1. Χάραξε πορεία: Πάρε το απόφαση, είσαι επαγγελματίας, όχι καλλιτέχνης. Πρωταρχικός στόχος της δουλειάς σου δεν είναι να εκφράσει αυτά που έχεις μέσα σου. Ούτε φυσικά να διαμορφώσει την κυρίαρχη αισθητική. Αλλά να χτίσει και να δυναμώσει μάρκες και τη σχέση τους με τα διάφορα κοινά. Το ουσιαστικό αποτέλεσμα της δουλειάς σου δεν είναι τα βραβεία για την εταιρεία σου αλλά το βελτιωμένο brand equity για τους πελάτες σου και το οικονομικό του αντίκρισμα. Αν βοηθήσεις τους πελάτες σου να έχουν εμπορική επιτυχία, θα έχουν κάθε λόγο (και χρήματα) να συνεισφέρουν και στη δική σου και να σε πληρώνουν σωστά για τις υπηρεσίες σου.
2. Διάλεξε προορισμούς: Στόχος της δουλειάς σου είναι να βοηθάς μάρκες να μεγαλώνουν.  Γι’ αυτό επιλέγεις να συνεργάζεσαι μόνο με αυτές – μικρές ή μεγάλες – που έχουν πραγματική δυνατότητα να μεγαλώσουν (και) με τη βοήθειά σου. Αλλιώς σπαταλάς χρόνο, ενέργεια και την καλή σου φήμη. Οι μεγάλες μάρκες πάντα ψάχνουν κάποιον να τις βοηθήσει. Αλλά και ανάμεσα στα αμέτρητα start-ups υπάρχουν κάποια με σοβαρό σχέδιο και εξασφαλισμένους πόρους. Αν τα βοηθήσεις να πετύχουν μπορείς να απαιτήσεις μέρος του οικονομικού αποτελέσματος της επιτυχίας. Αλλά το να απασχολείσαι με τον καθένα που πάνω στην απόγνωσή του αποφάσισε να χτίσει ένα quick and dirty brand δεν θα σε βγάλει πουθενά. Πιθανότατα ούτε και αυτόν.
3. Αφαίρεσε έρμα: Μια προσεκτική ανάλυση του σημερινού σου πελατολογίου θα σε βοηθήσει να διαπιστώσεις ότι υπάρχουν πελάτες που η συνεργασία μαζί τους καταναλώνει για την εταιρεία σου σημαντικά μεγαλύτερη ενέργεια από το έργο που παράγει. Απαίτησε σεβασμό και μια βελτιωμένη σχέση. Αλλιώς ζήτα διαζύγιο. Και κάνε νέες, πιο πρόσφορες, σχέσεις.
4. Ξανοίξου στον ωκεανό: Η αγορά της χώρας μας δεν είναι παρά μια σταγόνα η οποία μάλιστα συνεχώς μικραίνει. Και αυτή την περίοδο στις διεθνείς αγορές οι συνθήκες είναι πολύ υγιέστερες και οι μάρκες μεγαλώνουν πιο εύκολα. Σε προηγούμενο άρθρο μου είχα γράψει κάποια δυνητικά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με εταιρείες άλλων χωρών.
Αξιοποίησέ τα.
5. Και φυσικά, διάλεξε πλήρωμα: Μοιράσου την νέα πορεία και τους νέους προορισμούς με τους συναδέλφους σου. Και διάλεξε για συνταξιδιώτες  όλους όσους τους βρίσκουν συναρπαστικούς. 

Καλό ταξίδι.