Με τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών (86%, σύμφωνα με τον ΙΕΛΚΑ) να αναζητά προσφορές κατά τις αγορές τους, όλο και περισσότερο οι λιανέμποροι υιοθετούν στη στρατηγική του πρακτικές προώθησης μέσω προσφορών, δωροεπιταγών και πόντων επιβράβευσης σε κινητά τηλέφωνα, είτε μέσω SMS/MMS, είτε μέσω mobile ads, είτε μέσω mobile apps. Σήμερα στην ελληνική αγορά κυριαρχούν τα παρακάτω μοντέλα: προσφορές μέσω μοντέλου push όπου η λιανική αλυσίδα ή ο προμηθευτής προωθούν προσφορές μέσω κινητών σε υφιστάμενη βάση πελατολογίου, προσφορές μέσω μοντέλων pull, όπου o καταναλωτής αναζητεί προσφορές οι οποίες εν τέλει του προωθούνται στο κινητό του, μοντέλο που δίνει ευκαιρίες επέκτασης πελατειακής βάσης, προσφορές σχετικές με τη θέση του πελάτη (location-aware μοντέλο), ενώ η πλέον σύγχρονη τάση, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Mpass, είναι η προσωποποιημένη προσφορά, όπου η προσφορά είναι μοναδική και στοχευμένη ανά πελάτη και παρέχεται πλήρης κύκλος tracing (ποιος πήρε/είδε την προσφορά, ποιος την αξιοποίησε στο κατάστημα), παρέχοντας πλήρη στοιχεία ROI ανά ενέργεια.

Σε βρεφικό στάδιο, αλλά με σημαντικές προοπτικές
Το mobile couponing στην ελληνική αγορά βρίσκεται ακόμα σε βρεφικό στάδιο. Οι λόγοι, όπως καταθέτουν τα στελέχη της αγοράς, πολλοί και διαφορετικοί. Όπως λέει ο Ανδρέας Κωνσταντινίδης, Εμπορικός Διευθυντής της Yuboto, η καθυστέρηση στην εξέλιξη οφείλεται κυρίως στο ότι τα μεγάλα supermarkets, ενώ επιθυμούν την ένταξη των ηλεκτρονικών κουπονιών προκειμένου να αποφύγουν τα τεράστια και δαπανηρά logistics των χάρτινων κουπονιών, δεν έχουν τις υποδομές ώστε να εξυπηρετήσουν ηλεκτρονικά κουπόνια. Ως εκ τούτου, οι FMCG εταιρείες στην Ελλάδα είναι υποχρεωμένες να τυπώνουν και να επικοινωνούν ακόμη χάρτινα κουπόνια στους καταναλωτές.

Αντίστοιχα, ο Ιάσονας Αντωνόπουλος, Product Development Director της Μ-Stat, υποστηρίζει ότι πέρα από την αποστολή κωδικού μέσω SMS ή σκανάρισμα barcode, η εξέλιξη των mobile coupons επιτάσσει την αξιοποίηση περισσότερων χαρακτηριστικών, όπως η χρήση κουπονιών εμπλουτισμένου περιεχομένου ή η γεωγραφική στόχευση των χρηστών μέσω location services ή ibeacon. Εξηγεί πάντως ότι, η κατάσταση φαίνεται να αλλάζει καθώς, η M-Stat έχει αναλάβει το τελευταίο διάστημα αρκετά project requests για τη σχεδίαση και ανάπτυξη εφαρμογών με στόχο την προσφορά mobile coupons από μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.

Από τη μεριά του ο Κοσμάς Σκιαδόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Incredible Networks αποδίδει την καθυστέρηση αυτή στο γεγονός ότι οι service providers υλοποιούν ξεχωριστά mobile apps, τα οποία ουσιαστικά προσφέρουν την ίδια υπηρεσία, με αποτέλεσμα να επιφέρουν κορεσμό στις επιλογές των καταναλωτών. Υποστηρίζει το eWallet, λέγοντας ότι, πλέον, οι κορυφαίοι κατασκευαστές smartphones, αναγνωρίζοντας την ανάγκη ύπαρξης ενός ενοποιημένου ψηφιακού πορτοφολιού, παρέχουν στα λειτουργικά τους iOS, Android & Windows προεγκατεστημένες εφαρμογές eWallet.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι, τα τελευταία χρόνια στην ελληνική αγορά εμφανίζονται νέες εφαρμογές για coupon redemption με διαφορετικά μοντέλα cash back, όπως το Pockee και η εξάπλωση της ad network πλατφόρμας της Warp.ly, που αποτελεί έναν εύκολο τρόπο για στοχευμένη διαφήμιση σε εφαρμογές.
Το Pockee δίνει τη δυνατότητα τόσο σε προμηθεύτριες εταιρείες όσο και λιανεμπόρους, να υλοποιήσουν κουπόνια τα οποία είναι 100% mobile. «Η ανταπόκριση των καταναλωτών όσον αφορά στην αποδοχή και χρήση της εφαρμογής είναι άκρως ενθαρρυντική.

