Τον τελευταίο καιρό όμως έχω αρχίσει και αναθεωρώ. Όχι επειδή μεταβλήθηκε η άποψή μου όσον αφορά στην ιεράρχηση των κριτηρίων επιλογής. Συνεχίζω να πιστεύω ότι το κύριο ζητούμενο για έναν σοβαρό νέο marketer πρέπει να είναι η επιλογή μιας εταιρείας και μιας θέσης που θα του δώσει τη δυνατότητα να εκτεθεί σε συμπυκνωμένη γνώση και εμπειρία, να εξοικειωθεί με εξειδικευμένες και δοκιμασμένες μεθόδους και εργαλεία και να έχει την ευκαιρία να τα χρησιμοποιήσει όλα αυτά σε εργασίες που είναι στην καρδιά του μάρκετινγκ: Να ασχοληθεί με το STP (segmentation, targeting, positioning), να διαχειριστεί και να εξελίξει χαρτοφυλάκια προϊόντων και brands, να αναπτύξει νέα, να σχεδιάσει πλάνα μάρκετινγκ, να δημιουργήσει καμπάνιες, διαφημίσεις και ολοκληρωμένα προωθητικά προγράμματα, να ασχοληθεί τελικά με κάθε ένα από τα Ps του Κότλερ. Πόσες όμως τέτοιες επιχειρήσεις και θέσεις υπάρχουν πλέον διαθέσιμες στην ελληνική αγορά για έναν καλοσπουδασμένο, ικανό και φιλόπονο υποψήφιο marketers;

Όσοι σπουδάζαμε μάρκετινγκ στα τέλη της δεκαετίας του ’80 ή στις αρχές των 90s ζήσαμε ένα εξαιρετικό περιβάλλον. Οι πιο ικανοί (ή και τυχεροί) ανάμεσά μας, δεν περίμεναν να τους επιλέξουν, αντίθετα είχαν στα χέρια τους την πολυτέλεια της επιλογής. Το μάρκετινγκ ήταν στην αρχή της ακμής του. Με τον καιρό όλο και περισσότερες επιχειρήσεις έσπευδαν να επενδύσουν σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη Ελληνική αγορά αναμένοντας και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες τοποθετούσαν την Ελλάδα ψηλά στις προτεραιότητες τους, ανέπτυσσαν εδώ τα hubs τους για όλη την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου και εκπαίδευαν μια γενιά ικανότατων στελεχών πολλά εκ των οποίων διακρίνονταν και εκτός Ελλάδας. Μεγάλες ελληνικές εταιρείες απορροφούσαν τα καταρτισμένα στελέχη και ανέπτυσσαν συνεχώς νέα προϊόντα και brands, νέα δίκτυα διανομής, νέες καμπάνιες, συχνά επεκτεινόμενες ακόμα και εκτός Ελλάδας.  Αgencies κάθε είδους γεννιόνταν συνεχώς και κορυφαίες εταιρείες  συμβούλων ίδρυαν γραφεία στην Αθήνα. Πόσο διαφορετική είναι όμως σήμερα η κατάσταση για έναν νέο marketer; Τι προοπτικές έχει στην Ελληνική αγορά;

Θα συνεχίσω στο επόμενο τεύχος.