Η πανδημία Covid-19 προκάλεσε βεβιασμένα αλλαγές στις αγοραστικές συμπεριφορές στη βιομηχανία των ταχυκίνητων προϊόντων και στο λιανεμπόριο. H παγκόσμια συνδρομητική έρευνα της Nielsen «Shopper Shifts to a New Normal» διερευνά το ποιες από αυτές θα διατηρηθούν και με την επιστροφή στην κανονικότητα, μελετώντας 32 αγορές. Στη Ελλάδα πραγματοποιήθηκε 26-31 Μαΐου, 20 μέρες μετά την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων.

Μεταξύ των μεταβολών που αποτυπώνονται είναι οι εξής: Πρώτον, οι διαδικτυακές αγορές τροφίμων, προϊόντων καθαρισμού και ειδών προσωπικής περιποίησης, διατήρησαν τη δυναμική τους, κερδίζοντας έδαφος ως το πιο συχνό κανάλι αγοράς αγγίζοντας το 7%. Επίσης, αυξήθηκε η κινητικότητα με έναν στους τέσσερις αγοραστές (26%) να κάνει τις αγορές του σε νέο κατάστημα την τελευταία εβδομάδα.

Παράλληλα, το 38% των αγοραστών αναζητά πιο ενεργά προσφορές, ενώ σημαντικός είναι και ο αντίκτυπος και στο αγοραστικό ταξίδι. Συγκεκριμένα, σημειώνεται μεγάλη αύξηση των ταξιδιών για «τακτικές αγορές (εβδομαδιαίες ή μηνιαίες)» (+153%) με τα μισά (54%) από τα αγοραστικά ταξίδια να σχετίζονται με μαζικές αγορές.