Το επόμενο στοίχημα είναι πόσο γρήγορα και οι υπόλοιπες εταιρείες του λιανεμπορίου θα κάνουν βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, τόσο στο super market όσο και στους υπόλοιπους τομείς ευρείας και συχνής κατανάλωσης»,  εξηγεί σχετικά ο Ζήσης Τσαϊρέλης, ιδρυτής του Pockee. Αντίστοιχα, η Warply συνεργάζεται με τη First Data, όπου με την πλέον σύγχρονη και εξελιγμένη τεχνολογία των δύο εταιρειών, προσφέρεται η δυνατότητα σε παρόχους, προμηθευτές, αλλά και πωλητές λιανικής, να σχεδιάσουν και να διαθέσουν κουπόνια, τα οποία μπορούν να αποθηκεύονται στην πλατφόρμα επεξεργασίας της First Data. Σύμφωνα με τον Σωτήρη Αλεξόπουλο, Head of Operations της Warply, με τη χρήση της σχεδιαζόμενης εφαρμογής, οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση στα ηλεκτρονικά κουπόνια που εκδίδονται από όλους τους συνεργαζόμενους παρόχους και κερδίζουν εκείνη τη στιγμή την έκπτωση στα είδη της αγοράς τους.

Που και πώς εξαργυρώνονται τα κουπόνια;
– Τα δεδομένα από τους συνεργάτες και το δίκτυο της Warply καταδεικνύουν την εκτεταμένη χρήση κουπονιών, το 62% των οποίων εξαργυρώνονται στα μεγαλύτερα καταστήματα τροφίμων και σουπερμάρκετ της χώρας. Σωτήρης Αλεξόπουλος, Warply
– Διεθνώς, το μεγαλύτερο ποσοστό των κουπονιών χρησιμοποιούνται για προϊόντα ευρείας / οικιακής χρήσης αλλά και στον τομέα της εστίασης και των υπηρεσιών (διασκέδασης & αναψυχής), σύμφωνα με το statista.com. Σε αγορές του εξωτερικού οι καταναλωτές έχουν δείξει την προτίμησή τους για τη λήψη κουπονιών στο κινητό τους τηλέφωνο όταν βρίσκονται κοντά σε κάποιο κατάστημα. Μάλιστα, σε σχετική έρευνα, το 55% των ερωτηθέντων δήλωσε πως θέλει να λαμβάνει εκτυπωτικά κουπόνια στο κινητό του και το 19% κάνει αναζήτηση κουπονιών στο κινητό του πριν προβεί σε κάποια αγορά (Loyalty360 ). Βαγγέλης Αντωνιάδης, Cytech
– Σε αγορές λιανικής και δη προϊόντων ταχείας κατανάλωσης FMCG. Ανδρέας Κωνσταντινίδης, Yuboto
– Ο κύριος όγκος των κουπονιών σήμερα στην Ελλάδα αφορά είτε σε αγορές super market, είτε στα γνωστά local deals τα οποία προσφέρουν εκπτώσεις σε υπηρεσίες, εστιατόρια κτλ. Κατ’ επέκταση ο μεγαλύτερος όγκος εξαργυρώσεων κουπονιών πραγματοποιείται σε offline αγορές. Έρευνα της IBM (Μάρτιος 2014), επιβεβαιώνει ότι μέχρι το 2019, το 80% των πωλήσεων του λιανεμπορίου θα συνεχίσει να πραγματοποιείται offline. Ζήσης Τσαϊρέλης, Pockee.

Πολλαπλά οφέλη για FMCGs, λιανεμπόριο, καταναλωτές
Τα οφέλη που προσφέρουν τα mobile coupons είναι πολλαπλά τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για τους λιανεμπόρους, καθώς συνδυάζουν την ευκολία, την υψηλή αποτελεσματικότητα, τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, καθώς επίσης αποτελούν μία συνολική εμπειρία για τον καταναλωτή.


