Σε μια τέτοια περίπτωση, ο διαφημιζόμενος έχει δύο επιλογές. Είτε να επιβεβαιώσει την πληροφορία και να δώσει όλες τις σχετικές λεπτομέρειες -πράγμα το οποίο και κάνει όταν δεν έχει τίποτε να φοβηθεί-, είτε να αρνηθεί τα πάντα και στη συνέχεια βεβαίως να διαψευστεί από την πραγματικότητα. Αυτή η δεύτερη αντίδραση είναι δυστυχώς και η πιο συνηθισμένη.

Τί είναι όμως αυτό που φοβάται ένας διαφημιζόμενος όταν ερωτάται για τη διαδικασία αναζήτησης επικοινωνιακού συνεργάτη; Μα, η αλήθεια φυσικά. Η μυστικοπάθεια πολύ συχνά ξεκινά από το γεγονός ότι δεν έχει υπάρξει εντελώς ειλικρινής με τους συμμετέχοντες. Είτε τους έχει αποκρύψει το γεγονός ότι διενεργεί ένα spec με τη συμμετοχή και άλλων εταιρειών -και καθένας νομίζει ότι είναι μόνος του-, είτε αποφεύγει να είναι σαφής ως προς το ζητούμενο της όλης συζήτησης, αν δηλαδή προτίθεται τελικά να αναθέσει κάποιο έργο, ή όχι…

«Openness & Transparency». Αυτή είναι η πρώτη και κύρια βασική αρχή που αναφέρεται στον πρόσφατα αναθεωρημένο οδηγό διεξαγωγής spec που έχουν δημιουργήσει οι ενώσεις εταιρειών επικοινωνίας και διαφημιζόμενων της Μ. Βρετανίας. «Στα περισσότερα specs διαπιστώνεται ένα αναίτιο επίπεδο μυστικοπάθειας», αναφέρεται στο κείμενο. «Για ποιο λόγο να κρατά κανείς μυστικά τα ονόματα και των αριθμό των εταιρειών που έχει καλέσει, τα budgets, τους στόχους κ.λπ.;». Έλα, ντε…

Η ολοκληρωμένη και σωστή πληροφόρηση θα εξασφαλίσει τις σωστές και ολοκληρωμένες αποφάσεις, και από τις δυο πλευρές, προς όφελος όλων. Τα επίπεδα εμπιστοσύνης πέφτουν δραματικά όταν στην πορεία το agency ανακαλύπτει ότι δεν του έχουν πει όλη την αλήθεια. Πόσο καλή δουλειά άραγε θα κάνει για έναν πελάτη που δεν εμπιστεύεται; «Η σαφήνεια είναι το κλειδί, για το σκοπό της δουλειάς, τους χρόνους, την εμπορική ευκαιρία, τους λόγους της διερεύνησης και τα άτομα που εμπλέκονται» αναφέρουν τα guidelines των IPA και ISBA. Οι βρετανοί θεωρούν επίσης ότι για μία δίκαιη και με συνοχή διαδικασία και αποτέλεσμα, όλα τα agencies θα πρέπει να μπριφάρονται για το spec συγχρόνως. «Η ποιότητα του briefing μπορεί να διαφέρει σημαντικά από το πρώτο ως το τελευταίο ραντεβού. Η ύπαρξη μίας ενιαίας πλατφόρμας εξασφαλίζει τη συνοχή του μηνύματος, εξοικονομεί χρόνο για τον πελάτη και ενθαρρύνει τη συμμετοχή του υψηλόβαθμου management».

Πράγματα ίσως αυτονόητα, τα οποία όμως καλό είναι να ξαναθυμόμαστε. Ειδικά στις μέρες μας, διότι -αν μη τι άλλο-, δεν είναι «cool» να κάνεις τα ίδια λάθη που έκανες μέχρι τώρα… Ειλικρινά, είναι δυνατόν να μην έμαθες τίποτα;