Magic είναι το «press to crack» και το Magnum Choco από τη σειρά παγωτών Magnum.

ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ TWITTAΡΟΥΝ ΤΑ ΠΑΓΩΤΑ…!
Το 91% των αναφορών είναι tweets, και σε πολλές περιπτώσεις αφορούν χιουμοριστικές αναφορές, και το 9% είναι δημοσιεύσεις σε sites και blogs. Η συντριπτική πλειοψηφία των αναφορών είναι θετικές, ενώ η θεματολογία των αρνητικών δημοσιεύσεων περιορίζεται σε θέματα τιμών και σε κάλεσμα για μποϊκοτάρισμα ορισμένων εταιρειών, που διαφημίζονται στα τηλεοπτικά διαλείμματα συγκεκριμένων σίριαλ.

Όλα τα στοιχεία έχουν συγκεντρωθεί και αναλυθεί με το Monitor by Innews (http://innews.gr) για το Marketing Week. Το Monitor είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα αποδελτίωσης, καταγραφής και αξιολόγησης δημοσιευμάτων, από έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά), διαδίκτυο (ειδησεογραφικά sites, blogs, forums, twitter), τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.

ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ OREO SANDWICH
To παγωτό Oreo Sandwich, το οποίο κυκλοφορεί από τη Froneri Hellas, συγκαταλέγεται στα 25 πιο καινοτόμα προϊόντα που κυκλοφόρησαν στην Ευρώπη, σύμφωνα με λίστα που δημοσίευσε η Nielsenτο 2020, καθώς κατάφερε να αποσπάσει θετικές κριτικές από το ευρύ καταναλωτικό κοινό, αλλά και υψηλό αριθμό πωλήσεων. Το Oreo Sandwich Ice Cream είναι φτιαγμένο από δύο μεγάλα κομμάτια μπισκότου Oreo, με γέμιση παγωτού με γεύση βανίλιας και κομμάτια αυθεντικού μπισκότου Oreo.

Η MARS ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΗΔΗ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2022
«Η κατηγορία του παγωτού είναι ιδιαίτερης σημασίας για τη Mars τόσο σε παγκόσμιο όσο και τοπικό επίπεδο. Στην Ελλάδα, η παρουσία μας στην κατηγορία μας επιτρέπει να προσφέρουμε στους καταναλωτές μας επιπλέον απολαυστικές περιστάσεις κατανάλωσης και να ενδυναμώνουμε περαιτέρω τα πλέον αγαπημένα brands μας – M&M’s, Mars, Snickers, Twix, Maltesers και Bounty – ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες όπου η κατηγορία της σοκολάτας επηρεάζεται σημαντικά λόγω εποχικότητας.

Εμείς κοιτάζουμε ήδη μπροστά, προετοιμάζοντας το έδαφος για ένα 2022 γεμάτο με νέες απολαυστικές αφίξεις στο κωδικολόγιό μας και δυνατά πλάνα επικοινωνίας καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς για την ενίσχυση της αναγνωσιμότητας των εικονικών brand μας στην κατηγορία της σοκολάτας και κατ’ επέκταση την ενδυνάμωση της παρουσίας μας στην κατηγορία του παγωτού».
Άλκης Γέραλης, Market Director Greece-Cyprus-Malta, Mars Multisales South Europe

«ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ONLINE ΠΩΛΗΣΕΙΣ»

«Δημιουργούμε παγωτά για όλους και φροντίζουμε να ανανεώνουμε την ποικιλία τους για να ικανοποιούμε όλα τα γούστα. Τα παγωτά μας τηρούν αυστηρά διατροφικά κριτήρια, ενώ εντάξαμε στη γκάμα μας και παγωτά κατάλληλα για vegan διατροφή, καθώς και gluten free. Επιπλέον δίνουμε έμφαση στις online πωλήσεις μέσω food delivery apps για να προσφέρουμε την απόλαυση ενός λαχταριστού παγωτού ακριβώς τη στιγμή που την επιθυμεί ο καταναλωτής».
Γιώργος Τζαβάρας, Διευθυντής Κλάδου Παγωτού, Unilever Νοτιοανατολικής Ευρώπης

ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙ ΚΡΙ ΣΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
«Για το 2021 είμαστε ιδιαιτέρως περήφανοι. Η εταιρεία μας προχώρησε σε επένδυση ύψους 4,5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία υπερσύγχρονης μονάδας αναερόβιας επεξεργασίας στον χώρο των εγκαταστάσεών μας στις Σέρρες, προχωρώντας στη μετάβασή μας σε ένα κυκλικό μοντέλο Βιώσιμης Ανάπτυξης και Ευημερίας. Στη συγκεκριμένη μονάδα θα παράγεται βιοαέριο χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ως πρώτη ύλη τα υγρά απόβλητα της εγκατάστασης παγωτού και γαλακτοκομικών, καθώς και τον ορό γάλακτος που προκύπτει από τη στράγγιση γιαούρτης.

Το παραγόμενο βιοαέριο θα οδηγείται στη συνέχεια στη μονάδα συμπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας, ισχύος 998kW. Η ηλεκτρική ενέργεια θα διατίθεται στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ η παραγόμενη θερμότητα θα αξιοποιείται εντός των εγκαταστάσεων συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης φυσικού αερίου».
Νατάσα Τσινάβου, Senior Brand Manager Παγωτού, Κρι Κρι