Σε μια εποχή όπου η διεθνής οικονομική κρίση έχει επηρεάσει το σύνολο του επιχειρηματικού κόσμου, τόσο εκτός όσο και εντός συνόρων, καταλαβαίνει κανείς ότι η θετική πορεία του τουρισμού το 2009 μπορεί να αποτελέσει ισχυρό ανάχωμα για την Ελλάδα. Αυτή η απόλυτα λογική σκέψη όμως, δεν φαίνεται να αποτυπώνεται επακριβώς στις δράσεις του τουριστικού κλάδου, είτε σε θεσμικό, είτε σε επιχειρηματικό επίπεδο. Κάποια βήματα έγιναν, αλλά ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς. Τα τελευταία χρόνια η διεθνής καμπάνια του ΕΟΤ δείχνει να έχει αποκτήσει ένα σταθερό concept, το οποίο ακολουθείται κάθε χρόνο με τον απαραίτητο εμπλουτισμό. Πολύ καλή εξέλιξη. Τα κονδύλια του τουρισμού αυξάνονται χρόνο με το χρόνο και φέτος διπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2008.

Επίσης πολύ καλή εξέλιξη. Αλλά ενώ κάνουμε ένα βήμα μπρος, δεν μπορούμε να αποφύγουμε και… δύο βήματα πίσω: Γιατί η διεθνής καμπάνια του ΕΟΤ ξεκινά κάθε χρόνο με καθυστέρηση; Γιατί δεν μπορούν οι επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου να ακολουθήσουν το ίδιο επικοινωνιακό concept με τον ΕΟΤ, κάτω από μια κοινή «ομπρέλα»; Γιατί το λεγόμενο value for money του ελληνικού τουριστικού προϊόντος δεν είναι αυτό που πρέπει;

Τα ερωτήματα είναι πολλά και δεν είναι της παρούσης να απαντηθούν. Πρέπει όμως να διερευνηθούν. Κι αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε στο παρόν τεύχος, με το μεγάλο αφιέρωμα που ετοιμάσαμε στον τουρισμό. Καταγράφουμε τη σημερινή εικόνα, τις πρωτοβουλίες της πολιτείας, την επικοινωνιακή πολιτική, τις τάσεις προς το θεματικό τουρισμό, τις προτάσεις αξιόλογων θεσμικών και ακαδημαϊκών εκπροσώπων, το ρόλο του διαδικτύου και των εφαρμογών του, καθώς και το ρόλο των δημοσίων σχέσεων στην τουριστική βιομηχανία. Το θέμα σαφώς και δεν εξαντλείται. Σίγουρα όμως μπορεί να προσφέρει αφορμή για προβληματισμό. Και αυτός ήταν ο στόχος μας.

Αλλά η επικαιρότητα έχει την τιμητική της και σε αυτό το τεύχος. Μπορείτε να διαβάσετε το ρεπορτάζ για την παρουσίαση από την ΕΔΕΕ του Κόκκινου Βιβλίου του Κειμενογράφου,  την παρουσίαση της νέας αντιπροσωπευτικής ποσοτικής έρευνας CSR 2009 για την «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την Υπεύθυνη Κατανάλωση» που διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας, το ρεπορτάζ από την παρουσίαση του νέου ψηφιακού παρόχου Digea, τον οποίο αποτελούν τα 7 ιδιωτικά κανάλια πανελλήνιας εμβέλειας, κ.ά.

Τέλος, ρίξτε μια ματιά σε μια ενδιαφέρουσα στατιστική ανάλυση της πορείας του Ελεύθερου Τύπου και του City 99,5 FM και δείτε ιδίοις όμμασι ότι, τελικά, οι αριθμοί λένε αλήθειες…