Σωτήρης Αλεξόπουλος, Head of Operations, Warply: Το mobile couponing επιτρέπει στις επιχειρήσεις να λαμβάνουν τεράστιο όγκο δεδομένων για τις αγοραστικές συνήθειες των χρηστών ανά χρήστη, δίνοντας την ευκαιρία για προσωποποιημένες προσφορές, για την ανάλυση καλαθιού καταναλωτή, και γενικότερα κίνητρα αγορών, τα οποία σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα, την αγοραστική συμπεριφορά, και την τοποθεσία των χρηστών. Ποτέ άλλοτε δεν έχει δοθεί τέτοια δυνατότητα σε λιανέμπορους, και brands να ψηφιοποιήσουν τα προγράμματα πιστότητας και να τα μεταφέρουν από την φθαρτή, χάρτινή τους εκδοχή στο σύγχρονο και αποτελεσματικό mobile κουπόνι.

Βαγγέλης Αντωνιάδης, CEO and Co-Founder, Cytech: Τα mobile coupons είναι πολύ πιο οικονομικά στη δημιουργία τους απ’ ό,τι τα έντυπα κουπόνια και τα ποσοστά εξαργύρωσής τους είναι πολύ υψηλότερα. Επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τα Mobile Coupons για την προώθηση των υπηρεσιών τους αναφέρουν ότι το συνολικό κόστος είναι μικρότερο από εκείνο των παραδοσιακών χάρτινων κουπονιών, ενώ παράλληλα προσφέρουν ευελιξία στην επιχείρηση. Και αυτό γιατί, δίνουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τους παραλήπτες, τη σιγουριά ότι ο καταναλωτής θα λάβει το κουπόνι αφού αυτό θα του παραδοθεί στην πιο προσωπική του συσκευή, τη δημιουργία διαφορετικών προσφορών χωρίς να μεσολαβεί χρόνος για τη δημιουργία μιας καμπάνιας, την ευελιξία για ορισμό χρονικής διάρκειας και περιεχομένου, ενώ τέλος απαλλάσσει από το κόστος εκτυπώσεων και μεσαζόντων.

Ιάσονας Αντωνόπουλος, Product Development Director, M-Stat: Οι δυνατότητες που προσφέρουν είναι η άμεση στόχευση ενός πελάτη κατά την επίσκεψή του σε ένα κατάστημα, η ευκολία χρήσης και cash in χωρίς εκτύπωση κουπονιών, όπως και η συνεχής παρουσία του κουπονιού στο κινητό του. Παράλληλα, έρευνες δείχνουν ότι τα mobile coupons μπορούν να ενεργοποιήσουν παλιούς πελάτες, όπως και να ωθήσουν όλες τις πωλήσεις της γραμμής προϊόντων.

Ανδρέας Κωνσταντινίδης, Εμπορικός Διευθυντής, Yuboto: Τα mobile coupons προσφέρουν διανομή χαμηλού κόστους και γενικότερα χαμηλότερα logistics. Επίσης, ελευθερία σε ενέργειες marketing, καθώς κάθε marketer μπορεί να στήσει μία couponing campaign over night χωρίς να περιμένει τυπογραφικούς χρόνους, καθώς και πρακτικότητα για τον τελικό χρήστη, αφού έχει το κουπόνι πάντα στο κινητό του. Το ίδιο ισχύει και για τη loyalty κάρτα ή το εισιτήριο.

Mpass: Η ανάπτυξη υπηρεσιών electronic couponing μέσω των όλων καναλιών επικοινωνίας (omnichannel: κινητά τηλέφωνα, Web, Social media, mobile apps, digital signage, smartTV κλπ) είναι ένας εύκολος στη διαχείριση και αποτελεσματικός τρόπος για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο να δημιουργήσουν επιτυχημένες ενέργειες και να προωθήσουν τις προσφορές τους με έναν πιο άμεσο, φιλικό και προσωποποιημένο τρόπο στους καταναλωτές.

