Το νέο mobile application του σταθμού, συμβατό με όλες τις κινητές συσκευές, αφορά σε ένα companion application, με πολύ έντονα χαρακτηριστικά Social Media, το οποίο δεν αποτελεί υποκατάστατο της τηλεόρασης, αλλά συμπλήρωμα προστιθέμενης αξίας, όπως λέει ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης, Διευθυντής Marketing & Εταιρικής Επικοινωνίας του Alpha. Με την εν λόγω εφαρμογή, ο Alpha στοχεύει να είναι δίπλα στον Έλληνα καταναλωτή Μέσων οπουδήποτε, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, με τον τρόπο και στον χρόνο που ο ίδιος επιθυμεί. Και το αποδεικνύει, καθώς η εφαρμογή –υπηρετώντας την τάση της social TV που ενισχύεται σημαντικά και στη χώρα μας- διαθέτει –μεταξύ άλλων- έναν εντυπωσιακό πλούτο περιεχομένου για τους χρήστες της.

Marketing Week: Ποιές ανάγκες του σταθμού, αλλά και των τηλεθεατών / χρηστών του ήρθε να καλύψει η νέα mobile εφαρμογή του Alpha; Για ποιούς λόγους κρίνατε απαραίτητο το λανσάρισμά της;
Νικόλας Γιατρομανωλάκης:
Η «κοινωνική τηλεόραση» (social TV), αποτελεί μία τάση, η οποία καθώς περνάει ο καιρός ενισχύεται. Παρατηρούμε δηλαδή ότι πολλοί πλέον τηλεθεατές, είτε οι σταθμοί το συνειδητοποιούν είτε όχι, την ώρα που παρακολουθούν τηλεόραση, χρησιμοποιούν και μια δεύτερη συσκευή (υπολογιστή, κινητό, tablet) για να σχολιάσουν τα τεκταινόμενα στην οθόνη ή να αναζητήσουν σχετικές πληροφορίες: Από το ποιο τραγούδι ακούστηκε σε μία σκηνή ενός σήριαλ μέχρι το πού μπορούν να βρουν ένα ρούχο μίας παρουσιάστριας. Μέχρι στιγμής, το twitter αποτελεί τη βασική πλατφόρμα για τον σχολιασμό της τηλεόρασης, ενώ η αναζήτηση πληροφοριών γίνεται είτε μέσα από μηχανές αναζήτησης είτε με απευθείας επικοινωνία με τους συντελεστές μιας εκπομπής.

Επιπλέον, οι τηλεθεατές, οι οποίοι έχουν συνηθίσει πλέον μέσα από τα Social Media να μη λειτουργούν μόνο ως παθητικοί δέκτες, αλλά να αποτελούν και οι ίδιοι πομπούς, έχουν διαφορετικές προσδοκίες από τους τηλεοπτικούς σταθμούς και επιθυμούν εντονότερη διάδραση με τις εκπομπές. Τέλος, καθώς η χρήση smartphones και tablets αυξάνεται διαρκώς, είναι πολύ σημαντικό για έναν τηλεοπτικό σταθμό να παρέχει τη δυνατότητα στο κοινό του να μπορεί να παρακολουθήσει μία εκπομπή, live ή on demand όπου και αν βρίσκεται, καθώς και να παρέχει ειδησεογραφική ενημέρωση ακόμα και τις ώρες που δεν προβάλλει ένα δελτίο ειδήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, η δημιουργία και το λανσάρισμα ενός mobile application με τα χαρακτηριστικά αυτής του Alpha, για εμένα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος μίας ευρύτερης στρατηγικής, η οποία συνδέεται με τη εξελιξιμότητα του ίδιου του μέσου και την περαιτέρω ανάπτυξη ενός τηλεοπτικού σταθμού.

Τι περιλαμβάνει η εφαρμογή; Ποιά είναι τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της και οι σημαντικότερες καινοτομίες της; Ποιά είναι τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα;
Το application αυτό, το οποίο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Icon Platforms, έχει πολλά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τα οποία το καθιστούν μοναδικό στο είδος του. Πρόκειται για ένα companion application, με πολύ έντονα χαρακτηριστικά Social Media, το οποίο δεν αποτελεί υποκατάστατο της τηλεόρασης, αλλά συμπλήρωμα προστιθέμενης αξίας. Ένα πρωταρχικό του ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι ότι πρόκειται για τη μόνη εφαρμογή τηλεοπτικού σταθμού που δεν είναι σχεδιασμένη μόνο για iOS, αλλά και για smartphones και tablets με Android. Η εφαρμογή φυσικά παρέχει τη δυνατότητα παρακολούθησης του προγράμματος του Alpha, live ή on demand.

