Μάλιστα, η ανάγκη ξεκάθαρων διαδικασιών λειτουργίας της διαφημιστικής αγοράς τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Στο πλαίσιο αυτό και με σημαία την διαφάνεια, η κυβέρνηση προχωρά τις τελευταίες εβδομάδες σε πρωτοβουλίες που η ίδια εκτιμά ότι λειτουργούν προς αυτή την κατεύθυνση. Και δεν αναφερόμαστε στην προκήρυξη του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες, αλλά σε δύο ακόμη σημαντικές κανονιστικές πρωτοβουλίες. Η πρώτη αφορά στην καθιέρωση του μητρώου online μέσων, με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας και «bonus» την κρατική διαφήμιση, η οποία αναμένεται να διαμορφώσει νέα δεδομένα στο χώρο των digital media. Η δεύτερη έχει να κάνει με το ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης διαφημιστικού χρόνου που έχει τεθεί σε διαβούλευση αυτές τις ημέρες και το οποίο έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, με αιχμή την πρόσφατη κοινή επιστολή των ΣΔΕ, ΕΔΕΕ και ΕΙΤΗΣΕΕ.

Εδώ θα σταθούμε στο μητρώο online μέσων και στο σχετικό ρεπορτάζ που μπορείτε να διαβάσετε στις εσωτερικές σελίδες του περιοδικού. Σε αυτό καταγράφονται αναλυτικά το περιεχόμενο και οι βασικές παράμετροι του νομοσχεδίου, ενώ καταθέτουν τις απόψεις τους σημαντικοί παράγοντες της αγοράς, όπως οι Δημήτρης Μάρης, Πρόεδρος της ΕΝΕΔ, Γρηγόρης Αντωνιάδης, Πρόεδρος του ΣΔΕ, Σταύρος Δρακουλαράκος, CEO του Ομίλου 24Media, Παναγιώτης Γεωργόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Liquid Media και Τίνα Φερεντίνου, CEO της DPG Digital Media Group.

Κοινή θέση όλων είναι η αναγκαιότητα θέσπισης κανόνων διαφάνειας, αλλά μέσα από διαδικασίες που λαμβάνουν υπόψη τις απόψεις της ίδιας της αγοράς και των ανθρώπων της. Διαφορετικά η όλη διαδικασία απλά θα είναι της λογικής «άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς». Κι αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση όλων των επερχόμενων αλλαγών: Να γίνουν με τη συναίνεση της αγοράς και όχι εν αγνοία της. Διότι όσες φορές της επιβλήθηκαν κανόνες το αποτέλεσμα ήταν καταστροφικό.