Σταμάτης Σαμαράς, CEO, Mallfox Greece: Το mobile couponing έχει διπλό όφελος και για τις επιχειρήσεις και για τους καταναλωτές. Οι επιχειρήσεις κινούν το ενδιαφέρον του καταναλωτή και οι καταναλωτές εκμεταλλεύονται τις ευκαιρίες που έχουν στα χέρια τους.
Η Mallfox για να το καταφέρει αυτό έχει μηχανισμό έκδοσης ψηφιακών κουπονιών το οποίο προαιρετικά έχει τη δυνατότητα εξαργύρωσης σε συγκεκριμένα σημεία πώλησης ανάλογα με τους στόχους και τις προωθητικές ενέργειες των εταιρειών. Κάθε κουπόνι «καίγεται» online χωρίς να υπάρχει η περίπτωση υπέρβασης των αριθμών τους ή την αντιγραφή τους.

Κοσμάς Σκιαδόπουλος, Γενικός Διευθυντής, Incredible Networks: Δεδομένου ότι, τα mobile coupons αποτελούν ένα trend στα smartphones, οι επιχειρήσεις που αποφασίζουν να προσφέρουν κίνητρα στους καταναλωτές μέσω αυτής της πλατφόρμας γίνονται μέρος του trend, επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό brand recall και awareness, αλλά και υψηλό ποσοστό customer acquisition, conversion και retention. Τα mobile coupons προσφέρουν χαμηλό κόστος παραγωγής, αμφίδρομη επικοινωνία με τους καταναλωτές μέσω push notifications, αναλυτικά στατιστικά χρήσης, customer tracking και segmentation και προσωποποιημένο content marketing. Επιπλέον το κόστος διακίνησής τους μειώνεται σημαντικά.

Ζήσης Τσαϊρέλης, Ιδρυτής, Pockee: Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα έχουν να κάνουν με την αποστολή στον καταναλωτή, καθώς η διανομή στη συσκευή χωρίς την οποία ο καταναλωτής δεν κάνει «βήμα» σήμερα, το κόστος και η συχνότητα βελτιστοποιούνται άμεσα. Όσον αφορά στη διαχείριση, οι όγκοι χάρτινων κουπονιών καθώς και τα λάθη/κόστη που συνεπάγεται η διαχείρισή τους μπορούν να αποτελέσουν παρελθόν με τα mobile coupons. Επιπλέον, σε επίπεδο αύξησης τζίρου, οι εταιρείες που συμμετέχουν σε μια πλατφόρμα mobile couponing, έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν το «καλάθι» των καταναλωτών μέσω στοχευμένων, live προωθητικών ενεργειών. Τέλος, η καλύτερη αξιοποίηση budget, καθώς ένα brand που αποφασίζει να τρέξει μια καμπάνια mobile coupon, μπορεί ανά πάσα στιγμή να γνωρίζει τι μέρος της επένδυσης έχει «καταναλωθεί» καθώς και τι ακριβώς έχει φέρει πίσω για το brand του.

Το Mobile Couponing με αριθμούς
– Oι χρήστες mobile κουπονιών θα αφορούν στο 83% των αμερικανών ενηλίκων χρηστών ψηφιακών κουπονιών μέχρι το 2016.
– Οι χρήστες tablet φαίνεται πιο πιθανό να εξαργυρώσουν ένα κουπόνι έναντι των χρηστών smartphone, σε ποσοστό 80,2% έναντι 75,4%.
– Tο 61% των χρηστών smartphone/tablet λαμβάνουν συστηματικά mobile ή digital κουπόνι. Το 26% πραγματοποίησε αγορά που δεν σκόπευε να κάνει επειδή έλαβε ένα κουπόνι. Και το 23% αγόρασε ένα προϊόν για το οποίο ενδιαφερόταν, από έναν παραδοσιακό λιανέμπορο που προσέφερε χαμηλότερη τιμή.
– To 55% των αμερικανών χρηστών του internet ηλικίας 18 και άνω θα εξαργυρώσουν ψηφιακά κουπόνια για online ή offline αγορές τουλάχιστον μία φορά το 2014.
– Το κοινό των mobile κουπονιών θα σημειώσει διψήφιο αριθμό ετήσιας ανάπτυξης μέχρι το 2016, με ώθηση από την ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση των smartphones και των tablets.
– Mέχρι το 2019 θα υπάρχουν
1,05 δισ. χρήστες mobile κουπονιών, έναντι 560 εκατ. το 2014. Επίσης, αναμένεται ότι μέσα στη χρονιά ο αριθμός των κουπονιών που θα εξαργυρωθούν θα ανέλθουν στα 10 δισ.
– Tεχνολογίες αιχμής όπως το NFC (Near Field Communications) και το Beacon θα ενισχύσουν το in-store engagement μεσοπρόθεσμα.
– Το Geotargeting έχει ανανεώσει τα SMS κουπόνια, με τους retailers να «βλέπουν» υψηλά ποσοστά εξαργύρωσης από κουπόνια που προωθούνται στους καταναλωτές που βρίσκονται κοντά στα καταστήματά τους. Επίσης, τα brands επενδύουν στην database τους για να προσφέρουν στοχευμένα κουπόνια.
– Η έλλειψη επαρκούς τεχνολογίας εξαργύρωσης POS παραμένει βασικό εμπόδιο στη μεγαλύτερη διείσδυση και υιοθέτηση του εργαλείου αυτού.


