Κατά 19% παγκοσμίως μειώθηκαν οι συγχωνεύσεις και εξαγορές (Μ&Α) το 2020, στους κλάδους marketing, martech, digital και παραδοσιακών media, εποισημαίνει έρευνα της εταιρείας συμβούλων Ciesco με τίτλο «Technology, Digital Media and Marketing 2020 Global M&A Review and 2021 Outlook». Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν 1.091 συναλλαγές M&A, αξίας 55,9 δισ. δολαρίων, αριθμός που δείχνει μείωσή τους κατά 50% σε αξία, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά. Τα digital και παραδοσιακά media και το martech ήταν οι πιο δημοφιλείς κλάδοι για συναλλαγές, καθώς αντιπροσώπευαν συνολικά το ήμισυ του όγκου των M&A του 2020.
Καθώς οι δαπάνες των εταιρειών μειώθηκαν τη χρονιά αυτή, λόγω της πανδημίας, οι μεγάλες συμφωνίες άνω του ενός δισ. δολαρίων πέρασαν στο παρασκήνιο, με μόλις 13 τέτοιες συναλλαγές να πραγματοποιούνται, συγκριτικά με τις 28 του 2019. Επίσης, φάνηκε ότι, το 2020, τα holding δίκτυα μπήκαν σε διαδικασία διατήρησης ρευστότητας με μόλις 15 συμφωνίες να ολοκληρώνονται σε σχέση με τις 26 του 2019 και τις 52 του 2018. Η Dentsu αναδείχθηκε το δίκτυο με τις περισσότερες εξαγορές, ακολουθούμενη από το WPP. Από γεωγραφικής πλευράς, οι ΗΠΑ και η Βρετανία ήταν οι πιο δραστήριες αγορές, με 500 και 143 συμφωνίες, αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν η Γαλλία, ο Καναδάς, η Γερμανία και η Ολλανδία, όπου καταγράφηκαν τρεις στις τέσσερις M&A συμφωνίες.
(Πηγή: Campaign)