Την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου η Nicole Yerson πραγματοποίησε μία παρουσίαση έμπνευσης σε εργαζομένους και πελάτες του ομίλου της Ogilvy, με θέμα «The story of an intrepreneur». Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, παρουσίασε επιλεγμένα καινοτομικά case studies από τα Ogilvy Labs και εξήγησε την πρακτική εφαρμογή του R&D στη διαδικασία αλλαγών στο εταιρικό περιβάλλον ενός επικοινωνιακού ομίλου.

Στο πλαίσιο της επίσκεψής της στην Ελλάδα, η Nicole Yerson μίλησε στο Marketing Week για τη σπουδαιότητα του R&D στην ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης με τους διαφημιζόμενους και προανήγγειλλε το λανσάρισμα των Ogilvy Labs και στην Αθήνα, σε ένα γραφείο της Ogilvy με ισχυρό επιχειρηματικό πνεύμα, όπως αναφέρει.

Marketing Week: Ποιος είναι ο λόγος της επίσκεψής σας στην Αθήνα;
Nicole Yerson:
Υπάρχουν δύο λόγοι που επισκέφτηκα την Αθήνα. Αφενός, είχα προσέξει ένα ισχυρό επιχειρηματικό πνεύμα στο γραφείο της Αθήνας, επικεφαλής του οποίου είναι ο Χρήστος Λάτος, και ένιωθα ότι είναι ανοιχτοί στη γνώση των εργαστηρίων μας από το Λονδίνο, συνεπώς ήθελα να μοιραστώ τις εμπειρίες μας με τις ομάδες τους και με ορισμένους από τους βασικούς πελάτες τους. Κυρίως, όμως, στην Αθήνα εντόπισα μία συναρπαστική start up κουλτούρα, ενδεχομένως εξαιτίας της ανεργίας στους νέους ηλικίας 18-25 ετών.

Συνεπώς, είναι σημαντικό να προσεγγίσεις και να αποτελέσεις μέρος αυτής της συναρπαστικής κοινότητας, να χτίσεις συνεργασίες, να κάνεις mentoring, να συνεργαστείς στενά με αυτούς και τους πελάτες μας, προκειμένου να δημιουργήσεις συναρπαστική δουλειά και να είσαι μέλος ενός νέου οικοσυστήματος που επιτρέπει σε αυτές τις νέες εταιρείες να βγάλουν χρήματα για το μέλλον τους. Το θέμα των start ups, incubators, accelerators, vc’s, angel funding είναι μέρος της γνώσης μας για το τρέχον εξάμηνο στα εργαστήρια του Λονδίνου.

Σε τι αφορούν τα Ogilvy Labs; Ποιος είναι ο στόχος και το όραμά τους;
Τα Ogilvy Labs στο Λονδίνο λειτουργούν ως ένα αυτοχρηματοδοτούμενο Research and Development τμήμα που λειτουργεί ως «change agent» μέσα στους κόλπους της Ogilvy Group UK.
Το όραμα των Ogilvy Labs έχει τρεις κατευθύνσεις:
1. Την αναζήτηση και δέσμευση με συνεργάτες που μπορούν να βοηθήσουν την εταιρεία και τους πελάτες της να επιτύχουν τους επιχειρηματικούς και marketing στόχους τους.
2. Την ανάπτυξη, καλλιέργεια και υποστήριξη νέων business ventures.
3. Την προσφορά εμπειριών που μπορούν να εμπνεύσουν μέσω διαδικασίας διάχυσης δημιουργικότητας, όπως είναι για παράδειγμα τα εξάμηνα γνώσης που διοργανώνουμε δύο φορές τον χρόνο. Το φυσικό εργαστήριο προβάλλει τρέχουσες και μελλοντικές τεχνολογίες, επιτρέποντας στην Ogilvy να φέρνει σε επαφή τους πελάτες της, τους συνεργάτες της και τους εργαζομένους της με τα νέα εργαλεία που έχει στη διάθεσή της.

Σε ποιες αγορές δραστηριοποιούνται τα Ogilvy Labs και πώς εξασφαλίζετε ότι η δουλειά της διαχέεται και χρησιμοποιείται και σε άλλες αγορές;
Ogilvy Labs υπάρχουν σήμερα στο Κέιπ Τάουν, το Παρίσι, τη Σαγκάη, τη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο, έχουμε στενές σχέσεις με το Τόκυο, τη Βαρκελώνη, την Αθήνα, το Δουβλίνο και άλλα γραφεία, ενώ το feedback από το Λονδίνο είναι διαθέσιμο μέσω καναλιών social media: @ogilvy_lon_labs, @ogilvydo, @ogilvychange @ogilvyww twitter, Facebook, Instagram, email και του παγκόσμιου intranet.

Σκοπεύετε να επεκτείνετε σύντομα την παρουσία των Labs στην Ελλάδα;
Ναι, αυτήν την εποχή λανσάρουμε τα Ogilvy Labs στην Αθήνα. Συνεπώς, σύντομα θα ακούσετε περισσότερα σχετικά με τα σχέδιά μας για την ελληνική αγορά. Νιώθουμε ότι υπάρχει ανάγκη για την εταιρεία μας να συνδεθεί συστηματικά με την ελληνική τεχνολογική κοινότητα και να ανταλλάξουν γνώση και ιδέες.

