Για τον Donald Steel, έναν ίσως από τους σπουδαιότερους ειδικούς σε θέματα διαχείρισης κρίσεων, όλες οι κρίσεις είναι προβλέψιμες. Ο ίδιος, υπήρξε Επικεφαλής Επικοινωνίας του BBC, καθώς και Εκπρόσωπος Τύπου του ίδιου οργανισμού για 11 χρόνια, όπου διαχειρίστηκε μερικές από τις μεγαλύτερες μιντιακές ιστορίες της δεκαετίας: τη δολοφονία του παρουσιαστή Jill Dando, την τρομοκρατική βομβιστική επίθεση στο τηλεοπτικό κέντρο του BBC στο Λονδίνο, την απαγωγή του δημοσιογράφου Alan Johnston, κ.α.

Όπως τόνισε στο πλαίσιο της ομιλίας του στο 11ο Συνέδριο Εταιρικής Επικοινωνίας που πραγματοποίησε το Marketing Week τον προηγούμενο μήνα, κάθε επιχείρηση οφείλει να καταγράψει τα πιθανά σενάρια και να δουλέψει πάνω στις τεχνικές αντιμετώπισής τους, να συντάξει αντίστοιχες δηλώσεις και να ορίσει το άτομο που θα «πατήσει το κουμπί».
Μπορεί τα παραπάνω να ακούγονται αυτονόητα, αλλά σίγουρα δεν είναι. Εξ ου και πολύ συχνά, βλέπουμε την ίδια την εταιρεία στην οποία αφορά ένα συμβάν να είναι η τελευταία που λαμβάνει δημόσια το λόγο για το γεγονός. 

Όταν ήδη έχουν μιλήσει όλοι οι άλλοι, όταν δηλαδή είναι ήδη πολύ αργά. Πώς όμως μπορεί ένας οργανισμός να είναι «έτοιμος για όλα», ανά πάσα στιγμή; Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν, ούτε όταν μιλάμε για έναν οργανισμό όπως το BBC. Ο ίδιος ο Steel, αναφέρθηκε σε περίπτωση που ο ίδιος έζησε και στην οποία, την κρίσιμη στιγμή, κανένας συνεργάτης δεν ήταν διαθέσιμος να ανταποκριθεί. Η μόνη συνταγή, είναι η αφιέρωση χρόνου και κόπου στον σχεδιασμό μηχανισμών αντίδρασης και η διαρκής «προπόνηση» στην ετοιμότητα εφαρμογής τους.

Ο ίδιος, έδωσε επίσης τη… μαγική φόρμουλα των ιδανικών αναλογιών στους χρόνους αντίδρασης: «15-30-60-90». Όπου, 15 είναι τα λεπτά μέχρι την πρώτη δημόσια επικοινωνία από το συμβάν και 90, τα λεπτά μέσα στα οποία πρέπει να έχει δοθεί η σχετική συνέντευξη τύπου. Ακούγεται δύσκολο, αλλά το διακύβευμα είναι πολύ μεγάλο για να αφεθεί στην έμπνευση, ετοιμότητα ή και διαθεσιμότητα της στιγμής. Όπως υπογράμμισε ο Steel, η σιωπή σήμερα εκλαμβάνεται ως ενοχή και με την άνοδο των ψευδών ειδήσεων και της αποσπασματικότητας των πληροφοριών που κυκλοφορούν στα διαδικτυακά κανάλια, δεν υπάρχει κανένα περιθώριο καθυστέρησης. Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο ρεπορτάζ για το 11ο Συνέδριο Εταιρικής Επικοινωνίας, που φιλοξενείται στο τεύχος.