Όμως, οι δυνατότητές της δεν εξαντλούνται εκεί. Κάθε εκπομπή του σταθμού, και ιδιαίτερα οι live, θα υιοθετήσει και θα αξιοποιήσει την εφαρμογή με το δικό της τρόπο: Από backstage και αποκλειστικό υλικό, μέχρι την εμπλοκή των τηλεθεατών στη διαμόρφωση ενοτήτων της. Στον τομέα της ενημέρωσης, μέσα από το newsdesk των Alpha News, η εφαρμογή τροφοδοτείται σταθερά με πολιτικές, οικονομικές, διεθνείς, αθλητικές, πολιτιστικές και κοινωνικές ειδήσεις, είναι διαθέσιμα και τα δελτία ειδήσεων του σταθμού. Επιπλέον, αποφασίσαμε να αξιοποιήσουμε το χρηστικό υλικό το οποίο ο Alpha είχε στη διάθεσή του, δίνοντάς του νέα ζωή και χρήση μέσα από την εφαρμογή. Έτσι, δημιουργήσαμε επιμέρους θεματικές ενότητες: Μαγειρική, ομορφιά, μόδα, διακόσμηση, αστρολογία με τη σύμπραξη της Άσης Μπήλιου, υγεία, σχέσεις, είναι μερικές από αυτές.

Αξίζει να αναφερθώ εκτενέστερα στην ενότητα της μαγειρικής, καθώς αποτελεί τη μεγαλύτερη συλλογή επώνυμων συνταγών που υπάρχει στην Ελλάδα, ακόμα και αν συνυπολογίσουμε τα εξειδικευμένα applications μαγειρικής που κυκλοφορούν, καθώς περιλαμβάνει συνταγές του Έκτορα Μποτρίνι, του Βασίλη Καλλίδη, της Άννας-Μαρίας Μπαρού, της Ιωάννας Τσολομίτη και πολλών άλλων. Επιπλέον, είναι η μοναδική ελληνική εφαρμογή μαγειρικής που δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να αναζητήσει συνταγές βάσει πολλαπλών φίλτρων και κριτηρίων, όπως το βασικό υλικό της συνταγής, την περίσταση, υλικά στα οποία είναι αλλεργικός κ.λπ.

Επίσης, είναι η μόνη εφαρμογή που παρέχει δυνατότητες διάδρασης στον χρήστη, που τον καθιστούν συμμέτοχο και όχι απλώς θεατή:
– Συμμετοχή σε διαγωνισμούς (με ή χωρίς χρέωση).
– Συμμετοχή σε ψηφοφορίες – άτυπες δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των οποίων θα επηρεάζουν σε κάποιες περιπτώσεις τα όσα διαδραματίζονται σε μία εκπομπή live.
– Δυνατότητα εύκολης και γρήγορης αποστολής βίντεο και φωτογραφιών στο newsdesk ή στις εκπομπές.
– Δυνατότητα check in σε εκπομπές.
– Ενσωμάτωση λειτουργιών του Facebook και του twitter.
– Δυνατότητα επιλογής favorites.

Το application του Alpha αποτελεί μία εφαρμογή, η οποία είναι πλήρως παραμετροποιήσιμη βάσει των προτιμήσεων του κάθε χρήστη, ο οποίος μπορεί να αποθηκεύει στα favorites τις εκπομπές, τα βίντεο, τις ειδήσεις, τις συνταγές κ.λπ. που τον ενδιαφέρουν, καθώς και να λαμβάνει ειδοποιήσεις, push notifications και ενημερώσεις για τις αγαπημένες του εκπομπές. Όλα αυτά, είναι για εμάς μόνο η αρχή. Φιλοδοξούμε να εμπλουτίζουμε την εφαρμογή διαρκώς με νέο περιεχόμενο και νέες δυνατότητες, αξιοποιώντας πλήρως τόσο τα τηλεοπτικά μας brands, όσο και την τεχνογνωσία που έχουμε πλέον σε αυτό το κομμάτι.


Ποιοί είναι οι στόχοι σας από την εν λόγω εφαρμογή, τόσο όσον αφορά στο brand Alpha, όσο και ως προς την εμπορική της αξιοποίηση;
Μέσα από την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το mobile application, τα Social Media και το website, το οποίο πρόκειται σύντομα να αλλάξει ριζικά, ο Alpha στοχεύει να είναι δίπλα στον Έλληνα καταναλωτή Μέσων οπουδήποτε, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, με τον τρόπο και στον χρόνο που ο ίδιος επιθυμεί. Αυτό φυσικά ενέχει πλεονεκτήματα και για τους εμπορικούς μας εταίρους, οι οποίοι έχουν πλέον έναν σύμμαχο που μπορεί να τους φέρει σε επαφή με το κοινό που επιθυμούν, μέσα από πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας, και με tailor-made λύσεις. Επομένως προσδοκούμε μία ακόμα στενότερη συνεργασία με τους διαφημιζόμενους, σε ένα ακόμα πιο διευρυμένο πεδίο δράσης.