Πιστεύετε ότι η δουλειά σας επηρεάζει σημαντικά τις σχέσεις της Ogilvy Group με τους πελάτες της; Ποιο είναι το feedback που παίρνετε;
Πραγματικά, εξετάζουμε τα start ups σε ολόκληρο τον κόσμο, κυρίως στους τομείς της τεχνολογίας διαφήμισης και marketing. Παράλληλα, οι συναντήσεις μας με τη Nestle και τη Unilever, για παράδειγμα, πραγματοποιούνται σε παγκόσμιο επίπεδο. Έχουμε την ίδια όρεξη να συνεργαστούμε με όλες τις τεχνολογίες, τα disciplines, τις εταιρείες, όπου δηλαδή δεν έχουμε συνολική εξειδίκευση in-house.

Η δουλειά μας δεν έχει να κάνει μόνο με το να γνωρίζουμε ποιοι είναι οι καλύτεροι φωτογράφοι, illustrators ή σκηνοθέτες, χρειάζεται να γνωρίζουμε πολλά περισσότερα, σε σχέση με το mobile, τα NFC, το augmented reality, το behavior change, τα data, το social, το gaming, το out of home digital… Στην πραγματικότητα δεν έχει να κάνει με την τεχνολογία, αλλά με τα θέματα που οι πελάτες μας αντιμετωπίζουν και στη συνέχεια να είμαστε σε θέση να επιλέγουμε την κατάλληλη λύση.

Η Ogilvy Group δίνει σημαντική έμφαση στην πρόσληψη και διατήρηση ταλέντων. Ποια είναι τα σημαντικότερα projects που υποστηρίζετε σε αυτόν τον τομέα;
Η προσέλκυση των καλύτερων νέων ταλέντων στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή είναι κρίσιμη για το μέλλον της Ogilvy και τα Ogilvy Labs στο Λονδίνο αναζητούν τρόπους να καλλιεργήσουμε και να γαλουχήσουμε αυτούς τους μελλοντικούς ηγέτες. Ως ένα hub καινοτομίας, στόχος των Labs είναι να παρουσιάσουν στην Ogilvy, στους πελάτες της και πιο πρόσφατα σε φοιτητές, τις νέες και αναπτυσσόμενες τεχνολογίες.

Τα Ogilvy Labs έχουν ξεκινήσει ένα νέο μοντέλο σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς οργανισμούς βοηθώντας τους να υποστηρίξουν την εκπαιδευτική διαδικασία δίνοντας στους φοιτητές μία hands-on εμπειρία που λέγεται The Rough Diamond. Η ιδέα είναι να προσφέρουμε ένα pool νέων ταλέντων σε όλες τις δημιουργικές βιομηχανίες, μόδα, 3D, ραδιοτηλεοπτικά μέσα, φωτισμοί, μηχανολογία, εξασφαλίζοντας ότι αυτοί που επιλέγουμε διαθέτουν επιχειρηματικό και ανήσυχο πνεύμα.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που αποκομίζει ένας επικοινωνιακός όμιλος από τη λειτουργία ενός innovation lab; Πώς επηρεάζει τη δημιουργικότητα αλλά και τις σχέσεις, εσωτερικές και εξωτερικές;

Τα πλεονεκτήματα βρίσκονται στη μέτρηση της επιτυχίας των Labs, τα 6 R’s, Revenue, Reputation, Recruitment, Retention, Relationships & Responsibility, όπως τα ονομάζουμε. Ως Ogilvy Labs διεξάγουμε ένα εκπαιδευτικό εξάμηνο κάθε 24 εβδομάδες. Πρόκειται για ένα εντατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εντός των labs όπου εισπράττουμε τεράστια γνώση σχετικά με ένα συγκεκριμένο, στοχευμένο θέμα και μοιραζόμαστε τη γνώση με ολόκληρο το group. Κάθε εξάμηνο ένας πελάτης καλύπτει τα έξοδα για την εκτέλεση του έργου. Συνεπώς, τα έσοδα (Revenue) αυξάνονται με αυτά τα στοχευμένα εξάμηνα και η δουλειά εφαρμόζεται από τη συγκεκριμένη ομάδα της Ogilvy.

Η φήμη (Reputation) ενισχύεται καθώς η πλειοψηφία αυτών των case studies είτε κερδίζουν βραβεία είτε συζητιούνται σε social circles ή στον Τύπο. Το Recruitment υλοποιείται μέσω της πρωτοβουλίας Rough Diamond, που «τρέχει» με επιτυχία τα τελευταία 4 χρόνια. Η διατήρηση (Retention) έχει να κάνει με τη διατήρηση βασικών «hunter style» εργαζομένων εντός της Ogilvy, οι οποίοι συνεργάζονται με την ομάδα του lab σε ενδιαφέροντα projects ή με τα lab days ή με τα εκπαιδευτικά εξάμηνα.

Οι σχέσεις (Relationships) έχουν να κάνουν με τον όγκο των συνεργατών που συναντάμε κάθε δεύτερη εβδομάδα, περίπου 10/15 εταιρείες κατά μέσο όρο, που διαμορφώνει μία τεράστια βάση συναρπαστικών εταιρειών με τις οποίες συνεργαζόμαστε. Η υπευθυνότητα (Responsibility) έχει να κάνει με το μέγεθος της δουλειάς που προσφέρουμε, είτε με τα προγράμματα mentoring είτε με το ideas shop της Ogilvy.