Ζούμε σε μια εποχή όπου ο ψηφιακός κόσμος κυριαρχεί και το diversity & inclusion έχει γίνει «σημαία» του επιχειρηματικού κόσμου. Και όντως, οι γυναίκες εμφανίζονται πλέον περισσότερο σε online διαφημίσεις: τα τελευταία δύο χρόνια γυναίκες εμφανίζονται κατά 34% περισσότερο από άνδρες. Και εδώ σταματούν τα καλά νέα, καθώς τα στερεότυπα… καλά κρατούν.
Σε έρευνα που διενήργησε η CreativeX, το ποσοστό των γυναικών που εμφανίζονται σε οικιακό ή οικογενειακό περιβάλλον έχει αυξηθεί στο 66% στα 10.000 online ads που εξετάστηκαν το 2022, συγκριτικά με μόλις 32% το 2021. Παράλληλα, το ποσοστό γυναικών που εμφανίζονται σε επαγγελματικά περιβάλλοντα μειώθηκε το 2022 στο 7%, από 16% το 2021.
Για την έκθεση Gender in Advertising, η CreativeX χρησιμοποίησε τεχνολογία AI για να αναλύσει 10.885 διαφημίσεις, οι οποίες αντιστοιχούν σε ad spend άνω των 110 εκατ. δολαρίων, από τους κλάδους FMCG, τροφίμων & ποτών, υγείας και αλκοολούχων ποτών. Και τα ευρήματα δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά, μιας και τα brands φαίνεται να τοποθέτησαν τις γυναίκες σε στερεοτυπικούς ρόλους πολύ πιο συχνά το 2022 από ότι την προηγούμενη χρονιά.
Ενδεικτικά, οι παρουσιάσεις γυναικών σε ηγετικές θέσεις αντιστοίχησαν μόλις στο 4,7% του συνολικού ad spend, και οι διαφημίσεις που παρουσιάζουν γυναίκες με ανοιχτότερους τόνους επιδερμίδας έλαβαν 242% περισσότερο ad spend από αυτές που εκπροσωπούν γυναίκες με σκουρότερους τόνους επιδερμίδας. Ακόμα και η εκπροσώπηση μεγαλύτερων σε ηλικία γυναικών μειώθηκε το 2022, με τις άνω των 60 ετών να εμφανίζονται σε μόλις 0,06% των διαφημίσεων, λαμβάνοντας λιγότερο του 1% της συνολικής διαφημιστικής επένδυσης. Στον αντίποδα, άνδρες εμφανίστηκαν σε επαγγελματικούς ρόλους 73% πιο συχνά από γυναίκες συγκριτικά με το 2021 και 30% πιο συχνά σε ηγετικούς ρόλους.
Εσείς σε ποιο βαθμό και με ποιον τρόπο παρουσιάζετε τις γυναίκες στις online επικοινωνίες σας; Για ρίξτε μια (δεύτερη) ματιά…