Μπορεί η 1η Ιουλίου του 2015 – όταν θεωρητικά θα τεθεί σε εφαρμογή η τροπολογία -, να απέχει ακόμα χρονικά, ωστόσο κανείς δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να προβλέψει εάν θα εφαρμοστεί ως έχει ή εάν θα προκύψουν βελτιώσεις και προς ποια κατεύθυνση. Τα θεσμικά όργανα του κλάδου, πέρα από τις πρώτες αντιδράσεις, δεν έχουν ανακοινώσει κάτι νεότερο, ωστόσο οι πρωτοβουλίες και οι διεργασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Και είναι σαφές, ότι σε περιπτώσεις σημαντικών διεργασιών, όσο λιγότερα λέγονται από επίσημα χείλη, τόσο καλύτερα. Ωστόσο, δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει τον μεγάλο προβληματισμό των στελεχών, ο οποίος εκφράζεται καθημερινά και έντονα, σε κάθε επίπεδο, με κάθε ευκαιρία.

Το Marketing Week θέλοντας να ανοίξει τον διάλογο για τις επιπτώσεις της τροπολογίας, ετοίμασε στο παρόν τεύχος ένα ενδιαφέρον θέλουμε να πιστεύουμε ρεπορτάζ, στο οποίο έμπειρα στελέχη του κλάδου καταθέτουν τις δικές τους απόψεις για το όλο ζήτημα. Και μάλιστα με τρόπο ξεκάθαρο, άμεσο, χωρίς ωραιοποιήσεις και χωρίς «διπλωματική γλώσσα». Οι καταστάσεις άλλωστε δεν ευνοούν τέτοιου είδους προσεγγίσεις. Κάποια στελέχη επιχειρούν μια περισσότερο «τεχνοκρατική» ανάλυση, ενώ κάποια άλλα ζητούν πιο ριζοσπαστικές λύσεις, όπως π.χ. την άμεση αναστολή παροχής οποιασδήποτε υπηρεσίας επ’ αόριστον και μέχρι της άρσης των ρυθμίσεων στα προ της τροπολογίας.

Το σχόλιο που ακολουθεί δίνει ένα σαφές στίγμα για τα όσα θα διαβάσετε στο ρεπορτάζ: «Κάποιοι εκδότες το πρωί έρχονται στις επιχειρήσεις μας για να μας ζητήσουν μεγαλύτερη διαφημιστική επένδυση ώστε να επιζήσουν και το βράδυ τρώνε με τους κυβερνώντες και τους υπαγορεύουν νομοσχέδια για το πώς θα μας βγάλουν από τη μέση». Είναι σαφές εξάλλου, ότι το Marketing Week διατηρεί ανοικτό το δίαυλο επικοινωνίας και με άλλα στελέχη που θέλουν να συμβάλλουν στο διάλογο, με σχόλια και παρατηρήσεις. Με χαρά να τις δημοσιεύσουμε.