Επιπτώσεις και στις εορταστικές αγορές φαίνεται ότι έχει η πανδημία του Covid-19, σύμφωνα με τα ευρήματα της τελευταίας έρευνας της ΕΥ με τίτλο Future Consumer Index. Ειδικότερα, περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (54%) εκτιμούν ότι θα στραφούν σε εκπτωτικά προϊόντα τη φετινή εορταστική περίοδο, ενώ το 42% αναμένει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε σχέση με το 2019. Επίσης, το 91% όσων θα αγοράσουν εκπτωτικά προϊόντα, θα αναζητήσουν προσφορές στο διαδίκτυο, ωστόσο ο βαθμός διείσδυσης των διαδικτυακών αγορών ποικίλει ανά κατηγορία προϊόντων και αγορά.

Επιμέρους ευρήματα της έρευνας αποκαλύπτουν, ενδεικτικά, ότι 37% των συμμετεχόντων καταναλωτών θεωρούν ότι η πανδημία θα συνεχίσει να επηρεάζει τη ζωή τους για τουλάχιστον έναν ακόμη χρόνο, με το ποσοστό αυτό να φτάνει το 43% στην Ευρώπη και το 66% στην Ιαπωνία. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτές πιστεύουν ότι ο τρόπος με τον οποίο ψωνίζουν θα αλλάξει μακροπρόθεσμα, ενώ το 39% δηλώνουν ότι θα ψωνίζουν πλέον ηλεκτρονικά, προϊόντα που παραδοσιακά αγόραζαν από φυσικά καταστήματα. Ηλεκτρονικά θα αγόραζαν ηλεκτρονικές συσκευές και προϊόντα τεχνολογίας το 53% των συμμετεχόντων, δηλώνοντας, παράλληλα, ότι προτιμούν να αγοράζουν τα ποτά και τα φρέσκα τρόφιμα από φυσικά καταστήματα.