Η «τέχνη» της συσκευασίας αναδείχθηκε, και φέτος, στα Packaging Awards 2022 με μεγάλους νικητές της απονομής τις εταιρείες A.S Strategy Branding & Communication, La Petite Jumelle και Coca Cola Τρία Έψιλον.
Τα τελευταία χρόνια η συσκευασία αποδεικνύεται ένα ισχυρό εργαλείο του προϊοντικού branding, με τις εταιρείες να επενδύουν χρόνο και χρήμα στη δημιουργία τους. Τις πιο αποτελεσματικές προσπάθειες σε αυτόν τον τομέα ήρθε να αναδείξει, για ακόμα μία χρόνια, η απονομή των Packaging Awards 2022, την Πέμπτη 7 Ιουλίου, στο House 124 στην Αθήνα. Τις κορυφαίες διακρίσεις της χρονιάς απέσπασαν οι:
- A.S Strategy Branding & Communication ως Packaging Design of the Year,
- La Petite Jumelle ως Packaging Company (Supplier) of the Year,
- Coca Cola Τρία Έψιλον ως Brand of the Year.
Στην ώριμη πλέον, έκτη τους διοργάνωση τα βραβεία της Boussias διοργανώνονται με τη συνεργασία του Συνδέσμου Βιομηχανιών Παραγωγής Υλικών και Συσκευασίας και επιβραβεύουν επιχειρήσεις που κατάφεραν να αποδώσουν την πραγματική αξία της συσκευασίας στο branding των προϊόντων τους. Η επιτροπή αξιολόγησης ανάδειξε τις κορυφαίες συσκευασίες της χρονιάς για την καινοτομία τους στον σχεδιασμό, τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, την τεχνολογία που αξιοποιήθηκε και τις διαδικασίες, που προσδίδουν αξία σε ολόκληρη την αλυσίδα συσκευασίας ενός προϊόντος. Οι νικητές στην τελετή απονομής είχαν την ευκαιρία να παραλάβουν τα βραβεία τους, να συζητήσουν και να φωτογραφηθούν με συνεργάτες και μέλη της Επιτροπής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εταιρείες που ξεχώρισαν μέσω των Packaging Awards 2022 έχουν το δικαίωμα συμμετοχής στον παγκόσμιο θεσμό των World Star Packaging Awards 2023, που διοργανώνεται από τον World Packaging Organization.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής, Αντώνης Ποταμίτης, Πρόεδρος ΔΣ του Ινστιτούτου Πωλήσεων Ελλάδος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της West, δήλωσε σχετικά: «Στις φετινές βραβεύσεις, εκτός από ποιοτικές, λειτουργικές, καινοτόμες, εντυπωσιακές, eco-friendly συσκευασίες, είχαμε την ευκαιρία να δούμε και συσκευασίες που κάνουν τον καταναλωτή να αισθάνεται ασφαλής.

Φυσικά, στο μέλλον θα πρέπει να βάλουμε και νέες παραμέτρους στον σχεδιασμό της συσκευασίας, αλλά και στο υλικό που θα χρησιμοποιήσουμε. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, το 32% των εσόδων των εμπορικών επιχειρήσεων διεθνώς προήλθε από τα ψηφιακά κανάλια, ενώ το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί στο 54 % ως το 2024. Όπως καταλαβαίνουμε τα προϊόντα θα έρχονται σε επαφή με τον καταναλωτή αφού τα έχει αγοράσει και εδώ είναι καταλυτική η συμβολή των τμημάτων marketing προκειμένου να δώσουν μέσω της έρευνας τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για να οδηγήσουμε τα προϊόντα με επιτυχία στην αγορά. Τα βραβεία στοχεύουν πέρα από τον αυτοσκοπό τους να δώσουν ερεθίσματα για αυτό που έρχεται ως τάση τα επόμενα χρόνια. Οι συμμετέχοντες στην αποψινή βραδιά, με τα έργα τους καταδεικνύουν ότι η συσκευασία είναι ένα πανίσχυρο όπλο στα χέρια των επιχειρήσεων, που περιέχει και προστατεύει το περιεχόμενο αλλά και προσελκύει τον καταναλωτή».
Στους μεγάλους νικητές της βραδιάς βρέθηκαν και όσοι απέσπασαν Gold βραβείο. Συγκεκριμένα:
- Στις κατηγορίες της ενότητας «Excellent Company», Gold βραβεία απέσπασαν οι εταιρείες: Milk Branding Professionals, Coca Cola Tρία Έψιλον, La Petite Jumelle, ABC Design Communication, Dasc Branding και Pressious Arvanitidis.
- Στις κατηγορίες της ενότητας «Design & Labelling», Gold βραβεία απέσπασαν οι εταιρείες: Milk Branding Professionals και A.S Strategy Branding & Communication.
- Στην ενότητα «Technology», με Gold βραβεία διακρίθηκαν οι εταιρείες: 3άλφα- Αφοι Κ. Καραγεωργίου, Αγροτικός Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Πίνδος, PepsiCo Hellas Food & Beverages, Coca Cola Tρία Έψιλον και Breakfast Box.
- Στην ενότητα «Printing», Gold βραβεία απέσπασαν οι εταιρείες: Bel και Nikolaou.
- Στις κατηγορίες της ενότητας «Marketing», Gold βραβεία κέρδισαν οι εταιρείες: Coca Cola Tρία Έψιλον, A.S Strategy Branding & Communication, 2yolk και Λυχνία.
- Στις κατηγορίες της ενότητας «Sustainability», με Gold βραβεία διακρίθηκαν οι εταιρείες: PepsiCo Hellas Food & Beverages, Kotronis Packaging, Ελληνικά Γαλακτοκομεία και Daras Packaging
- Στην ενότητα «Supply Chain & e-shopping», Gold βραβείο απέσπασε η εταιρεία Denelpack.
Υποστηρικτής της διοργάνωσης ήταν η La Petite Jumelle.
Η συσκευασία είναι η πρώτη ευκαιρία κάθε brand να επικοινωνήσει με τον πελάτη του. Επικοινωνώντας σε αυτό το επίπεδο, οι of the Year νικητές Packaging Awards 2022 είχαν να «πουν» πολλά…

