Οι μεγαλύτερες προκλήσεις του marketing σήμερα είναι… να κάνει «engage» το κοινό με τέτοιο τρόπο ώστε να μη μένει στην επιφάνεια, δημιουργώντας εντονότερες εμπειρίες και συναισθήματα. Να κάνει τη μάρκα περισσότερο σχετική αλλά και αυθεντική, μιλώντας στη γλώσσα του κοινού έτσι ώστε να την εμπιστευτεί από την αρχή.

Αυτό που βλέπω ως τη μεγαλύτερη τάση στην επικοινωνία σήμερα είναι… να χρησιμοποιούνται τα data για να γίνουν πολύ πιο ακριβείς οι  στοχεύσεις, με τρόπο όμως που θα δείχνει ότι οι μάρκες νοιάζονται για τον καταναλωτή σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν περισσότερες προσωπικές, «one to one» σχέσεις.

Μια δουλειά που ζήλεψα είναι… όχι μόνο μία, αλλά όλες τις χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις της Jonh Lewis! Δεν είναι λίγο να κάνεις 2,5Μ views σε μια μόνο ημέρα όπως αυτή για τα Χριστούγεννα του 2019. Άσχετα από το αν σου αρέσει ή όχι το δημιουργικό, η ουσία είναι ότι έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν προσμονή στον κόσμο που περιμένει να δει τη νέα διαφήμιση και ως εκ τούτου πολύ σημαντικό impact σε όλα τα επίπεδα. Δείτε τη φετινή γιατί έχει και δράκο!

Μια χαμένη ευκαιρία ήταν… κάθε φορά που ο φόρτος της δουλειάς μας βάζει από κάτω και υποβάλλει το μυαλό μας να σκέφτεται διεκπεραιωτικά  και όχι δημιουργικά.

Οι δεξιότητες που θα πρέπει να έχει ο marketer του αύριο είναι… όχι μόνο του αύριο αλλά και του σήμερα: Digital σκέψη από την οποία θα ξεκινά να σχεδιάζει και, εξαιρετικά σημαντική είναι επίσης η ικανότητα προσαρμογής στο περιβάλλον που συνεχώς αλλάζει. Να μπορεί να αναλύει τα δεδομένα και να βγάζει σωστά συμπεράσματα και πάνω από όλα να σκέφτεται πώς θα συνδέσει ουσιαστικά τη μάρκα του με το κοινό ξεπερνώντας την πεπατημένη.

Εάν είχα το «μαγικό ραβδί του marketing» θα… έκανα κάθε επαφή με τον πελάτη να είναι «μαγική», να ξεπερνά κάθε φορά τις προσδοκίες του και έτσι να τον μετατρέπω σε brand ambassador!

Το κείμενο υπογράφει ο Δημήτρης Βάγιας, Sales & Business Services Executive Director, Forthnet