Υψηλά ποσοστά εξαργύρωσης-επιρροή αγοραστικής απόφασης
Τα mobile coupons διαθέτουν «άσο στο μανίκι» τους, καθώς έρευνες δείχνουν υψηλά ποσοστά εξαργύρωσης και ταυτόχρονα άμεση επιρροή της αγοραστικής απόφασης. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα που δημοσιεύτηκε από το Business Insider, τα ηλεκτρονικά κουπόνια έχουν 10 φορές πιο υψηλούς δείκτες εξαργύρωσης από τα παραδοσιακά χάρτινα κουπόνια. Επίσης, με τη βοήθεια της τεχνολογίας αυξάνονται οι μέθοδοι διανομής των κουπονιών και είναι πιο εύκολο για τον καταναλωτή να αποκτήσει ένα ηλεκτρονικό κουπόνι, εξηγεί σχετικά ο Βαγγέλης Αντωνιάδης.

Υψηλά ποσοστά αξιοποίησης των κουπονιών καταθέτουν και από την εταιρεία Mpass, η οποία έχει διανείμει περισσότερα από έξι εκατομμύρια personalized mobile coupons μέσω της omnichannel campaign management πλατφόρμας της. Σύμφωνα με τα στοιχεία της, στο push model, σε αδιαβάθμητη βάση πελατών, το ποσοστό αξιοποίησης είναι της τάξης του 30%, ανάλογα και με το προϊόν σε προσφορά, ενώ το ποσοστό αυξάνεται ραγδαία σε πάνω από 50% (έως και 60%) αν η βάση πελατών είναι segmented. Επιπλέον, αν στο push model σε segmented βάση ληφθεί υπόψη και η θέση του πελάτη (push message μέσα στο κατάστημα ή δίπλα στο προϊόν) τάσεις δείχνουν ότι το ποσοστό ανταπόκρισης αυξάνεται στο 75%. Τέλος, στο pull model, το ποσοστό αξιοποίησης των mobile coupons είναι σταθερά πάνω από 87%, ανάλογα με το πώς θα στοιχειοθετηθεί η στρατηγική ενημέρωσης πελάτη (in-store, call-to-action, gamification ενέργειες).

Καταλυτικός πάντως φαίνεται ότι είναι ο ρόλος του «προσωποποιημένου» κουπονιού είτε έχει να κάνει με την λήψη του μέσα στο κατάστημα, είτε με το προϊόν για το οποίο ο καταναλωτής έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον. Όπως εξηγεί ο Ιάσονας Αντωνόπουλος, βάσει έρευνας της Omnibus για λογαριασμό της RetailMeNot, η λήψη ενός mobile coupon κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σε ένα μαγαζί είναι καταλυτική καθώς, το 63% των χρηστών δηλώνει ότι θα προέβαινε σε κάποια αγοράς μιας και στο μαγαζί βρίσκονται ήδη σε «καταναλωτική διάθεση». Επιπρόσθετα, το 51% των mobile κουπονιών καταλήγει σε in-store αγορές.

Ο Κοσμάς Σκιαδόπουλος από τη μεριά του επισημαίνει ότι οι πιθανότητες θετικού επηρεασμού της αγοραστικής απόφασης αυξάνονται εκθετικά, δεδομένου ότι τα κίνητρα που δίδονται στους καταναλωτές μέσω των mobile coupons, είναι στοχευόμενα και έχουν τη δυνατότητα αναπροσαρμογής βάσει του προφίλ του κάθε καταναλωτή. Τέλος, μία ακόμα χρήσιμη πληροφορία καταθέτει ο Σταμάτης Σαμαράς: το mobile couponing απευθύνεται κυρίως σε καταναλωτές που έχουν καταναλωτική δύναμη. Όπως εξηγεί, πρόσφατες έρευνες της Harris Interactive για την PromotionalCodes.com έδειξαν ότι, οι online καταναλωτές με υψηλότερα εισοδήματα και πανεπιστημιακή μόρφωση είναι πολύ πιο πιθανό να εξαργυρώσουν κουπόνια, παρά οι καταναλωτές με χαμηλότερα εισοδήματα και λιγότερη μόρφωση.