A.S Strategy Branding & Communication – Packaging Design of the Year
«Αναπτύσσουμε στρατηγική που εκφράζεται μέσα από το design»
«Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η A.S Strategy βραβεύεται με το Packaging Design of the Year. Εμείς επιμένουμε στο να αναπτύσσουμε στρατηγική που εκφράζεται μέσα από το design, με μία διαδρομή παραγωγής που σέβεται τις επιταγές του σήμερα. Αυτός είναι ο τρόπος που η A.S Strategy υπηρετεί το business. Αισθανόμαστε ευγνώμονες για τη βράβευση αυτή, καθώς πριμοδοτεί τον τρόπο εργασίας μας και τα αποτελέσματα που προκύπτουν από αυτόν».

Coca Cola Τρία Έψιλον – Brand of the Year
«Παραμένουμε προσηλωμένοι στον σχεδιασμό πιο βιώσιμων συσκευασιών»
«Η διάκριση αυτή μας τιμά ιδιαίτερα καθώς επιβραβεύει την προσήλωσή μας στην καινοτομία και τη συνεχή μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος για μία αειφόρο εφοδιαστική αλυσίδα. Στην Coca-Cola Τρία Έψιλον πιστεύουμε ότι κάθε μορφή συσκευασίας έχει ξεχωριστή αξία και ρόλο, είτε είναι από γυαλί, από αλουμίνιο, από πλαστικό PET, είτε αφορά επαναγεμιζόμενες συσκευασίες ή λύσεις χωρίς καθόλου συσκευασία. Παραμένουμε προσηλωμένοι στον σχεδιασμό πιο βιώσιμων συσκευασιών που, στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας, μπορούν να αποκτήσουν μία νέα ζωή. Με όραμα “Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα”, η στρατηγική μας περιλαμβάνει τη συνολική μείωση των υλικών συσκευασίας που κυκλοφορούμε στην αγορά, αυξάνοντας τη χρήση ανακυκλωμένων συσκευασιών και μειώνοντας παράλληλα τις συσκευασίες από πρωτογενή υλικά».

La Petite Jumelle – Packaging Company (Supplier) of the Year
«Δημιουργήσαμε την αγορά του Luxury Packaging στην Ελλάδα»
«Η διάκρισή μας αυτή, Packaging Company of the Year, για 3η συνεχόμενη χρονιά σημαίνει πολλά παραπάνω από κάθε άλλη χρονιά. Είναι μία επιβεβαίωση της απόφασής μας, ότι κάναμε σωστά, όταν αποφασίσαμε να επενδύσουμε τόσο βαθιά, όχι μόνο σε μηχανολογικό εξοπλισμό αλλά και στο R&D, ώστε ουσιαστικά να δημιουργήσουμε την αγορά του Luxury Packaging στην Ελλάδα. Μία διάκριση που καταδεικνύει πως η επιμονή στη λεπτομέρεια, η καινοτομία και η ποιότητα όταν “συνδυάζονται” σε ανεβάζουν στην κορυφή. Θέλω να ευχαριστήσω για μια ακόμα φορά τόσο τη διοργάνωση, όσο και την κριτική επιτροπή, που μας έδωσε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε τις premium, καινοτόμες συσκευασίες μας και να διακριθούμε. Συγχαρητήρια και σε όλη την ομάδα μας, που δουλεύει με πάθος, φαντασία και στόχο πάντα την ποιότητα».

Silver Award – Χήτος ΑΒΕΕ
«Θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε αξία μέσα από τα προϊόντα μας»
«Το νέο λανσάρισμα Ζαγόρι Sparkling σε can ήταν μία μεγάλη πρόκληση για εμάς. Αναζητούσαμε έναν ανατρεπτικό αλλά και στρατηγικά ορθό τρόπο να τοποθετηθούμε στην υποκατηγορία του ανθρακούχου νερού σε κουτί. Με την κίνηση αυτή στοχεύαμε επίσης στην περαιτέρω ενίσχυση του brand equity της μάρκας Ζαγόρι με νέες αξίες μέσα από την πιο σύγχρονη εικόνα των cans, καθώς και στη διεύρυνση της βάσης καταναλωτών μας μέσα από νέες περιστάσεις κατανάλωσης και επαφής. Το μοναδικό packaging artwork είχε ως αποστολή να επικοινωνήσει όλες τις αξίες της μάρκας με μία σύγχρονη εκτέλεση που ξεχωρίζει οπτικά στο ράφι και σε κάθε σημείο πώλησης εμπνέοντας τον καταναλωτή να το δοκιμάσει και να το εντάξει στην καθημερινότητά του. Η διάκριση αυτή με το Silver Award αποτελεί την 20η διάκριση της μάρκας Ζαγόρι μέσα στη χρονιά, μας τιμά ιδιαίτερα, και μας γεμίζει αισιοδοξία και πάθος να συνεχίσουμε να δημιουργούμε αξία μέσα από προϊόντα που διακρίνονται για την υψηλή τους ποιότητα και τον υγιεινό τους χαρακτήρα».