Θεωρούσαμε αυτονόητο ότι τα υλικά που θα χρησιμοποιούνταν στις συσκευασίες θα ήταν όλο και πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Όπως επίσης ότι ο όγκος τους θα μειωνόταν χρόνο με το χρόνο. Σήμερα, η πρώτη πρόβλεψη φαίνεται να δικαιώνεται έστω και με πιο αργούς ρυθμούς από αυτούς που φανταζόμασταν. Το σηματάκι της ανακύκλωσης βρίσκεται πια στις περισσότερες συσκευασίες. Και στις αναπτυγμένες οικονομίες συναντάμε σχεδόν παντού το σηματάκι του FSC, ενώ και οι αναφορές σε βιοδιασπώμενα ή κατάλληλα για κομποστοποίηση υλικά δεν είναι πια τόσο σπάνιες. Η δεύτερη πρόβλεψη όμως δεν φαίνεται να επαληθεύεται, εκτός ίσως περιπτώσεων όπου το brand ή το προϊόν απευθύνεται σε ιδιαίτερο, υπερευαίσθητο περιβαλλοντικά, κοινό. Μπορεί κατά καιρούς να ακούμε κάποιες εταιρείες να διαφημίζουν τη χρήση μειωμένης ποσότητας υλικού σε κάποιες από τις συσκευασίες τους, αλλά δεν είναι ο κανόνας. Παρά και τη ραγδαία ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ο όγκος των υλικών συσκευασίας συνεχίζει να αυξάνεται και μάλιστα σημαντικά. Όπως επίσης, όλο και περισσότερα προϊόντα που παλιότερα πωλούνταν χύδην, τώρα πωλούνται συσκευασμένα – συνήθως προς τέρψη και συχνά μάλιστα κατ’ απαίτηση πολλών καταναλωτών. ς μην γελιόμαστε, οι καταναλωτές επιθυμούν και θα συνεχίσουν να επιθυμούν από τα brands, όχι μόνο να επιδεικνύουν περιβαλλοντική συνείδηση και να μειώνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα αλλά και να προσφέρουν περισσότερη πρακτικότητα, ευκολία και πληροφόρηση, μεγαλύτερη ικανοποίηση, χαρά ή ακόμα και έκπληξη, χαμηλότερη τιμή και μια συνολικά καλύτερη και ξεχωριστή εμπειρία. Και πολλά από αυτά τα στοιχεία επηρεάζονται ή και εξαρτώνται από τη συσκευασία και όχι σπάνια, έρχονται σε αντίθεση με την ανάγκη για σεβασμό στο περιβάλλον. To sustainable packaging δεν μπορεί να είναι η πρώτη προτεραιότητα για όλα τα brands. Όμως ceteris paribus μια φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία θα συνεχίσει να προσφέρει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για όποιον την χρησιμοποιεί, και μάλιστα ολοένα αυξανόμενο. Άρα είναι αυτονόητο ότι η ένταση της έρευνας και της καινοτομίας προς αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσει να αυξάνεται και εμείς θα πρέπει να συνεχίσουμε να έχουμε τις κεραίες μας σηκωμένες. Εκτός φυσικά και αν πιστεύουμε ότι η ολοένα μεγαλύτερη ενίσχυση του λιανεμπορίου – φυσικού και διαδικτυακού – οδηγήσει σε νέες ανεξερεύνητες περιοχές. Κάντε μια αναζήτηση για το «Original Unvertpackt» και θα ανακαλύψετε μια από αυτές.