Δημοφιλεστερες μορφες Mobile Couponing
SMS Coupons:
Τα SMS Coupons είναι κωδικοί εξαργύρωσης που στέλνονται μέσω μαζικών SMS μηνυμάτων (κειμένου ή πολυμεσικού περιεχομένου) σε λίστες επαφών. Μια ενέργεια προώθησης με SMS Coupons επιτρέπει να στέλνονται κωδικοί εξαργύρωσης σε μεγάλο αριθμό παραληπτών ταυτόχρονα. Έτσι, παρέχεται η δυνατότητα να δημιουργούνται ψηφιακές προσφορές τις οποίες οι δυνητικοί πελάτες θα λάβουν στην πιο προσωπική τους συσκευή, το κινητό τους τηλέφωνο. Η λύση αυτή προϋποθέτει να υπάρχει μια βάση με τηλέφωνα πελατών. Υπάρχουν όμως και άλλοι τρόποι που συμβάλουν στην διεύρυνση του πελατολογίου μέσω ενός call to action και των νέων τεχνολογιών. Οι τρόποι αυτοί κάνουν χρήση νέων τεχνολογιών που μετατρέπουν τα παραδοσιακά μέσα σε διαδραστικά.

Txt4Coupon: Το Txt4Coupon είναι μια καμπάνια με βάση την αμφίδρομη SMS επικοινωνία που επιτρέπει να γίνει γνωστή η εκάστοτε έκπτωση ή προσφορά στο ευρύ κοινό μέσω SMS.
Κάθε καταναλωτής που επιθυμεί να συμμετάσχει στην SMS Marketing καμπάνια, ώστε να επωφεληθεί της προσφοράς, μπορεί απλά να στείλει μέσω SMS μια λέξη που έχει προκαθορίστει σε ένα πενταψήφιο νούμερο. Στη συνέχεια του αποστέλλεται ένα SMS, το οποίο μπορεί να περιέχει είτε έναν κωδικό εξαργύρωσης σε μορφή απλού κειμένου, είτε ένα link το οποίο θα τον παραπέμπει σε ένα πολυμεσικό κουπόνι, μέσω της σύνδεσης του κινητού του στο internet.

QR Code Scan Win / NFC Tap& Win: Μια προωθητική ενέργεια Scan & Win mCoupon επιτρέπει τη δημιουργία μιας mobile marketing καμπάνιας, χρησιμοποιώντας τα QR codes σαν εργαλείο call-to-action για τις συμμετοχές.
Οι καταναλωτές χρειάζεται μόνο να σαρώσουν με την κάμερα του κινητού τους το QR code και – εφόσον το κινητό τους είναι συνδεμένο στο internet – να αποκτήσουν ένα Mobile Coupon, το οποίο μπορούν να αποθηκεύσουν στη συσκευή τους.
Αντίστοιχα, θα λειτουργήσει και μια προωθητική ενέργεια που προσκαλεί τους καταναλωτές να αποκτήσουν το κουπόνι φέρνοντας σε επαφή το κινητό τους με ένα NFC tag που θα υπάρχει σε κάποια αφίσα, ράφι ή άλλο σημείο.

Coupon apps: Υπάρχει πλήθος εφαρμογών για έξυπνες συσκευές, και στην ελληνική αγορά, όπου ο καταναλωτής μπορεί να δει και να αποκτήσει κουπόνια σε ένα μεγάλο εύρος επιχειρήσεων και προϊόντων, αποθηκεύοντάς τα στο κινητό του τηλέφωνο, ώστε να τα χρησιμοποιήσει όταν βρίσκεται κοντά στο σημείο πώλησης.
Επίσης, με τις προηγμένες τεχνολογικές δυνατότητες των εφαρμογών ο χρήστης μπορεί παρέχοντας πληροφορίες για την τοποθεσία του ή και τα ενδιαφέροντά του, να αναζητήσει και να αποκτήσει σχετικά κουπόνια.