Τι εμπορικές ευκαιρίες προσφέρει το application στους διαφημιζόμενους και τι ανταπόκριση έχει μέχρι σήμερα;
Οι διαφημιζόμενοι έχουν στη διάθεσή τους banners τα οποία βρίσκονται σε όλες τις σελίδες της εφαρμογής, pre- και post-roll στο live streaming και στο video on demand, καθώς και τη δυνατότητα να χορηγήσουν ολόκληρες ενότητες ή ζώνες της εφαρμογής που τους ενδιαφέρουν, όπως επίσης και αποκλειστικούς διαγωνισμούς, ως δωροθέτες. Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής και του back-end συστήματός της, οι διαφημιζόμενοι αποκτούν πρόσβαση σε πολύ πιο στοχευμένα και συγκεκριμενοποιημένα κοινά τα οποία μπορεί να τους ενδιαφέρουν. Το κοινό αυτό μπορεί να προσεγγιστεί μέσω email campaigns, push notifications ή στοχευμένων pop-ups στο κινητό ή το tablet.

Ακόμα, καθώς ολόκληρο το application βασίζεται σε μία πλατφόρμα gamification, στο αμέσως επόμενο στάδιο θα μπορούμε να δημιουργήσουμε ανταμοιβές (rewards) των χρηστών βάσει της έντασης της χρήσης της εφαρμογής. Αυτό αφενός θα εξασφαλίσει σε εμάς και στους διαφημιζόμενους ένα πιστό κοινό (loyalty) και αφετέρου θα δώσει τη δυνατότητα στους διαφημιζόμενους να εμπλακούν εφόσον το επιθυμούν και στο κομμάτι της επιβράβευσης των χρηστών. Τέλος, καθώς το application εξελίσσεται διαρκώς, σύντομα θα μπορούμε να παρέχουμε στους καταναλωτές και στους διαφημιζόμενους ακόμα πιο εξελιγμένες υπηρεσίες, όπως τη δυνατότητα ηλεκτρονικών αγορών κ.λπ.

Ποιά είναι τα οφέλη που προσφέρει σε ένα μιντιακό brand η σύνδεση με το κοινό μέσω μίας mobile εφαρμογής, με δεδομένη και την κρίση που υφίσταται η τηλεόραση σήμερα;
Η τηλεόραση, παρά την κρίση που περνάει και η οποία συνδέεται με το ευρύτερο οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο της χώρας, συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς. Οι Έλληνες εξακολουθούν να βλέπουν πολλή τηλεόραση και η τηλεόραση εξακολουθεί να παράγει πρωτογενές υλικό το οποίο επαναχρησιμοποιείται στη συνέχεια από άλλα μέσα. Όπως ανέφερα και νωρίτερα, η mobile εφαρμογή μάς επιτρέπει να κάνουμε το περιεχόμενό μας πιο διαδραστικό, να προσφέρουμε αμεσότητα στον τηλεθεατή, να προσθέτουμε αξία στο τηλεοπτικό προϊόν και παράλληλα να ανοίξουμε και ένα επιπλέον κανάλι επικοινωνίας αλλά και εσόδων.

Ποιές άλλες ευκαιρίες εντοπίζετε γενικά στις mobile εφαρμογές για τα τηλεοπτικά κανάλια;
Πιστεύω ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης στο κομμάτι αυτό, το οποίο προσωπικά το θεωρώ μονόδρομο. Η mobile διάσταση του τηλεοπτικού προϊόντος ήρθε για να μείνει. Οι περιορισμοί πλέον δεν έχουν να κάνουν με τις τεχνολογικές δυνατότητες, όσο με την ικανότητα των τηλεοπτικών σταθμών να συμπορευθούν με τις εξελίξεις και να προσαρμόσουν το περιεχόμενο τους, ψυχαγωγικό και ενημερωτικό, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται σε αυτή την τάση. Επιπλέον, σε μία εποχή όπου δυστυχώς τα έσοδα των τηλεοπτικών σταθμών από τη συμβατική διαφήμιση βαίνουν μειούμενα, είναι σημαντικό να δημιουργούνται δυνατότητες προσέλκυσης εναλλακτικών εσόδων.

Έντονα χαρακτηριστικά Social Media
• Οι χρήστες μπορούν να εγγραφούν στην εφαρμογή μέσω του λογαριασμού τους στο twitter ή στο Facebook, εφόσον το επιθυμούν.
• Μέσα από την ενσωμάτωση της δυνατότητας check in στο application, οι χρήστες μπορούν να ενημερώνουν τους φίλους και followers τους για το ποιές εκπομπές παρακολουθούν
σε πραγματικό χρόνο.
• Στην ενότητα κάθε επιμέρους εκπομπής, οι χρήστες μπορούν να ακολουθούν το timeline τόσο του επίσημου twitter της εκπομπής (στις περιπτώσεις που υπάρχει), όσο και των παρουσιαστών της, αλλά και να κάνουν tweet και οι ίδιοι, χωρίς να χρειαστεί να βγουν
από την εφαρμογή.
• Μέσα από το Facebook και το twitter οι χρήστες μπορούν να μοιράζονται υλικό (βίντεο, ειδήσεις, συνταγές κ.λπ.), να σχολιάζουν και να κάνουν like σε περιεχόμενο, να προσκαλούν φίλους τους στην εφαρμογή, να σχολιάζουν από κοινού και να βλέπουν
τη δραστηριότητα των φίλων τους σε αυτήν.