Η δημιουργικότητα είναι η υπερδύναμη του marketing γιατί… είναι εκείνη η ικανότητα που σε οδηγεί σε μια ιδέα, από την οποία ξεκινούν όλα. Οι ιδέες είναι σαν τα ψάρια και όσο πιο δημιουργικός είσαι, τόσο πιο βαθιά θα φτάσεις – και εκεί ακριβώς είναι που κολυμπούν τα μεγάλα, όμορφα ψάρια, οι πιο μεγάλες και όμορφες ιδέες, όπως έλεγε και ο σπουδαίος David Lynch, ο οποίος, εκτός από τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, διέπρεψε και στη σκηνοθεσία διαφημίσεων.

Ισχυρισμοί βιωσιμότητας χωρίς αποδείξεις είναι… εκμετάλλευση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή, που περιμένει από τα brands να συμβάλλουν σε ένα βιώσιμο μέλλον για τον πλανήτη, ανταμείβοντάς τα με την επιλογή του. Είναι αθέμιτος ανταγωνισμός απέναντι στα brands που πραγματικά χρησιμοποιούν ισχυρισμούς βιωσιμότητας τεκμηριωμένους και αληθείς.

Το marketing μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στο θέμα της βιωσιμότητας… δίνοντας στον καταναλωτή την προοπτική να νοιαστεί έμπρακτα για το περιβάλλον, βοηθώντας τον να αναπτύξει καταναλωτικές συνήθειες φιλικότερες προς αυτό. Παράλληλα, αναδεικνύει τι κάνουν τα brands για το περιβάλλον, δημιουργώντας αξία για τον καταναλωτή, οδηγώντας σε έναν ενάρετο κύκλο.

Η θετική εμπειρία του καταναλωτή από το brand είναι… η αξία που λαμβάνει από αυτό όταν το επιλέγει. Είναι ο λόγος που θα τον κάνει να το επιλέγει διαρκώς έναντι άλλων που πιθανόν δεν του δίνουν την ίδια αξία.

Τα Social Media σήμερα… παραμένουν ένα σημαντικό εργαλείο για την επικοινωνία των brands, είναι, ωστόσο, απαραίτητο, πλέον, η δραστηριοποίηση σε αυτά να γίνεται με προσοχή και σύνεση, λόγω του αυξανόμενου τοξικού περιβάλλοντός τους, απόρροια της πολιτικής πόλωσης σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, τυχόν παγιοποίηση της παύσης του fact checking θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο και στο concept του Better Marketing.

Βλέπω το ΑΙ ως… συναρπαστικό και τρομακτικό. Γεμάτο δυνατότητες αλλά και κινδύνους. Επαναστατικό και εν δυνάμει δυστοπικό. Εξαιρετικό εργαλείο στα χέρια ενός marketer, που πρέπει, ωστόσο, να χρησιμοποιείται με τρόπο ενισχυτικό και συμπληρωματικό της δημιουργικότητας και όχι ως υποκατάστατο αυτής, για να μην την «σκοτώσει» αλλά να την επαυξήσει.